Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Ogromne spalanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Ogromne spalanie
Autor Wiadomość
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 20, 2011 18:05   [R75] Ogromne spalanie
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam!!! Jak się okazało mam problem a wpadłem na to zupełnie przypadkiem :D Jestem posiadaczem rovera 75 od ok 3 lat.

Od początku spalanie mojego samochodu po mieście wynosiło ok 16-18l.Od 2,5roku mam założony gaz a jego spalanie w mieście to 20-22l a trasa ok 14.

Cały ten czas myślałem ,że jest to normalne aż dzisiaj natknąłem się na temat o spalaniu gdzie ludzie piszą iż ich samochody palą nawet połowę mniej.Mam ciężką nogę ale bez przesady.
Z samochodem nie mam żadnych problemów poza silniczkami VIS-tylko to wychodziło jak kiedyś robiłem badanie komputerowe.Czym to może być spowodowane?

Dodam ,że po wymianie filtrów np.powietrza nigdy nie odczułem różnicy w spalaniu.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 20, 2011 18:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 20, 2011 18:25   

Wlasnie uklad VIS ...

Uszkodzone pewnie masz któryś mikrostyk nie pracuje prawidłowo i doloty powietrza sa otwarte ...

Sam z tym walcze umycie go poprawilo spalanie na jakis czas na miescie na 10-11L teraz znowu sypnal sie i pali okolo 14L .

Znalazlem w innym moim watku mikrostyki ktore chyba beda dobre i je wymienic trzeba ...

Generalnie Uklad VIS to nie tylko te mikrostyki ale od nich bym zaczął .

[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 18:25 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65363
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 20, 2011 18:43   

a jak to mogę rozpoznać???
Kiedyś na badaniu (dwukrotnie) wyszły takie błedy:
p1472
p1471

[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 18:43 ]
według informacji z forum:
P1471 Electrodrive Fan 1 Operational Failure (Driver Side)
P1472 Electrodrive Fan 2 Operational Failure (Passenger Side)

tłumaczenie GOOGLE:
P1471 Electrodrive Fan 1 awarie (po stronie kierowcy)
P1472 Electrodrive Fan 2 awarie (po stronie pasażera)
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 20, 2011 18:45   

Uzyj szukajki na forum lub czekaj na kgoso kto bedzie bardziej obeznany niz ja :D

[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 18:45 ]
Wyglada na awarie wentylatorow klimy ? :/ nadmuchu ..
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 20, 2011 18:48   

znowu z forum:

P1471 dotyczy VIS - siłownik 1 zawsze zamknięty
P1472 siłownik 2 zawsze otwarty (VIS)

[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 18:48 ]
dzieju, Te posty o kodach dotyczyły Twojego problemu:
http://forum.roverki.eu/v...highlight=p1471
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 20, 2011 18:48   

aaa juz wiem ...

Bo to zalezy od ver komputera

Ale w twoim przypadku na 100% chodzi o to samo co ja mam :D

Czyli uszkodozne mikrostyki w puszce z silniczkiem w ukladzie VIS .

Walcze z tym aktualnie tylko pogoda nie pasuje :D
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 20, 2011 19:03   

ja jakiś czas temu w ogóle odłączyłem ten silniczek bo chodził 24h na dobę nawet po wyłączeniu samochodu...

[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 18:55 ]
czyli jak kupię nowy silniczek to powinno być ok???:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=&c=1093

[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 19:03 ]
swoją drogą to szkoda ,że nie wiedziałem o tym spalaniu wcześniej bo zrobiłem samochodem 90 tyś to pewnie za różnice w paliwie kupiłbym drugi samochód :/
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lut 20, 2011 19:16   

Chłopaki sam naprawiałem dwa komplety VIS, swoje i Zukowatego i oba komplety ożyły. Przeczytajcie te linki o naprawie: http://forum.roverki.eu/v...=493193#493193. Da się to naprawić bez specjalnych umiejętności. Zanim wydacie kupe złotówek warto spróbować, trzeba tylko dopilnować szczelności i bedzie ok. Chyba, że już kolektor ducha wyzionął, znaczy klapki połamane.... ale wtedy to słychać jak terkocza pod maską.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 20, 2011 19:28   

sknerko co dokladnie zrobiles ? wymieniels te mikrostyki ?

Bo u mnie silnik dziala tylko mikrostyk nie styka .

[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 19:28 ]
Wiem juz tylko porawiles luty ale niestety u mnie nie byly to przerwy na mocowaniu tylko zwyczajnie mikrostyk nie zwieral przy kliknieciu ..

Czy jestem wstanie zdjagnozowac uszkodzone klapki dolotu dotykiem ? da sie gdzies wlozyc reke ?lub palce ? lub cos pokrecic ?
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 20, 2011 19:53   

a gdzie te mikrostyki są bo na tych zdjęciach ich nie widać?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lut 20, 2011 20:26   

dzieju napisał/a:
Wiem juz tylko porawiles luty ale niestety u mnie nie byly to przerwy na mocowaniu tylko zwyczajnie mikrostyk nie zwieral przy kliknieciu ..

oprócz tego jeszcze wykąpałem wszystko w benzynie ekstrakcyjnej bo mi silniczki nie chciały kręcić.

Mikrostyki to pewnie chodzi o te czarne mikroprzełączniki. Jak ci padły to postaraj się o jakieś padnięte VISy i przelutuj z nich mikroprzełącznik, będzie taniej niż 5 stów na cały siłownik.

dzieju napisał/a:
Czy jestem wstanie zdjagnozowac uszkodzone klapki dolotu dotykiem ? da sie gdzies wlozyc reke ?lub palce ? lub cos pokrecic ?

Klapki zobaczysz jak zdejmiesz VISy, tą pojedyńcza z boku kolektora da sie wyjąć i wykąpać w benzynie a te pozostałe od drugiego siłownika to trzeba ręka poruszać i zobaczyć czy wszystko OK bo żeby je jakoś obejrzeć to by trza kolektor zwalić.
Fotka cięgna od drugiego siłownika trzeba tym cięgnem poruszać i sprawdzić czy chodzi i czy nie ma jakichś luzów itp.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ostatnio zmieniony przez sknerko Nie Lut 20, 2011 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 20, 2011 20:32   



Uploaded with ImageShack.us

te dwa czarne?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lut 20, 2011 20:36   

aha zapamiętajcie jak to wygląda po rozebraniu, jak są te klapki, żeby potem to złożyć jak było.

[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 20:36 ]
tak te dwa czarne
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 20, 2011 21:18   

I dokladnie jeden z tych 2 czarnych zwanych Mikrostyki ja mialem uszkodzony - on przez zebatke jest stykany i ma powodowac zwarcie jednak jeden z moich byl uszkodzony i powodowal opor w graniach 300ohm po wyplukaniu bylo 20ohm wiec jakos chodzilo ale teraz znalazlem chyba nowki zamienne bede sie bawil to dam znac czy pasuja te w moim watku o zamiennikach mikrostykow VIS
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 22, 2011 14:13   

witajcie!!! Odkręciłem silniczek z tyłu i zobaczyłem na nim jak również i w kolektorze mnóstwo białej mazi-oleju? Czy to normalne?? Po rozebraniu silniczka okazało się ,że w środku też trochę tego jest a więc wyczyściłem benzyną ekstrak. oraz uszczelniłem pojemniczek.Styki były ok.Czy przyczyną niedziałającego silniczka może być mała ilość oleju w nim zawartego? (tzn.to ,że w ogóle on tam się znajduje)
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lut 22, 2011 14:32   

sebol11 napisał/a:
Czy przyczyną niedziałającego silniczka może być mała ilość oleju w nim zawartego? (tzn.to ,że w ogóle on tam się znajduje)
jedną z przyczyn jest olej , przeczytaj http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#590013

[ Dodano: Wto Lut 22, 2011 14:32 ]
sebol11 napisał/a:
Czym to może być spowodowane?
trzeba by wymienić jeszcze świece zapłonowe i wgrać nowy soft silnika
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 22, 2011 14:39   

Dzięki.Właśnie odkręciłem drugi i coś w nim grzechotało.Niestety-po rozłożeniu okazało się ,że ma połamane zaczepy od rolki silnik również jest odklejony.Ruszają się także czarne styki więc w tym wypadku już raczej tylko wymiana...:(

[ Dodano: Wto Lut 22, 2011 14:39 ]
ewentualnie jak ktoś z Wawy albo okolic miałby używkę do sprzedania to też chętnie kupię ;)
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lut 22, 2011 15:49   

sebol11 napisał/a:
Dzięki.Właśnie odkręciłem drugi i coś w nim grzechotało.Niestety-po rozłożeniu okazało się ,że ma połamane zaczepy od rolki silnik również jest odklejony.Ruszają się także czarne styki więc w tym wypadku już raczej tylko wymiana...:(

takie uszkodzenia znikąd się nie biorą. Połamany miałeś jak rozumiem ten VIS co śrubki od góry się wykręca? jeżeli tak to prawdopodobnie masz zatarte klapki (6 szt sterowane cięgnem) i jedyny ratunek dla nich to zdjąć kolektor i bardzo dobrze wypłukać benzyną może uda się je uratować ale jak sądzę kolektor masz do wymiany w całości bo to już raczej leczenie syfa pudrem. Poprostu tym autem trzeba tak jeździć żeby przekroczyć czasem 4k rpm żeby się ten VIS otworzył bo jak się zastanie to wtedy połamie silniczek i dupa zbita.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 22, 2011 15:54   

Będę musiał w takim razie go zrzucić i wyczyścić a jeżeli chodzi o jazdę tak aby się otworzył to myślę ,że dzieje się to praktycznie codziennie bo ja mam dosyć agresywny styl jazdy i lubię przycisnąć (oczywiście w granicach rozsądku).Dzięki za podpowiedź.
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 23, 2011 13:36   

Witam, spalanie naprawdę bardzo wysokie. VIS może się przyczynić do wzrostu spalania ale nie w takim stopniu. Sprawdź soft komputera jak radzą Ci wcześniej, ponadto świece i przewody wysokiego napięcia. Sprawdź układ instalacji gazowej. Na pewno coś z nią nie tak...może to mieć związek z komputerem, wtryskiwaczami lub dyszami gazowymi. Spalanie w mieście przy ostrej jeździe powinno zamknąć się w 13,5 l a na trasie max 12l

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Spalanie
chcialbym porownac sie z innymi wlascicielami 2.0 V6
HdM Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Wrz 13, 2007 10:42
PHJOWI
Brak nowych postów [r75] Spalanie LPG
wschodni Rover serii 75, MG ZT 12 Czw Cze 07, 2012 18:36
wschodni
Brak nowych postów [R75] Spalanie
tomekh01 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Cze 17, 2010 13:20
owcze
Brak nowych postów [R75] LPG spalanie
slawx12 Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Cze 03, 2013 20:49
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Spalanie
mironh Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lip 15, 2015 08:50
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink