Wysłany: Sro Mar 02, 2011 21:15 [R 420] Problem z układem chłodzenia
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Mam od kilku miesiecy problem z moim Roverkiem, a mianowicie z ukladem chłodzenia. Zeczeło sie od braku cieplego nawiewu. Wymieniono mi chlodnicę zalano plynem (fakt była juz stara tak stwierdzono). I dalej problemy wieszal sie cipeply nawiew, raz grzalo raz nie. W ubiegłym tygodniu zauwzylem brak plynu w zbiorniczku caly czas dolewalem i nie wiem gdzie wyparowywał??? Po ostatniej dluzszej trasie zaczelo dymic z grilla, otwieram maske a tam pekniety waz (doslownie dziura) ktory dochodzi do gornej czesci chlodnicy taki trojnik, jeden wychodzi z pod oslony silnikia a drugi gdzies w dół. Kupiłem waz fakt uzywany, ale nowego nie moglem znalezc. Wymieniono mi dzisiaj zalanno plynem wszystko ok, wracam do domu dymi z grilla. Wracam do zakaldu, otwieraja maske syczy w weza, na zgieciu juz pekł, skrocili go bo była mozliwosc, zalozyli spowrotem wrocilem do domu i n rzie jest ok. Jak samochod sie zagrzeje to martwi mnie to ze ten waaz zaraz jest twardy i ciepły (poprostu taki nabrzmiały) odkrecam kurek na zbiorniczku, to syczy powietrze bulgocze plyn zasysa i waz jest miekki. Jak pytalem co jest tego powodem to stwierdzono ze za duze cisinienie z silnika, uszczelka, glowica itp. (grubszy temat) bo tak nie powinno szybko rozbic cisnienia w ukladzie. Ten problem jak terz siegam myslami wstecz zaczal sie od momentu kiedy gdzies zapodzialem korek do zbiornika wyrownawczego i kupiłem (uzywany jakis) mozliwe ze na korku mi nie odpowietrza (bo taki zasniedziały jest. Tak mysle jako laik ze jak jest za duze cisnienie to gdzies musi wybic, odpowietrzyc! A jak mam korek zly to pecznieja przewody i gdzies wybija. Może tylko wystarczy korek wymienic??? Pomóżcie klubowicze! Może ktoś miał taki problem.
[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 21:15 ]
UP
Ostatnio zmieniony przez Maxu Sro Mar 02, 2011 21:00, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 02, 2011 21:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Takiego problemu nie miałem ale z układem chłodniczym powiązany miałem i mam ze wskazówką od temperatury...
W twoim przypadku może być uszczelka pod głowicą ale to bym podejrzewał na samym końcu(sprawdź czy nie masz w oleju nadstan tzn czy woda z chłodnicy nie jest w oleju...i czy na korku nie masz majonezu i jak odpalisz auto czy nie kopci ci mocno na biało)
Druga rzecz którą się zajmij to korek od zbiorniczka podejrzewam że jest zły musisz zakupić nowy lub używany na allegro....i wtedy zobaczyć czy coś się będzie działo...
Niepokoją mnie również te wężę twoje ale tutaj nie mam pomysłu
Daj znać czy olej masz w porządku i czy nie masz majonezu na korku
A wtedy będziemy wiedzieć coś więcej
Olej w porzadku(wody nie ma poziom ok), majonezu na korku nie ma, nic takiego nie widze (jest od srodka taki zasniedzialy tylko) taki kupiłem na allegro jak zgubiłem stary.
[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 22:19 ]
Przy odpaleniu mi kopci, ale czy na biało? Ale jk jest niska temperatura i stoi na zewnatrz.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Sro Mar 02, 2011 23:54
Maxu, sprawdź , czy po rozgrzaniu płynu chłodz. wężykiem od góry wraca Ci płyn do zbiorniczka wyrównawczego, może jest przypchany i dlatego pęcznieje Ci ten wąż.
Wysłany: Czw Mar 03, 2011 18:47 [420] Problem z ukladem chlodzenia
Czesc kolego.
Miałem coś takiego z tym nawiewem ze jak na poczatku kupilem Roverka,mialem to kompletnie gdzies co sie dzieje pod maska.Pewnego dnia zajechalem do mojego mechanika i zobaczyl ze nie mam w zbiorniczku plynu do chlodzenia,i przy okazii powiedzialem że nie mam nawiewu ciepłego,i to było przyczyną!
Ubywa ci płyn...ja też nie mogłem zrozumieć dlaczego...wyparował,nie gdzieś przecieka ci do silnika.
Mi ubywało z tygodnia na tydzień,aż poszła do wymiany uszczelka
Weź najlepiej na zimnym silniku w biały dzień,wytrzyj dobrze silnik szmatą przodu i z tyłu,a potem odpal silnik a zobaczysz z kąd wycieka.
Powodzenia i pozdro
Wymieniłem korek na nowy. Po rozgrzaniu robi cisnienie ale syczy przez korek. Jak odkrecam korek to od srodka korka jest taka maź i te gumki, uszczelki są takie zgniecione.
[ Dodano: Czw Mar 03, 2011 21:22 ]
i bulgocze w zbiorniczku.
Wysłany: Pią Mar 04, 2011 09:12 [R 420] Problem z układem chłodzenia
Piszesz że wymienili chodnicę,patrzyłeś jak to robili?
Moze uszkodził ci śróbokrętem jeden z węży przy dokręcaniu obejmy?!
Mialem ten sam problem,bo mi się zrobił bąbelek na tym samym wężu co piszesz,ale pojechałem kupiłem używany,i założyłem...no trudno ile wytrzyma....?
Druga sprawa,jak mechanik operawał twojego Roverka to nie zauważył że z wężem jest coś nie tak?
Na stępnie to chyba mi się zdaje,że wszystkie części nie można skracać,a w szczególności w takie sprawie.
A cały układ odpowietrzył?
Termostat działa?
...na gorącym silniku nie odkręcaj korka!
Mój Roverek jak się nagrzeje,to też ma ciepłe i twarde węże...
ok pozdro i powodzenia.
Jeśli wzrasta bardzo ciśnienie w układzie chłodzeniai po dodaniu gazu bulgocze powietrze w zbiorniczku wyrównawczym , to na 99% jest uszkodzona uszczelka pod glowicą . Ja tak jeździłem kilka miesięcy i ledwo dała sie uratować głowica ( wykrzywiła się ) . Nie zwlekaj i jedź do dobrego fachowca wymienić uszczelkę i oczywiście "splanowac " ( wyrównać )głowicę . Bez tego za miesiąc , dwa , będzie to samo .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum