Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: wszystkie
Witam, w moim rover-ku pojawił się olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego. Domyślam się, że wiąże się to z wymianą uszelki pod głowicą (chyba, że jest gdzieś peknięta chłodnica). Pytanie moje to:
- czy mogę jakiś czas jeszcze jeździć z tą awarią dopóki nie znajdę cześci i dobrego mechanika ?
- czy naprawa wiąże się również z wymianą oleju w silniku ?
_________________ remikwiat 214 Si
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Mar 06, 2011 14:58, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 29, 2010 06:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Wto Cze 29, 2010 06:22 Re: [R 214 Si 1.4 103 KM] Olej w zbiorniczku płynu chłodnicz
remikwiat napisał/a:
Pytanie moje to:
- czy mogę jakiś czas jeszcze jeździć z tą awarią dopóki nie znajdę cześci i dobrego mechanika ?
- czy naprawa wiąże się również z wymianą oleju w silniku ?
Witam
Ad.1.
Oczywiscie ze mozna tylko moze to spowodowac uszkodzenie silnika.
Ad.2.
Raczej jest nieodzowne skoro woda/plyn chlodniczy wymieszal/a sie z olejem silnikowym - filtr oleju takze do wymiany.
Olej może przedostawać sie do płynu, ale niekoniecznie na odwrót (ja tak miałem i pare osób też).
Sprawdz więc olej, czy jest majonez pod korkiem itd.
Jeżeli olej jest czysty to silnik jest raczej bezpieczny, ale olej w układzie chłodzenia to nic dobrego, osłabia węże, zamula chłodnice itd.
Zrób to jak najszybciej i tak Cie nie ominie.
Olej wymienić trzeba będzie nawet dwa razy. Raz zaraz po zrobieniu uszczelki bo stary się już nie nadaje do niczego,a drugi raz i ostatni do następnej wymiany, bo ten poremontowy olej wypłucze resztki majonezu. A z taką usterką lepiej nie jeździć, ja swoje auto odstawiłem na prawie 2 tygodnie zanim do mechanika dotarłem.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 113 Skąd: kielce
Wysłany: Wto Cze 29, 2010 09:49
witam
dołaczę do tematu, bo ogolnie dotyczy układu chłodzenia w naszych roverkach, a mam takie pytanko czy w 200setkach wiatrak przy chłodnicy po załaczeniu sie ma stałą predkość, czy kilka prędkości?bo u siebie zaobserwowałem,że ma jedną stałą prędkość. pytam bo u mnie przy totalnym upale, który był kilka tyg. temu i po przejechaniu ok 100km(choć nie zawsze) i w jechaniu np w korek w miescie w aucie podnosi sie temp. silnika. wiec zastanawiam sie czy przy zwiekszonej temp. silnika, wiatrak nie powinien chodzic szybciej i przeskoczyc na drugi bieg, aby zwiekszyc chłodzenie, tak jak jest to w innych autach?
Dokładnie nad tym samym sie zastanawiam. Wydaje mi sie ze 400 ma dwie prędkości ale w naturze zaobserwowałem jedną (i to niezbyt wielką). Na dwóch różnych czujnikach temperatury.
Po odłączeniu czujnika wentylator wieje jak szalony, że aż w środku go słychać.
(silniki to K-series więc zachowanie powinno być podobne czy to 200 czy 400)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 113 Skąd: kielce
Wysłany: Sro Cze 30, 2010 08:29
u mnie prędkość jest jednakowa i to bez znaczenia czy odłączę czujnik czy wentylator załaczy sie z powodu rozgrzania silnika, wiec nie wiem co jest nie tak tak sie zastanawiam czy jest możliwość zwiększenia prędkości wiatraka po przez ..., no własnie, co?
KOlega ja też miałem problem z pojawiającym się olejem w zbiorniczku wyrównawczym problem się zaczoł gdy wymieniałem rozrząd i wróciło mi autko po wymianie rozrządu zaczeły się problemy w puźniejszym czasie dowiedziałem się ze zagotowali mi autko przy odpowietrzaniu auta. no ale mniejsza z tym . nawiązuje do tego że znajomy mechanik polecił mi uszczelniacz do chłodnicy w postaci płynu powiedział mi że jeśli to nie pomorze to wtedy remoncik silnik no i posłuchałem go wlałem no i zrobiłem 3 tyś kM ani śladu oleju i ani śladu ubytku płynu więc czasami warto zaryzykować i spróbować. pozdrawiam
mechanik polecił mi uszczelniacz do chłodnicy w postaci płynu
zobaczymy jak z ogrzewaniem u ciebie będzie, żebyś jeszcze czasem nie płakał bo wymiana nagrzewnicy nie jest taka prosta
u mnie po zastosowaniu takiego uszczelniacza (w innym aucie) zginęło ogrzewanie i powiedziałem od tamtej pory zero uszczelniaczy, zamula wszystko, uszczelnia aż za bardzo
nie musi to nastąpić od razu ale po jakimś czasie bo uszczelniacze krążą cały czas z płynem w obiegu
przez polecanie komuś stosowania uszczelniaczy można tylko zaszkodzić a nie pomóc
Witam mam problem z olejem w zbiorniczku. Mianowicie była robiona uszczelka i sprawdzana głowica wszystko ok. Ale olej dalej się pojawia. Rower 1.6 16v z 99r. Proszę o podpowiedz
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Sro Mar 02, 2011 21:19
jabko69 napisał/a:
Mianowicie była robiona uszczelka i sprawdzana głowica wszystko ok. Ale olej dalej się pojawia
Albo nadal coś nie halo z uszczelką albo bardziej pozytywnie - nie został dokładnie lub wcale wyczyszczony układ chłodzenia i stąd nadal olej w zbiorniku
jabko69 napisał/a:
Rower
Rover
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
U mnie było właśnie tak, że po naprawie uszczelki w zbiorniczku wciąż pojawiał się świeży czarny olej.
Byłem pewien że to uszczelka, ale mechanik przepłukał dokładnie układ (według niego zamiast płynu był w nim "krupnik") i od tego czasu świeży olej sie nie pojawia.
Natomiast wciąż mam troche kapuczino na ściankach, ale musiałbym chyba demontować zbiorniczek żeby sie tego pozbyć.
Witam mam problem z olejem w zbiorniczku. Mianowicie była robiona uszczelka i sprawdzana głowica wszystko ok. Ale olej dalej się pojawia. Rower 1.6 16v z 99r. Proszę o podpowiedz
Jak oleju nie obywa, to pewnie tak jak koledzy wyżej piszą, że masz nie do końca wyczyszczony układ chłodzenia.
Koledzy a jak oleju ubywa ale nie dużo a układ był płukany płynem do czyszczenia układów. Zastanawiam się czy to czasem nie jest pęknięty blok choć mała rysa ale pod wpływem temperatury się rozszerzy. Co o tym sądzicie. Dodam jeszcze że wcześniej działo się tak samo więc postanowiłem zmienić uszczelkę ale nawet goście co sprawdzali głowice powiedzieli że głowica nie była aż tak pokrzywiona. A chłodnicy oleju przecież to auto nie posiada
Uszczelniacze zmieniałem przy wymianie uszczelki pod głowicą. A pierścienie nie podejrzewam żeby to była przyczyna gdyż nie kopci a olej trafia do zbiorniczka poza tym ma teraz lepsze kopnięcie (moc) i przyśpieszenie. Co wy na to?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum