Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Pasek wielorowkowy - chyba od wspomagania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Pasek wielorowkowy - chyba od wspomagania
Autor Wiadomość
bibson3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Lut 26, 2011 15:51   [R416] Pasek wielorowkowy - chyba od wspomagania
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam.

Właśnie zerwał mi się (tzn pękł wzdłuż na 2 części a zerwała się jedna z nich) pasek wielorowkowy, nie ten na alternatorze tylko ten za nim, więc jest to chyba na pompie wpomagania o ile dobrze widziałem. Pytanie moje brzmi czy dla wersji bez klimatyzacji było więcej niż jeden rodzaj takich pasków czy tylko jeden? Jeśli jeden to w takim razie ten będzie dobry:

http://www.tomateam.pl/sk...al=paski&c=1522

Jeżeli zerwie się ten pasek całkowicie to auto będzie jeździć bez wspomagania czy całkowicie zablokuje kierownice?

Pozdrawiam - Łukasz
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 26, 2011 15:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
driftdreamer 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 393
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Lut 26, 2011 18:57   

Tak to jest na pompie ale ten o którym mówisz jest klinowy, a nie wielorowkowy.
bibson3 napisał/a:
Pytanie moje brzmi czy dla wersji bez klimatyzacji było więcej niż jeden rodzaj takich pasków czy tylko jeden?

klimatyzacja nie ma nic do tego paska, ten na alternatorze jest wielorowkowy i tam moze byc do auta z klima lub bez gdyz ten pasek napedza sprezarke klimy.
bibson3 napisał/a:
Jeżeli zerwie się ten pasek całkowicie to auto będzie jeździć bez wspomagania czy całkowicie zablokuje kierownice?

Nie zablokuje, nie bedzie wspomagania a jak wiesz sa samochody bez, osobiscie nie radze jezdzic.

ten jest dobry do altka "Pasek wielorowkowy (5PK738) GATES" ale potrzebujesz do pompy wspomagania, chyba na tomatem nie ma z tego co widze.
 
 
bibson3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Lut 26, 2011 22:38   

Dzięki, masz racje, nie zwróciłem uwagi że to klinowy a nie wielorowkowy :) natomiast na alternatorze też mam klinowy ;p a co do jazdy na pękniętym to nie pytałem bo chce tak jeździć cały czas tylko w razie "W". Chodzi o to czy mogę jeździć autem do czasu aż wymienię pasek, dzięki Twojej odpowiedzi wiem że tak, tylko "co najwyżej" stracę wspomaganie.

Teraz pytanie za 100pkt. gdzie dostane ten pasek? Nigdzie w internecie go nie mogę znaleźć :/ szukać w motoryzacyjnych pod hasłem "pasek klinowy do rovera" czy raczej zdjąć stary i udać się do sklepu z paskami klinowymi do elektronarzędzi np.?

Dzięki, pozdrawiam
 
 
driftdreamer 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 393
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 10:36   

bibson3 napisał/a:
natomiast na alternatorze też mam klinowy

tak klinowy ale wielorowkowy.
bibson3 napisał/a:
tylko "co najwyżej" stracę wspomagani

no wlasnie wiec lepiej nie ryzykować.
bibson3 napisał/a:
Nigdzie w internecie go nie mogę znaleźć :/

ja znalazłem taki http://allegro.pl/land-ro...1461255881.html

to jest 3PK755 zobacz jaki masz u siebie może będzie ten sam
bibson3 napisał/a:
czy raczej zdjąć stary i udać się do sklepu z paskami klinowymi do elektronarzędzi np.?

to najlepsze rozwiązanie, myśle że w tak dużym mieście jak Poznań znajdziesz w pierwszym większym sklepie motoryzacyjnym.
 
 
bibson3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Lut 28, 2011 10:59   

Kolejne pytanie z serii za 100pkt :) jak zdjąć to draństwo? nie doszukałem się żądnej śruby, prowadnicy ani nic co mogłoby wskazywać na regulacje napięcia paska. Zatem jak go zdjąć?



Czerwony to pasek, od lewej: pompa wspomagania, ta środkowa nie wiem (pewnie to właśnie ona jest napinaczem) no i ta po prawej to wspólne koło pasowe wychodzące z rozrządu.
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lut 28, 2011 12:01   

Przy podstawie pompy wspomagania jest śruba do regulacji naciągu. Musisz ją wykręcić to poluzujesz pasek.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bibson3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Lut 28, 2011 22:25   

Jak zwykle okazaliście się niezastąpieni :) dzięki.

Dla potomnych:

-Rover 416Si 1.6 16V 111KM pasek ma symbol 3PK753 za gates'a zapłaciłem 22zł
-zdejmuje się odkręcając dwie śruby na środkowy kole pasowym z rysunku powyżej. śruba na osi koła pasowego to klucz 14 "fajka" natomiast śruba napinająca o prostokątnym (nie sześciokątnym !! :O) łbie bez problemu daje się odkręcić nasadkową 10


Pozdrawiam - Łukasz
 
 
patric62 




Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 88
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 23:08   

Witam Was. (R214i 97r)
Nadszedł czas wymiany i u mnie. Niestety przy odkręcaniu śruby napinającej rolkę,rolka sie nie luzuje=/ zauważyłem ze przy kwadratowym łbie od tej długiej śruby jest taka metalowa nakładka,która uniemożliwia odkręcenie tej śruby,poniewaz klinuje sie=/przez gwint od rolki sie wykręca ale nie wychodzi dolem bo przeszkadza ta nakładka co powoduje ze tam w środku sie zaczyna wyginać=/
Dodam tez,że mimo to ściągnąłem pasek od wspomagania siła,wiec do mechanika się nie wybiorę bo nie jest w stanie go nałożyć z powrotem=/

Jesli pisze nie jasno to rano poprawie..dzis juz padam z nog;p

Błagam..pomóżcie!!! :)
Pozdrawiam
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10938
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Maj 11, 2011 06:17   

a poluzowałeś tą śrubę w środku rolki? Jak nie poluzowałeś, to rolka się nie przesunie nie ważne ile będziesz kręcił tą kwadratową.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
patric62 




Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 88
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 11, 2011 08:18   

Myślałem nad tym, ale tam jest tak malo miejsca nawet by nasadke włożyć więc stwierdziłem ze ta sruba jest tylko do odkrecenia samej rolki;p Ale dzieki.. zaraz ide kombinowac dalej:)

[ Dodano: Sro Maj 11, 2011 09:18 ]
Za nic w świecie nie mam do tej śruby od rolki dojścia=/
Jest tam 2,może 3cm i nawet nasadka nie wchodzi,klucz plaski (tam jest chyba 13) nie trzyma dobrze bo jest za szeroki (sruba ta jest troche schowana),"oczka" tez tam nie włoze. Niby taka latwa robota a same problemy mam=/;p

Macie jaki dobry pomysł na to?:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Piszczą hamulce i chyba pasek
tomi78 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Sie 20, 2008 20:57
danielsonicl
Brak nowych postów [R420] PASEK WIELOROWKOWY 6 PK 1295 ?
Pyzdra Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Maj 05, 2007 14:49
Pyzdra
Brak nowych postów [R420] Pasek wielorowkowy; spalanie
JACO20 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Kwi 12, 2008 10:25
piotreq
Brak nowych postów [R420] Jaki pasek wielorowkowy?
Pyzdra Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Maj 03, 2007 20:58
Pyzdra
Brak nowych postów [R400] i jaki pasek wspomagania
polofix Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Cze 05, 2013 22:16
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink