Wysłany: Sob Lut 19, 2011 11:54 [R75] Prędkość a 3000 obr/min - szarpie przy zmianie biegu
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich. Tak jak w temacie chciałbym się dowiedzieć jaką prędkość osiągacie na 5-tym biegu przy 3000 obr/min. Chodzi tylko i wyłącznie o silniki 1.8 benzyna bez turbo. Mój R75 ma około 110 km/h i tak się zastanawiam czy ta prędkość nie jest za niska. Wcześniejszy mój samochód to mazda 626 2.0 i tam 110 km/h osiągałem przy około 2300-2400 obr/min. Czy to jest normalne? Czy te silniki tak mają? A może coś jest nie tak.
A przy okazji mam pytanie o zmianę biegów. Chodzi o ich szybką i płynna zmianę. Nie wiem czy to jest kwestia przyzwyczajenia czy coś jest nie tak, przy szybkiej zmianie biegów występuje szarpnięcie. Żeby nie było czegoś takiego muszę trochę dłużej przytrzymać sprzęgło w środkowym położeniu (coś w rodzaju pół sprzęgła ). Przy jednoczesnym wciskaniu gazu i puszczaniu sprzęgła jest lekkie szarpnięcie. Po prostu brakuje płynności zmiany biegu (obojętne czy z 1 na 2 czy z 3 na 4 ). Ciężko jest to wytłumaczyć ale może ktoś zna przyczynę tego szarpnięcia.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 19, 2011 11:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
we wtorek odpowiem Ci co do obrotów, co do szarpnięcia, nie powinno być takich objawów, czy są jakieś trudności w rzucaniu biegów ? w sensie że coś ciężko wchodzi ? czy nie zgrzyta ci skrzynia jak przy wysokich obrotach zmieniasz na wyższy bieg?
Ze zmiana biegów nie ma problemów ani na niskich ani na wysoki obrotach. Biegi wchodzą gładko bez żadnych problemów. Ale zauważyłem że przy większych obrotach, powyżej 3500 a nawet 4000 tego szarpnięcia już nie czuć. Tylko nie chodzi mi o nie wiadomo jakie szarpanie, wygląda to tak jakby silnik nagle stracił obroty ( jest takie lekkie przyhamowanie )
Ja mam trochę poniżej 110.
A co do szarpnięcia to mam taką teorię (tylko na swoim przykładzie):
do R75 przesiadłem się z R400 gdzie sprzęgło brało wyżej i pedał mial sporo większy skok w 75 pedał sprzęgła zakres ruchu ma dużo mniejszy przez co wydaje mi się że sprzęgło łapie niżej. Przy pierwszej jeździe mało mi łba nie urwało jak wrzuciłem 2 bieg . Po kilkudziesięcu kilometrach nabrałem wprawy. Czasem zdaży mi się jeszcze szarpnięcie ale to żadko i przy "dynamicznej" jeździe jak się zapomnę (w 75 1.8 to jak dla mnie zdecydowanie za mało do dynamicznej jazdy ). Ot taka ma teoria.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum