Wysłany: Nie Lut 20, 2011 23:13 [Rover 220 SDi] Prośba o parę wskazówek
Witam,
Kupiłam ostatnio Rover'a 220 SDi z 1997r. i mam wątpliwości co do poprawnego działania mojego autka, prosiłabym o odpowiedź na dręczące mnie pytania , a mianowicie:
1. Czy pokrętełka od nawiewu, ogrzewania itp., przyciski od awaryjnych, przeciwmgielnych i ogrzewania tylnej szyby powinny być podświetlone? U mnie nie świeci nic poza zegarem, prędkościomierzem i obrotomierzem.
2. Czy słabe nagrzewanie auta i niedogrzanie silnika wiąże się z wadliwym termostatem, czy to raczej normalne w tym modelu (im dalej jadę tym wskazówka temp. jest niżej, na postoju sięga połowy, a w samochodzie zimno niezmiennie). Dodam jeszcze, że borygo mam na poziomie min. jeśli ma to jakieś znaczenie.
3. Czy drążek od biegów powinien być bardzo luźny, czy raczej na wolnym biegu powinien powracać, że tak powiem na środek?U mnie nie dość że "lata" na wszystkie strony to jeszcze ciężko wchodzą biegi, ale to może być kwestia przyzwyczajenia (przesiadłam się z benzyniaka). Jeśli jest to skrzynia biegów do roboty to jeśli ktoś mógłby mnie oświecić co to mogłoby być oraz ile mogłoby to kosztować, byłabym wdzięczna
Z góry dziękuję za pomoc w odpowiedzi na moje pytania.
Pozdrawiam
Ps. Jeśli to nie jest właściwy temat do tego działu to proszę admina o przeniesienie.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 20, 2011 23:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Nie Lut 20, 2011 23:39 Re: [Rover 220 SDi] Prośba o parę wskazówek
megg87 napisał/a:
Witam,
Kupiłam ostatnio Rover'a 220 SDi z 1997r. i mam wątpliwości co do poprawnego działania mojego autka, prosiłabym o odpowiedź na dręczące mnie pytania , a mianowicie:
1. Czy pokrętełka od nawiewu, ogrzewania itp., przyciski od awaryjnych, przeciwmgielnych i ogrzewania tylnej szyby powinny być podświetlone? U mnie nie świeci nic poza zegarem, prędkościomierzem i obrotomierzem..
Powinno byc podświetlone.
Cytat:
2. Czy słabe nagrzewanie auta i niedogrzanie silnika wiąże się z wadliwym termostatem, czy to raczej normalne w tym modelu (im dalej jadę tym wskazówka temp. jest niżej, na postoju sięga połowy, a w samochodzie zimno niezmiennie). Dodam jeszcze, że borygo mam na poziomie min. jeśli ma to jakieś znaczenie.
Po nagrzaniu, wskazówka powinna byś w połowie.
Cytat:
3. Czy drążek od biegów powinien być bardzo luźny, czy raczej na wolnym biegu powinien powracać, że tak powiem na środek?U mnie nie dość że "lata" na wszystkie strony to jeszcze ciężko wchodzą biegi, ale to może być kwestia przyzwyczajenia (przesiadłam się z benzyniaka). Jeśli jest to skrzynia biegów do roboty to jeśli ktoś mógłby mnie oświecić co to mogłoby być oraz ile mogłoby to kosztować, byłabym wdzięczna
Powinien być sztywny. Luźny lewarek to typowa usterka w tych samochodach. Sposób naprawy opisany wielokrotnie na forum.
_________________ --== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
Jeśli ten luz na drążku wywołuje takie "dzwonienie" podczas jazdy to się nie masz czym martwić bo jak pisał Mombrey, to normalka. Jak przesiadłem się do rowerka z felici to tez mi jakoś ciężko biegu wchodziły ale teraz już jest ok
megg87 napisał/a:
2. Czy słabe nagrzewanie auta i niedogrzanie silnika wiąże się z wadliwym termostatem, czy to raczej normalne w tym modelu (im dalej jadę tym wskazówka temp. jest niżej, na postoju sięga połowy, a w samochodzie zimno niezmiennie). Dodam jeszcze, że borygo mam na poziomie min. jeśli ma to jakieś znaczenie.
Jeśli jedziesz w miarę szybko, na dworze jest zimno a obroty są niskie (np 5 bieg i 80km/h) to zimne powietrze wpadające do silnika go chłodzi i temperatura spada...jednak kiedy wskazówka temp. tylko ruszy powinno ci zacząć lecieć ciepłe powietrze.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Pon Lut 21, 2011 10:21
Zdecydowanie masz coś z temperaturą nie tak - napisz posta w dziale usterki - tam Cui zaraz doardzą co sprawdzić . Te modele powoli się nagrzewają, ale bez przesady . Lewarek to standard niestety . Pozdrowienia.
Zdecydowanie masz coś z temperaturą nie tak - napisz posta w dziale usterki - tam Cui zaraz doardzą co sprawdzić . Te modele powoli się nagrzewają, ale bez przesady . Lewarek to standard niestety . Pozdrowienia.
Wygląda na otwarty termostat lub brak termostatu, sprawdz czy chłodnica jest ciepła. Przy niskich temperaturach silnik powinien byc ciepły a chłodnica zimna. Jeżeli chłodnica jest gorąca to chodzi cały czas "na dużym obiegu"
_________________ --== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
Wskazówka powinna dojść do połowy (mniej więcej). Przy takich temperaturach jak są teraz nie powinna skakać temp. silnika podczas jazdy, ani podczas postoju. Jak Ci gwałtownie skacze to mógł się zabrudzić styk od czujnika. Dolej płynu i zobacz czy nadal będzie go ubywać i zwróć uwagę czy nie ma jakichś wycieków. Silnik iTD się rozgrzewa po około 8-10km. Lewarek powinien powracać na środek, ale ma też duży luz. Ciężko wchodzi czasami tylko wsteczny, pozostałe biegi powinny wchodzić jak w każdym innym aucie.
Wygląda na otwarty termostat lub brak termostatu, sprawdz czy chłodnica jest ciepła. Przy niskich temperaturach silnik powinien byc ciepły a chłodnica zimna. Jeżeli chłodnica jest gorąca to chodzi cały czas "na dużym obiegu"
sprawdziłam i mam dość ciepłą chłodnice wręcz lekko gorącą, a silnik jakby chłodniejszy (tzn. tą osłonke plastikową ) - czyli prawdopodobnie termostat?
bociannielot napisał/a:
megg87, masz na poziomie min jak silnik jest zimny? jak tak to jest ok, nie musisz dolewać
wczoraj na ciepłym silniku, borygo było poniżej poziomy min. , czyli dolać?
a tak przy okazji to jak się dolewa borygo? Zdejmuje się tylko tą osłonkę gumową czy jest jakiś specjalny "patent" na to?
Dziękuję bardzo za odpowiedzi pozdrawiam serdecznie
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Wto Lut 22, 2011 08:43
megg87 napisał/a:
wczoraj na ciepłym silniku, borygo było poniżej poziomy min. , czyli dolać?
dolej troszkę i obserwuj w razie czego co się będzie działo - najlepiej na dolej do poziomu min na zimnym silniku - jak sie plyn nagrzeje pozinno na maxa dojsc - rozszerzalność temperaturowa cieczy czy coś w tym stylu ,
megg87 napisał/a:
Zdejmuje się tylko tą osłonkę gumową czy jest jakiś specjalny "patent" na to?
odkręcasz korek zbiornika wyrównawczego i dolewasz, zakręcasz . Wymień profilaktycznie ten termostat - groszowe sprawy a będziesz wiedzieć czy wszystko ok .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum