Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Tarczobębny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Tarczobębny
Autor Wiadomość
Hetmann 



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 91
Skąd: z polski



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 09:32   [R75] Tarczobębny
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

pytanie moze i głupie ale szukam i nie znalazłem jasnej odpowiedzi.
Jak zdemontowac tarczobebny?
Czy wystarczy zdjac zacisk hamulcowy (z klockami) i odkręcić torksa na bębnie?
Czy centaralna śruba(nakrętka) piasty nie trzyma tarczy?
Niech ktos mi napisze jak chlopu na roli jak po kolei demontować...
_________________
Profil nie istnieje
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 22:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 15, 2011 09:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 09:44   

Hetmann napisał/a:
Niech ktos mi napisze jak chlopu na roli jak po kolei demontować...
Proszę. :smile:
Hetmann napisał/a:
pytanie moze i głupie ale szukam i nie znalazłem jasnej odpowiedzi.
Jak zdemontowac tarczobebny?
Było http://forum.roverki.eu/v...p=485833#485833 :wink:
Hetmann napisał/a:
Czy wystarczy zdjac zacisk hamulcowy (z klockami) i odkręcić torksa na bębnie?
Tak. Dodatkowo popuść linki ręcznego na śrubie która znajduje się pod mieszkiem dźwigni hamulca w kabinie. Klucz 13.
Hetmann napisał/a:
Czy centaralna śruba(nakrętka) piasty nie trzyma tarczy?
Nie trzyma.
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 19:58   

Czasem trzeba również popuścić na wewnętrznej regulacji (przez otwór śruby koła)
_________________
rom
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 15, 2011 21:20   

automechanik napisał/a:
Czasem trzeba również popuścić na wewnętrznej regulacji (przez otwór śruby koła)

na 100% tak trzeba zrobić, inaczej nie zejdzie
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 09:16   

kris-tofer napisał/a:
na 100% tak trzeba zrobić, inaczej nie zejdzie
Co nie zejdzie. Jak tarczobęben nie ma mega rantu i popuścisz linkę ręcznego to na 1000% zejdzie. Można też puknąć młotkiem aby zruszyć szczeki. Nigdy nie miałem problemu ze zdjęciem w taki sposób.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 18:52   

apples napisał/a:
Co nie zejdzie. Jak tarczobęben nie ma mega rantu i popuścisz linkę ręcznego to na 1000% zejdzie. Można też puknąć młotkiem aby zruszyć szczeki. Nigdy nie miałem problemu ze zdjęciem w taki sposób.
w takim razie nie możesz mieć dobrze naciągniętego hamulca ręcznego, śrubka przy dźwigni jest bardziej do minimalnej regulacji, a wspomnianym trybikiem idzie dobrze wyregulować i popuścić szczęki w bębnie, żeby zszedł :)
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:12   

Nie kłóćmy sie prawidłowa regulacja ręcznego polega na całkowitym popuszczeniu linki właśnie nakrętką pod osłoną dżwigni ręcznego następnie wyregulwaniu wspomnianym trybikiem luzu między bębnem a szczękami (praktycznie do momentu lekkiego blokowania potem lekko odpuszczamy ). Dopiero wtedy reguljemy nakrętką pod dżwignią .
Reasumując trzeba czasem by zdjąć tarczobębny cały ten cykl odwrócić.
Oczywiście młotek jest bardzo przydatny ze względu na zapieczone połączenie piasta-tarczobęben.
_________________
rom
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:15   

automechanik, nie kłócimy się, szczególnie nie mam zamiaru sprzeczać się z mistrzem ;)
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:20   

kris-tofer, miałem na myśli Twoją i apples, polemikę :oops:

mam nadzieję, że pomogliśmy Hetmannowi :>
_________________
rom
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:28   

automechanik napisał/a:
kris-tofer, miałem na myśli Twoją i apples, polemikę :oops:

mam nadzieję, że pomogliśmy Hetmannowi :>


no o tym mówię, daleko mi do kłótni z applesem :wink:
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:29   

automechanik napisał/a:
Nie kłóćmy sie
Nie mam zamiaru.
automechanik napisał/a:
prawidłowa regulacja ręcznego polega na całkowitym popuszczeniu linki właśnie nakrętką pod osłoną dżwigni ręcznego następnie wyregulwaniu wspomnianym trybikiem luzu między bębnem a szczękami (praktycznie do momentu lekkiego blokowania potem lekko odpuszczamy ). Dopiero wtedy reguljemy nakrętką pod dżwignią .
automechanik napisał/a:
Oczywiście młotek jest bardzo przydatny ze względu na zapieczone połączenie piasta-tarczobęben.
Też tak robię.
automechanik napisał/a:
Reasumując trzeba czasem by zdjąć tarczobębny cały ten cykl odwrócić.
apples napisał/a:
Jak tarczobęben nie ma mega rantu i popuścisz linkę ręcznego to na 1000% zejdzie.
Czyli jak jest rant to trzeba odwrócić czynności tak jak napisałeś. :wink:

kris-tofer napisał/a:
nie kłócimy się, szczególnie nie mam zamiaru sprzeczać się z mistrzem
:szok2: :hahaha: kris-tofer, już lepiej nic więcej nie pisz. Proszę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink