apples, wiem jakie ma zadanie filtr odmy, moim zdaniem nie ma co oszczędzać na takich rzeczach, ja od razu wywaliłem filtr sznurkowy, a prawdopodobnie jutro będę mył plastikowy filterek.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 21:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 21:16
kris-tofer napisał/a:
apples, wiem jakie ma zadanie filtr odmy, moim zdaniem nie ma co oszczędzać na takich rzeczach, ja od razu wywaliłem filtr sznurkowy, a prawdopodobnie jutro będę mył plastikowy filterek.
Wolę mieć umyty filtr odmy niż przetoczone tarcze hamulcowe.
[ Dodano: Pią Wrz 17, 2010 22:16 ] kris-tofer, nie rozkręcajmy dalej tematu bo nie ma sensu. Fajnie że masz nowy. Ja mam umyty i też jest OK.
Ja swojego R jak kupilem to najpierw powymienialem wszystko co trzeba na nowe a co mozna umyc umylem i teraz jestem pewien ze moge smigac bez obaw i nie patrzylem czy mi miarka wyskakuje czy nie.Zadnych filrtow papierowych czy z wlukniny (od odmy ) moim zdaniem sie nie myje bo to pozorna oszczednosc.Kupujac stary samochod zawsze wymienia sie wszystkie filtry i plyny.Odme kupilem z wkladem plastykowym od BMW stary szmaciany filtr wygladal jak zdechly kot i nawet przez glowe mi nie przyszlo zeby to cos wyprac, smigam juz kilka miesiecy i spokuj.Wyskrobac i umyc mozna egr a reszte sie wymienia
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 21:29
kris-tofer napisał/a:
to może nie dwumasa Ci stuka
Diabli wiedzą co piszczy.
[ Dodano: Pią Wrz 17, 2010 22:26 ]
grota10 napisał/a:
pozorna oszczednosc.
Dlaczego pozorna?
grota10 napisał/a:
cos wyprac
Wyprać można skarpetki. Filtr się najpierw moczy w płynie, a potem wydmuchuje sprężonym powietrzem.
grota10 napisał/a:
Wyskrobac i umyc mozna egr a reszte sie wymienia
Trzeba było wymienić. Jak skrobiesz to mogą pozostać opiłki. Pozorna oszczędność.
Dlaczego oszczędzasz na czujniku klocków?
Osobiście dbam bardzo o zawieszenie, opony i hamulce. Filtr odmy nawet jak będzie po umyciu do d... to nikomu krzywdy nie zrobi. Najwyżej będę miał wydatki. Jednak wiem jak umyłem i się nie obawiam ze mi coś się rozwali w silniku z tego powodu.
pozorna bo mozna sobie zajezdzic turbinke lub silnik a to juz nie kosztuje 150 zet. Co do skrobania to zalezy jak kto skrobie.Mi opilki nie leca bo skrobie tylko gruby nagar a nie aluminium czy z czego to jest a reszte myje. Nie chce sie sprzeczac dbam o swoje R dlatego tak robie.Inni moga inaczej.Znam goscia ktory oszczedzal na pasku rozrzadu ,kosztowalo go to 5000 zet.Moze to zle porownanie
Nie ma co robić wycieczek osobistych bo ktoś już dostał w tym temacie po kartce
Jestem ciekaw ile osób znacie, które nie wymieniły filtra i wiazało się to u nich z poważnymi wydatkami.( co zatkanie filtra powoduje wiemy). Bo jeśli chodzi o oszczędność na pasku to znam kilka przypadków.
Doświadczenia każdy ma inne tak jak i rady.( to samo dotyczy różnych branży).
Pamiętać należy aby nie uszkodzić plastikowych końcówek na wtryskach. Ja wyjmowałem korpus z filtrem zdejmując plastiki tylko z dwóch wtrysków( wyjąć metalowe zawleczki i delikatnie podważyć nożykiem plastikowe końcówki wtrysków przy jednoczesnym ciągnięciu druga ręką w górę. NIC NA SIŁĘ)
Czy moze ktos napisac dokladniej, co trzeba odkrecic i jak sie dostac do tego filtra bez uszkodzenia..nigdy tego nie robilem i troche sie boje ze cos przeocze, akonsekwencje moga byc kosztowne..??
Zdejmujesz plastikową pokrywę silnika i masz odmę pomiędzy wtryskami a filtrem paliwa.
Aby wyjąć odmę, musisz zdjąć przewodody paliwowe, Krućcce są zabezpieczone zawleczkami drucianymi, potem ostrożnie do góry, bez szarpania. Są plastikowe i można je połamać.
Witam. Przymierzam się do wymiany całej odmy w R75 CDT (116 KM). Dzwoniłem dzisiaj do BMW i chciałem kupić odmę o nr 11 12 7 799 224 (nowy typ z plastikowym wkładem) do silnika M47N lecz sprzedawca powiediał, że nie będzie pasować do mojego silnika. Podobno R75 z silnikiem CDT (BMW M47) ma odmę z filtrem filcowym i ten plastikowy nie pasuje. Proszę o podpowiedź jak to jest z tym filtrem odpowietrzania skrzyni karbowej- czy ten nowy typ pasuje do słabszego silnika czy nie?Dzięki
[ Dodano: Wto Mar 08, 2011 13:06 ] Rowan, Witam. Przymierzam się do wymiany całej odmy w R75 CDT (116 KM). Dzwoniłem dzisiaj do BMW i chciałem kupić odmę o nr 11 12 7 799 224 (nowy typ z plastikowym wkładem) do silnika M47N lecz sprzedawca powiediał, że nie będzie pasować do mojego silnika. Podobno R75 z silnikiem CDT (BMW M47) ma odmę z filtrem filcowym i ten plastikowy nie pasuje. Proszę o podpowiedź jak to jest z tym filtrem odpowietrzania skrzyni karbowej- czy ten nowy typ pasuje do słabszego silnika czy nie?
Mam pytanie do tych którzy wymieniali filtr na ten plastikowy, czy ktoś z Was czyścił już go? Jeśli tak,to czym i jak wyglądał był mocno brudny? Poci mi się przewód z turbo i muszę albo wyczyścić ten plastikowy na który wymieniłem lub kupić nowy, MaReK radzi mi żebym wrócił do starego filcowego.
Zrobiłem na tym plastikowym z 60 tysięcy, w tym czasie 2 razy do niego zaglądałem i co najwyżej był na nim delikatny osad. Turbo suche, jednak zastanawia mnie fakt że turbo dość głośno gwizda. Czy w waszych R też słychać wyraźny gwizd przy otwartym oknie (przy zamkniętym u mnie nic nie słychać). Dodam że mam chwilowo ściągniętą płytę z pod silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum