Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Kontrolka ABS nie świeci - system dziwnie pracuje
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Kontrolka ABS nie świeci - system dziwnie pracuje
Autor Wiadomość
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Lut 26, 2011 19:33   [R75] Kontrolka ABS nie świeci - system dziwnie pracuje
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam,

proszę o informację czy przy teście zegarów powinna świecić kontrolka od ABS? Pytanie swoje kieruję dlatego, że po włączeniu zapłonu w pozycję II, kontrolka nie pojawia się, jak to jest zawarte w instrukcji. Wyczytałem, że kontrolki podświetlane są diodami, więc mało prawdopodobne, że się spaliła. Ogólnie cały system ABS pracuje, tylko, że po zmianie opon trochę dziwnie się zachowuje. Przy hamowaniu na suchej nawierzchni system włącza się na około sekundę tuż przed zatrzymaniem przy około 10 km/h. Czym może być owe zjawisko spowodowane?

Pozdrawiam,
Wizard_gp.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 26, 2011 19:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 12:14   

Wizard_gp napisał/a:
proszę o informację czy przy teście zegarów powinna świecić kontrolka od ABS?
nie. Zaświeca się tylko na 2 sek. po przekręceniu kluczyka w poz. II. Przy teście zegarów w poz. kluczyka I, nie świeci się też kontrolka ładowania i ciśnienia oleju.

[ Dodano: Nie Lut 27, 2011 12:14 ]
Wizard_gp napisał/a:
Przy hamowaniu na suchej nawierzchni system włącza się na około sekundę tuż przed zatrzymaniem przy około 10 km/h. Czym może być owe zjawisko spowodowane?
może któreś koło lekko blokuje lub wcześniej łapie.Przyczyną moze być też pierscień magnetyczny w łożysku , albo zawór w pompie ABS.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 17:54   

Witam,

problem włączania się ABS-u niejako sam się rozwiązał, nie do końca wiem co mogło być przyczyną, ale przestał już się załączać ze skutkiem jak wyżej napisałem. Sprawdziłem na śliskiej nawierzchni i system działa prawidłowo, natomiast irytuje mnie jeszcze ta kontrolka od ABS-u. Domniemam, że jak rozłączę jeden czujnik to powinna się zaświecić, lecz pytanie moje brzmi czy jak go podłączę ponownie, to czy nie zapisze sobie błędu i trzeba go będzie kasować, jak to bywa w przypadku BMW?

Pozdrawiam,
Wizard_gp.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 19:04   

Wizard_gp napisał/a:
problem włączania się ABS-u niejako sam się rozwiązał, nie do końca wiem co mogło być przyczyną,
jeśli to były nowe opony ,to przyczyną mogly być też te frędzle na oponie do czasu jak się nie starły albo śliskość opon przez pierwsze kilometry.
Wizard_gp napisał/a:
natomiast irytuje mnie jeszcze ta kontrolka od ABS-u.
tu przyczyną jest przerwa w obwodzie lampki albo brak komunikacji linii CAN-Bus (czy świeci kontrolka ETC? -jeśli masz ETC)
Wizard_gp napisał/a:
pytanie moje brzmi czy jak go podłączę ponownie, to czy nie zapisze sobie błędu i trzeba go będzie kasować
błąd zostanie zapisany w pamieci , ale po podłączeniu czujnika i 20 uruchomieniach i jazdy bezawaryjnej ABS , zostanie błąd automatycznie usunięty.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 19:30   

Heh, jeśli mi powiesz co to jest "ETC" to wtedy będę mógł Ci powiedzieć czy to mam :razz:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 19:42   

Wizard_gp napisał/a:
jeśli mi powiesz co to jest "ETC"
kontrola trakcji
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 19:55   

Nie mam kontroli trakcji, ale przy teście zegarów podświetla mi jej kontrolkę, zauważyłem jeszcze, że nie podświetla mi również kontrolki od pasów. Dzisiaj to już nie ale jutro wezmę się i rozbiorę licznik, być może poprzedni właściciel miał swój sposób na gaszenie niechcianych kontrolek.

Pozdrawiam,
Wizard_gp.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 20:26   

Wizard_gp napisał/a:
Nie mam kontroli trakcji, ale przy teście zegarów podświetla mi jej kontrolkę
to by swiadczyło, że magistrala CAN się komunikuje i coś jest nie tak z samą kontrolką.
Wizard_gp napisał/a:
rozbiorę licznik
sygnał do kontrolki idzie przewodem żółto/czerwonym , pin 2 w 18 pinowej wtyczce.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Lut 28, 2011 18:25   

Po rozebraniu licznika wszystko okazało się jasne, dioda od ABS-u została solidnie zaklejona kilkoma warstwami czarnej taśmy izolacyjnej (dobrze, że jej nie stłukły albo wyrwały :/ ). Jednak kontrolka świeci się cały czas, najprawdopodobniej barachli jakiś czujnik, więc moje pytanie brzmi ile Ω powinien mieć sprawny czujnik, oraz gdzie znajdują się poszczególne złączki do tych czujników?

Pozdrawiam,
Wizard_gp.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lut 28, 2011 19:42   

Wizard_gp napisał/a:
najprawdopodobniej barachli jakiś czujnik, więc moje pytanie brzmi ile Ω powinien mieć sprawny czujnik,
pomiar oporności tego rodzaju czujnika nic nie da , najpewniejsze jest sprawdzenie testbookiem , albo lokalizacja niesprawnego po objawach niedziałania pewnych układów w aucie ,które korzystają z odpowiednich czujnikow ABS. Np. prawy przód -prędkościomierz , lewy przód ECM i tempomat , tył- nawigacja

[ Dodano: Pon Lut 28, 2011 19:42 ]
Wizard_gp napisał/a:
gdzie znajdują się poszczególne złączki do tych czujników?

http://forum.roverki.eu/v...84e71009#597919
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Lut 28, 2011 20:31   

Faktycznie po sprawdzaniu miernikiem czujników wyszło ~9,5 MΩ (oprócz lewego przodu bo ciężko mi się było do tego dobrać, ale tempomat działa), to jest wynik raczej dziwny bo w BMW jest ok 1,5KΩ a w Peugeocie ok 50Ω. Niestety nie mam dostępu do testbook'a i nie wiem gdzie w okolicy mogą mieć, natomiast mam ELM327 i kilka programów typu PCMSCAN, BMW Carsoft, ale niestety jakoś z moim R75 nie chce się komunikować. Czy jest jakiś jeszcze sposób sprawdzenia tych czujników?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lut 28, 2011 20:45   

działa tempomat i prędkościomierz to już wiadomo,że trzeba zająć się tylnymi czujnikami.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Lut 28, 2011 20:55   

no tak, ale teraz kwestia prawy czy lewy :) Samo zdjęcie kół nic mi nie da, chciałbym sprawdzić czy to czujniki czy coś głębiej w samochodzie. Czy można sprawdzić inaczej np. oscyloskopem? Jeżeli tak to jak powinno wyglądać widmo?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lut 28, 2011 22:05   

Wizard_gp napisał/a:
Czy można sprawdzić inaczej np. oscyloskopem? Jeżeli tak to jak powinno wyglądać widmo?
tak , prostokątny , zakres 0.5-3V.
Dobrze by bylo mieć nowy tylny czujnik i włożyć na chybił trafił np. prawy tył.

[ Dodano: Pon Lut 28, 2011 22:05 ]
nie chcę namawiać do kupna czujnika bo nie ma pewności czy świecenie kontrolki nie jest związane z usterka pompy ABS.Czy kontrolka świeci cały czas po przekręceniu kluczyka , czy też gaśnie po 2 sek. i zapala sie ponownie podczas jazdy?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Mar 01, 2011 07:39   

SeniorA napisał/a:
tak , prostokątny , zakres 0.5-3V.

Jak należy wpiąć się oscyloskopem, żeby uzyskać takie widmo? bezpośrednio w czujnik i kręcić kołem czy jak?

Kontrolka po przekręceniu kluczyka świeci i już nie gaśnie.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Mar 01, 2011 14:40   

Wizard_gp napisał/a:
bezpośrednio w czujnik i kręcić kołem czy jak?
wg. mnie najłatwiej jest wpiąć się w przewody czujnika.Jeden jest zasilający a drugi sygnałowy, częstotliwość sygnału jest zależna od prędkości obrotowej koła.

[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 14:40 ]
Myślę,że to może być sprawa pompy ABS, skoro komuś chcialo się wyjmować licznik i zaklejać diodę.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Mar 01, 2011 16:23   

Myślę, że nawet nie diagnozował tylko od razu zakleił, bo kupiłem go od handlarza, a oni jak wiadomo nie lubią dodatkowych kosztów. Zaraz wezmę się za diagnozowanie czujników, poinformuję o sukcesie lub porażce :/

EDIT:

Tak wygląda przebieg z lewego czujnika:


A tak z prawego:


Czyli do wymiany jest tylny prawy czujnik, ale teraz jaki kupić, na alledrogo jest dużo czujników w granicach 90 zł. Warte one są coś czy lepiej głowy nimi nie zawracać?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Mar 01, 2011 19:54   

no pięknie. Dobrze bym trafił na chybił , bo najcześciej ( z tyłu) leci prawy tył . Nie mam doświadczenia co do jakosci czujników z allegro.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Mar 01, 2011 22:09   

Ok, a jak z czujnikami z TomaTeam.pl:
http://www.tomateam.pl/sk...amulcowy&c=1622

Ten bardziej by mi pasował niż wybulić 400zl na Hella :/
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Mar 02, 2011 14:49   

Ja ma zaufanie do części kupowanych u p. Tomasza.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Dziwnie pracuje na benzynie.
Apolyon Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Paź 04, 2016 19:07
Apolyon
Brak nowych postów [R75] Nie świeci kontrolka przeciwmgielnych?
Lysol Rover serii 75, MG ZT 31 Wto Cze 22, 2010 10:18
VMatas
Brak nowych postów [R75] Kontrolka od ABS,ręcznego świeci się,POMOCY
przemo.K Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Lis 23, 2008 14:02
marcz
Brak nowych postów [R75] Kontrolka klockow hamulcowych nadal sie swieci
dlugigl Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Maj 11, 2008 22:56
Miras31
Brak nowych postów [R75]Błąd ABS świeci kontrolka dziwny przypadek
roverr Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Sie 20, 2015 07:08
karol77787



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink