Wysłany: Sob Mar 05, 2011 22:39 [R75] Wolne obroty
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam mam pytanie czy wolne obroty 500/min. to nornalne? Przy ruszaniu auto mi gasnie, moze zla technika, cos gaz ciezko chodzi czy to norma? No i troche faluje na wolnych, ale moze to silniczek krokowy do czyszczenia. Co wy na to?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 05, 2011 22:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dzieki, rozumiem ze te 750obr. to dane fabryczne, ale czy pedal gazu chodzi u was tak ciezko? Moje pierwsze wrazenie z jazdy to straszny mul, cos ten gaz tak ciezko chodzi.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Mar 06, 2011 11:34
U mnie pedał gazu chodzi normalnie, jak w silnikach z linką gazu.Oczywiscie nie tak lekko jak w autach z potencjometrami , np. w Megane II założyłem sobie dodtkowo spreżynę na pedale bo było za lekko.
[ Dodano: Nie Mar 06, 2011 11:34 ]
8v napisał/a:
Moje pierwsze wrazenie z jazdy to straszny mul, cos ten gaz tak ciezko chodzi.
może niesprawny jest VIS ,niedogrzany silnik, zatkany filtr powietrza , system odpowietrzania skrzyni korbowej ( tzw. odma) albo któryś czujnik niesprawny i ECM steruje w innym trybie.Może zmierz czas dojścia do 100 km/h.
Sprawdż czy blokuje pedał gazu, linka czy ośka przepustnicy. Jeśli masz możliwość zrób odczyt kodów usterek,ewentualnie analizę spalin.
Nie wiem jak długo nim jeżdzisz czy było tak jak go kupiłeś czy dopiero teraz tak jest.
Zrób jak napisał SeniorA dodatkowo przegoń trochę to auto starając się pojeżdzić bardziej dynamicznie w prawie całym zakresie obrotów, niech VIS trochę popracuje jeśli jest sprawny.
Może być przytkany katalizator to pomoże w pewnym stopniu na oczyszczenie go.
Kiedy kupowałem swojego w czasie jazdy próbnej byłem zdziwiony że auto o mocy 177KM jest takim mułem przyspieszał gorzej niż mój świętej pamięci kanciok (fiat 125p przerobiony na 1600). Podróż do Chorwacji i z powrotem zrobiła z niego nowe auto
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 100 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Mar 06, 2011 16:50
Sprawdz czujnik cisnienia i temperatury w kolektorze dolotowym. U mnie byl uszkodzony, a objawialo sie to wlasnie nietrzymaniem wolnych obrotow, czasem nawet silnik gasl. Do tego strasznie szarpala skrzynia automatyczna, swiatla przygasaly przy redukcji i prawie sie juz zalamalem. Po wymianie czujnika auto znowu ozylo
_________________ Jestem Polakiem i jestem z tego dumny!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum