Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju CDT/CDTi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Olej silnikowy - wymiana oleju CDT/CDTi
Autor Wiadomość
snky1987 



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 32
Skąd: Darłowo



Wysłany: Pon Mar 07, 2011 13:15   [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju CDT/CDTi
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam.

Mam Roverka 75 CDT.

Zabieram się do wymiany oleju (Vavoline MaxLife 10W40 z racji na przebieg 180tys.km oraz tego, że ostatnio zalewany był już 10W40 gdy autko jeździło jeszcze po Belgii).

Czytałem o wymianie oleju i wiem że trzeba odkręcić śrubę w misce olejowej (w każdym aucie musi taka być) z tym, że nigdy nie wymieniałem oleju w silniku z turbiną i chciałbym się dowiedzieć jak spuścić olej z turbiny oraz z całego układu tak by wymienić 100% oleju a nie na zasadzie. Oraz jak odpowietrzyć po tym zabiegu turbinę tak by się nie zatarła (nie daj boże ! )

"A zostawię w turbinie bo i tak się wymiesza"

Olej który siedzi w silniku ma już ponad 40tys.km przejechane czyli z 4 razy za dużo !! !

Czytałem forum i nie znalazłem nic. Oczywiście wymieniam też filtr oleju na MANN oraz całą odmę ze starej (filcowej) na plastikową z zestawem uszczelek i zaworem (ale znalazłem już instrukcję jak to zrobić) :)

Nie chcę dawać auta do mechanik bo większość mechaników idzie na akord i nie spuszczają oleju z turbinki bo "A nie trzeba. Panie 0.5 litra sto się rozmiesza i luzik".


Z góry dzięki za pomoc :)
Zdjęcia mile widziane jeśli ktoś posiada :P
Pozdrawiam ;)
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Lip 17, 2011 19:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 07, 2011 13:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 07, 2011 14:02   

snky1987, turbina do smarowania pobiera sobie olej z silnika, nic się tam nie wymienia i nie spuszcza, standardowo wymieniasz olej i filtr i tyle

1. silnik musi być gorący
2. odkręcasz korek do wlewu oleju
3. odkręcasz śrubę w misce olejowej
4. później odkręcasz filtr, wymieniasz
5. nowy oring od kopułki filtra smarujesz świeżym olejem
6. zakręcasz śrubę w misce olejowej, jak już olej stary ścieknie
7. wlewasz nowy olej
8. uruchamiasz silnik
9. dolewasz tak aby na miarce było pomiędzy kreskami
 
 
 
snky1987 



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 32
Skąd: Darłowo



Wysłany: Pon Mar 07, 2011 17:49   

ok dzięki :)

trochę mnie, że silnik musi być gorący :) Zawsze wymieniałem jak temperatura silnika spadła tak do połowy nominalnej temperatury pracy. Tak żeby z miski olejowej nie poleciał olej rozgrzany do 80 stopni :P to może być troszkę hardkorowe xD

Ale dzięki za info odnoście tego skąd turbinka bierze olej :) Jutro zaleję nowe smarowidło :D
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Mar 07, 2011 20:10   

snky1987, nie stresuj się , silnik może być ciepły, tak żeby olej dobrze spłynął .Natomiast do wlewania oleju , im silnik będzie bardziej wystudzony tym lepiej (uniknięcie szoku termicznego).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
snky1987 



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 32
Skąd: Darłowo



Wysłany: Wto Mar 08, 2011 06:50   

Wkradł się jeden błąd do całego tematu.

Cała turbina nie jest smarowana. W turbinie smarowane są jedynie łożyska poprzez specjalne kanaliki doprowadzające olej (tak jak w śmigłowcach które na co dzień naprawiam).

Zakładając, że kanał doprowadzający olej jest wyżej niż odprowadzający to olej do turbiny idzie z silnika opadowo dzięki czemu można wlewać olej powoli i czekać aż kanały turbiny się same odpowietrzą.

Jednak gdyby tak było to nikt nie pisał by że po wyłączeniu silnika turbina pozbawiona jest smarowania. Więc gdy turbinka stoi przy wyłączonym silniku to oczywiście olej ma w łożyskach i gdy włączamy zapłon to ona już się powoli kręci wprowadzając olej w swoim obiegu w ruch.

Przy dobrej wymianie oleju turbina pozostaje sucha i może co prawda na pełnić się sama ale ponoć potrafi się zwyczajnie zapowietrzyć i wtedy za nim zaciągnie coś do swojego obiegu działa kilka sekund na sucho co może spowodować jej uszkodzenie.

Doczytałem że przy wymianie oleju najbezpieczniej jest odłączyć od turbiny przewód odprowadzający olej do silnika i zaciągnąć olej z silnika aż zacznie lecieć przewodem po czym ten przewodzik podłączyć tam gdzie był :P Co z powoduje że turbina od samego początku ma olej w obiegu i nic jej nie grozi.

SeevS napisał:
Cytat:
Bardzo ważny jest również sposób uruchamiania silnika po dokonanej wymianie oleju i filtra. Czynności jakie należy wtedy wykonać są następujące:

"zakręcić" kilka razy rozrusznikiem z odłączonym zapłonem (np. zdjąć przewody ze świec lub w przypadku diesla odłączyć pompę wtryskową)

odpowietrzyć przewód ciśnieniowy doprowadzający olej do turbiny i zdjąc przewód powrotu oleju z turbiny

ponownie zakręcić kilka razy rozrusznikiem aż olej pojawi się w otworze odpływowym turbiny

założyć ponownie przewód odpływowy i uruchomić silnik


To właśnie cytat odnośnie przewodu odprowadzającego oleju z turbiny do silnika w obwodzie smarowania turbiny.


Pozdrawiam :)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Mar 08, 2011 08:10   

snky1987 napisał/a:
w śmigłowcach które na co dzień naprawiam
EPDA ? :smile:

Info doszło już na Oksywie, że w Darłowie jeździ taki jak mój. :lol:
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Mar 08, 2011 11:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 08, 2011 08:51   

snky1987 napisał/a:
W turbinie smarowane są jedynie łożyska poprzez specjalne kanaliki doprowadzające olej (tak jak w śmigłowcach które na co dzień naprawiam).
na co dzień naprawiasz śmigłowce, a zakładasz temat, żeby zapytać się jak olej w samochodzie zmieniać? :lol:
 
 
 
snky1987 



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 32
Skąd: Darłowo



Wysłany: Wto Mar 08, 2011 15:16   

Spoko spoko :)

Zawsze pytam jak czegoś nie wiem :) A tak w ogóle to już się wyjaśniło :P Do turbiny nie wchodzi 0,5 litra tylko naprawdę śladowe ilości tego oleju non stop w obiegu i odpowietrzenie turbiny jest niezbędne tylko przy wymianie turbiny na nową. Bo nawet jak się spuści olej to zostaje film olejowy na łożyskach który będzie chronił łożyska na dosłownie pół obrotu wału (bo tyle potrzeba żeby świeży olej dotarł do turbiny)

I tyle na ten temat :P




Apples no w sumie to nawet bliźniaki :P nawet fele takie same :)

ps. jak dobrze pójdzie to w przyszłym roku będą dwa takie same po Oksywiu jeździły :P Staram o przeniesienie do Gdyni :)

Pozdrawiam :P
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Mar 08, 2011 15:21   

snky1987 napisał/a:
Apples no w sumie to nawet bliźniaki nawet fele takie same
Poczta pantoflowa przekazała. :smile:
snky1987 napisał/a:
ps. jak dobrze pójdzie to w przyszłym roku będą dwa takie same po Oksywiu jeździły Staram o przeniesienie do Gdyni
To wpadnij na wieżę na kawę. :wink:
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Mar 08, 2011 20:56   

Witam,

podłączę się pod temat, bo mam pytanko, jaki olej najlepiej wlać do tego silniczka chodzi mi o firmę. Pytam bo nie wiem, pewnie dlatego, że też naprawiam śmigłowce i samoloty :razz: To pewnie jest jakaś zależność :P
 
 
snky1987 



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 32
Skąd: Darłowo



Wysłany: Wto Mar 08, 2011 21:31   

A przy czym pracujesz ? Bo wojskowego lotniska w piasecznie chyba nie ma :)

Ja leję tak jak fabryka przykazała czyli 10W40 z normami A3/B3 SL/CF.

Firma to już kwestia zasobności portfela i własnych upodobań ja np. leję do niego VALVOLINE MaxLife 10W40 174 zł na allegro kosztuje 8l w promocji :)



tu masz link do aukcji:

http://motoallegro.pl/val...1478949888.html



Inni polecają np. Shella ale wiele osób oradza Castrol Magnatec ze względu na to że jest przereklamowany :) :) :)

Generalnie uważam że wszystkie oleje spełniające normy CF i B3 (bo te się odnoszą do dieselków) są dobre :)


Pozdrawiam :)
 
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Mar 08, 2011 21:56   

Cytat:
A przy czym pracujesz ? Bo wojskowego lotniska w piasecznie chyba nie ma

W Piasecznie mieszkam, a pracuje w Wa-wie "EPWA", ale to nie jest wątek do omawiania na forum ;)
Domniemam, że też jesteś z tej "firmy" ;)

Ale wracając do tematu, czyli nadaje się każdy 10W40 A3/B3?
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Wto Mar 08, 2011 21:58   

na temat oliwy mozna dyskutowac godzinami i kazdy ma swoje racje,tematów był mnustwo :wink: według mojej książki serwisowej tylko syntetyk ,
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Mar 08, 2011 22:05   

A u mnie z kolei jest napisane tak:



I komu wierzyć :/
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Wto Mar 08, 2011 22:09   

Wizard_gp, niewiem książka i auto z 2004 roku moze cos zmienili :roll:
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Mar 08, 2011 22:15   

Wydaje mi się, że lift polegał na zmianie wyglądu auta, bo przecież nie zmieniali silników, chyba :/
Tak czy siak, muszę wymienić olej i zakupie jednak pół syntetyk, ze względu na fakt, że nie wiem jaki jest teraz zalany, a nie chciałbym rozszczelnić silnika :/ Przy moim przebiegu, być może już ktoś wcześniej zalał pół syntetyk.
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
kamil652 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 147
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 08, 2011 22:20   

ja sadzę ,ze lepiej bedzie zalewać syntetyk . Mozna wrócić z półsyntetyku na syntetyk jesli olej nie bedzie ubywał . Ja mam 220 przebiegu leję syntetyk i nie ubywa ani grama
_________________
:)
 
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Mar 08, 2011 22:23   

No to już nie wiem, kamil652, a jaki dokładnie lejesz?
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Mar 08, 2011 22:31   

Wizard_gp napisał/a:
I komu wierzyć

Temu kto ma pozniej wydrukowana instrukcje obslugi. To nic nowego ze firmy zmieniaja zalecenia co do stosowanego oleju i maja one zastosowanie wstecz do wczesniej wyprodukowanych silnikow (zwykle powiedziane jak bardzo wstecz). Tak samo klasy jakosci oleju te konkretnie pod marke w szczegolnosci ,zastepuja stare rowniez wstecz. Wiele firm np. Opel,VW,BMW,Mercedes ( mozna poszukac w necie) zmienil zalecenie z oleju 10W40 na 5W30 (to teraz najczesciej stosowana lepkosc oleju) bo "polsyntetyk" zostawial za duzo syfu w silniku i powodowal wszystkie zwiazane z tym problemy. Poza tym tak niskiej jakosci olej jakim jest kazdy "polsyntetyk" nie dawal rady z wydluzonymi okresami wymiany. Rover nie zrobi tego bo od paru lat go nie ma. Oleje tak jak inne produkty sa ulepszane i poprawiane zeby lepiej chronic silnik . To tylko moja prywatna opinia, ale jesli ktos chce lac polsyntetyk (czyli w zasadzie mineral) stosujac sie do instrukcji opracowanej w 99r albo wczesniej .dla 75-tki to oki. Ja bym popatrzyl co producent silnika (diesla) zaleca na chwile obecna. Pozdr.
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Mar 08, 2011 22:41   

keczu, Twoja opinia bardzo możliwe, że jest słuszna, ale co w przypadku jeżeli ktoś już zalał w moim R pół syntetyk? Jeżeli zaleje go po tym fakcie pełnym syntetykiem, to bardzo możliwe, że na parkingach będę zostawiał po sobie ślady.
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju CDT/CDTi
Krzysztof_P Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Lip 08, 2010 16:15
tronsek
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - poziom oleju CDT/CDTi
saute Rover serii 75, MG ZT 36 Nie Sty 31, 2010 12:34
apples
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej
Ml777 Rover serii 75, MG ZT 22 Czw Lis 28, 2013 17:59
janio
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej KV6
rambo1111 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Lip 09, 2009 22:09
rambo1111
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju KV6
Piotr_75_V6 Rover serii 75, MG ZT 26 Wto Kwi 07, 2015 20:02
MatiNitro



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink