Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZR i 18" ET38 7,5"
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MG ZR i 18" ET38 7,5"
Autor Wiadomość
own 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Czw Lut 24, 2011 20:44   MG ZR i 18" ET38 7,5"

Zastanawiam się czy felgi o rozmiarze jak w temacie wejdą do nadkola w ZR? Czyli czy nie będą wystawać i czy nie będzie obcierać? Opony to 205/40 albo 215/35. Czy miał ktoś styczność z takim rozmiarem w ZR lub R200 / R25 ? Teoretycznie felga będzie na zewnątrz bardziej o 14mm... ale jak to wygląda w praktyce?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 24, 2011 20:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 14:33   

W mojej 200 mialem 18" z ET 35 i oponami 215/35 i bylo spoko. Zero obcierania czy czegos tam, ale jezeli jezdzisz czesto zaladowany na maxa to polecam oponke 205. Zawsze to cm mniej.
Tu masz fotki
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#567961
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 15:00   

ja bym się bardziej martwił o szerokość 7,5J...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
own 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 15:28   

rodi_ napisał/a:
W mojej 200 mialem 18" z ET 35 i oponami 215/35 i bylo spoko. Zero obcierania czy czegos tam, ale jezeli jezdzisz czesto zaladowany na maxa to polecam oponke 205. Zawsze to cm mniej.
Tu masz fotki
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#567961


Właśnie natknąłem się na zdjęcia Twojego samochodu w necie jak szukałem ZR na 18" ;-) tylko, że na angielskim forum. ;-) Ogólnie spoko wygląda i nawet jakby było coś ciekawego w tym rozmiarze to bym brał.

dobryziom napisał/a:
ja bym się bardziej martwił o szerokość 7,5J...

Z tego co wyczytałem to rodi_ ma też 7,5"

Niestety trzecia moja próba zakupienia felg poprzez Allegro zakończyła się fiaskiem, bo sprzedawcy są niepoważni, pierwszy olał sobie kontakt, drugi sprzedał na boku, a ten trzeci miał przesłać fotki i olał, pomimo przypomnienia na e-mail.

Nie będę więc dalej tracił czasu na szukanie używanych na Allegro, a postaram się dostać jakieś nowe w rozmiarze 18"/7" ET45.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 16:30   

ownstlr napisał/a:

Z tego co wyczytałem to rodi_ ma też 7,5"


oj wydaje mi się ze 7J ale mogę się mylić :)

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#581688

tu masz podobny problem z szerokością...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 21:10   

U mnie jest 7,5J i nic nie ociera. Jest jakies 5mm luzu miedzy opona a kielichem, i tyle wystarczy.
W tym watku kolega najnowszy85 mial problem, bo mu oponiarz nagadal glupot ze jest blisko i go tak nie pusci. A druga sprawa to byly nierowne odleglosci miedzy prawym a lewym kolem.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Tmk 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 28
Skąd: Wilno

MG ZR

Wysłany: Sob Mar 05, 2011 22:41   

Na ile mi jest wiadomo to od 6.5J do 7.5J mozna na zr'a wkladac ;)
 
 
BoBaSNH 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 61
Skąd: Kraków/Nowa Huta



Wysłany: Sob Mar 12, 2011 15:25   

witam mam pytanko czy felga 16 9,5cala wejdzie na tyl roverka 200 :?: i jakie najznizsze ET mozna zalozyc :?:
_________________
MOJA FURA !!
-=BoBaS=-
Ostatnio zmieniony przez BoBaSNH Sob Mar 12, 2011 15:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Mar 12, 2011 15:52   

9,5 cala ?! Oj nie sądze :mrgreen:
Będzie Ci wystawało poza obrys cholernie, nawet jak trochę ET nadrobisz ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
BoBaSNH 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 61
Skąd: Kraków/Nowa Huta



Wysłany: Sob Mar 12, 2011 15:56   

a sadzisz o tym http://www.polskajazda.pl...ia/20490,140747 i o tym http://www.polskajazda.pl...ia/45694,334174 oni moga miec mniejsze :?:
_________________
MOJA FURA !!
-=BoBaS=-
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Mar 12, 2011 16:01   

Nie, nie wystaje... a gdzie :roll:
Pewnie nadkola plastikowe byś musiał zdjąć, bo u mnie przy 205/55/16 i 5 osobach na podkładzie na wybojach tarło o nadkole.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
BoBaSNH 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 61
Skąd: Kraków/Nowa Huta



Wysłany: Sob Mar 12, 2011 16:12   

a to wejdzie :?: http://allegro.pl/felgi-a...1497724522.html czy 7,5 tez za duzo :?: jakie radzisz :?:
_________________
MOJA FURA !!
-=BoBaS=-
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Mar 12, 2011 16:39   

No 16x7,5J ET35 powinno być ok na tył, na przód przy pełnym skręcie może trzeć...
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 11:26   

fajne 18stki...

http://allegro.pl/show_item.php?item=1510830762

ciekawe za ile pójdą...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Dildo 




Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 57
Skąd: Wawa/Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 11:53   

Na Polskie drogi takie cieniutkie ramiona chyba bym nie ryzykował, ale faktycznie fajne.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 12:42   

Dildo napisał/a:
Na Polskie drogi takie cieniutkie ramiona chyba bym nie ryzykował, ale faktycznie fajne.


a ja bym zaryzykował w ciemno bo to są Japońskie Kosei :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 13:44   

A ja wrzucę coś do przemyślenia. Jak jeździsz w miarę poważnie, na tyle żeby wyczuć drobne zmiany w prowadzeniu auta ;) to zmniejszenie ET o 7mm wyczujesz jako znaczne pogorszenie prowadzenia samochodu. Ja przerabiałem zmianę o 10 albo 11 mm i była tragedia. Niby samochód bardziej stabilny - bo szerzej, ale prowadzenie z dupy - znacznie zwiększyła się podsterowność, koła przednie piszczały na zakrętach a kierownica dziwnie odbijała. Wynika to z faktu że zmieniają się kąty skrętu kół przednich i po zmianie ET nie skręcają tak jak powinny, oczywiście tył trzyma sie lepiej bo jest szerzej - więc podsumowując mocno się charakterystyka auta zmienia. Przy serii 205/45 ET45 szersza opona (różnią sie znacznie w zależności od modelu :mrgreen: ) jest praktycznie przy mcphersonie. Polecam zostać na serii :) a tak wogóle do ostrej jazdy w naszych warunkach to chyba ideałem jest 205/50 na mocnych 16...
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 15:36   

ostatnio czytałem na ten temat na forum CRX'a bo wiekszosc osób które przechodzą z serii zakładają właśnie ET37-35 bo jest to najpopularniejszy wymiar... i wiekszosc obserwacji podobnych do twoich pogorszenie się trzymania w zakręcie... tylko na koniec wyszło ciekawe podsumowanie ze 90% osób które wcześniej miały seryjne ET jeździło na dobrych oponach w 15' po przejściu na 16' lub 17' i zmianie ET zamiast Toyo, Yoko, Falkena wszedł chińczyk lub stara używka bo niestety w tym rozmiarze coś porządnego nowego było za drogie i wyjaśnił się problem skręcania :p Nie mówię ze to norma ale w polskich realiach 90% :( Co do moich doświadczeń po zmianie ET i przejściu na 17 niebo a ziemia na 195 i bomblu samochód jest nie do opanowania...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 15:58   

dobryziom napisał/a:
tylko na koniec wyszło ciekawe podsumowanie ze 90% osób które wcześniej miały seryjne ET jeździło na dobrych oponach w 15' po przejściu na 16' lub 17' i zmianie ET zamiast Toyo, Yoko, Falkena wszedł chińczyk lub stara używka
Nie wynikało to z opony, tylko z kątów kół przednich. Założyłem na te felgi nowe goodyear excellence - bardzo dobra opona i trzymanie było bardzo przyzwoite zarówno na suchym jak i mokrym, na pewno lepsze jak stare letnie matadory a potem zimowe dębice które miałem na drugich felgach o dobrym ET. Mówię o prowadzeniu się auta - po prostu zmieniła sie charakterystyka prowadzenia - czuć było ewidentnie że nie jest tak jak być powinno, wylatywał bardziej przód, popiskiwał na zakrętach (przyczepna opona i złe kąty) oraz inaczej czuc było odbijanie po zakrętach oraz prostowanie kierownicy. Na pewno auto mniej sie przechylało - i to był jedyny (zbyt mały) plus. Oczywiście po fakcie sporo sobie poczytałem i sie okazało że zmieniając znacząco ET, trzeba by przekonstruować przekładnie kierowniczą... niestety.
http://www.youtube.com/watch?v=J0pAc5Pam3E
Świetny przykład, spore porzerzenie na dystansach, auto stabilne ale wynosi go totalnie przodem mimo świetnych opon i dobrego zawieszenia.
 
 
Dildo 




Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 57
Skąd: Wawa/Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 16:51   

Sprawdzę to o czym piszesz jak założę felgi ktore kupiłem. Do tej pory miałem seryjne stalówki 14 a kupiłem 16-stki z ET38. Lekko mnie zaniepokoiły twoje słowa, ale myślę, że po ustawieniu geometrii i przy mojej spokojnej jeździe, przynajmniej na zakrętach nie będzie tak źle. A jak będzie to się kupi jakies dobre opony.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning wizualny"
piter34 Tuning wizualny 0 Pon Kwi 02, 2007 10:08
piter34
Brak nowych postów [R400] Boczek drzwi w "skórze"... własnoróbka.
TUTORIAL DO POBRANIA
tommyyogi Tuning wizualny 104 Wto Paź 23, 2018 08:05
Prescenn
Brak nowych postów MG ZT 385 Xpower -cały "body kit" ktokolwiek widzi
lagi Tuning wizualny 5 Pią Lis 07, 2014 16:59
NoPE
Brak nowych postów [R200] Atrapa przednia "bez znaczka" czy byli by c
bonus89 Tuning wizualny 15 Sro Lis 09, 2011 15:49
leszczu
Brak nowych postów [ Ankieta ] [R200] Lampy "czyste" vs czarne
Raptile Tuning wizualny 50 Sro Lut 02, 2011 14:45
Matius



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink