Forum Klubu ROVERki.pl :: [ROVER 400] pompa wtryskowa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ROVER 400] pompa wtryskowa
Autor Wiadomość
Bogdan7014 




Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Pantalowice



  Wysłany: Sob Mar 19, 2011 22:25   [ROVER 400] pompa wtryskowa
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam. Potrzebuję pomocy odnośnie poskładania napędu pompy wtryskowej.Otóż nabyłem Roverka z częściowo zdemontowanym silnikiem a mianowicie koła zębate od napędu pompy wtryskowej i pompa.Problem jest w tym , że na ośce pompy jest miejsce na klin natomiast koło nie ma rowka i nie wiem jak ustalic koło względem ośki żeby kąt wtrysku był właściwy.Jeżeli ktoś z kolegów wie jak po kolei postępowac podczas montażu to będę bardzo wdzięczny za pomoc.Przydadzą się również jakieś linki lub rysunki (może z książki serwisowej) tylko po polsku. A i jeszcze jedno pytanie czy to normalne że po włączeniu zapłonu w pompie wtryskowej coś brzęczy jakby u dołu czy to jakaś usterka?. Z góry dziękuję. Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 19, 2011 22:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 20, 2011 07:40   

Bogdan7014 napisał/a:
Przydadzą się również jakieś linki lub rysunki (może z książki serwisowej) tylko po polsku.
Po polsku nie znajdziesz. Tylko po angielsku. Ściągnij sobie RAVE ze strony klubowej. Tam jest dosłownie wszystko.
Bogdan7014 napisał/a:
czy to normalne że po włączeniu zapłonu w pompie wtryskowej coś brzęczy jakby u dołu czy to jakaś usterka?
Tak, to jest normalne. Tym się nie przejmuj.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Mar 20, 2011 12:40   

No też siezdziwiłem po rozebraniu, że nie ma miejsca na klin, ale fachman od pomp mi wyjaśnił, że po prostu jak gdzieś oddajesz pompę do zrobienia, to na stole pompiarz ją ustawia na początek wtrysku i blokuje. I tak zablokowaną wkładasz do auta, ustawiasz wał korbowy i rozrząd na znaki, koło od pompy wtryskowej ma też miejsce na blokadę trzpieniem (chyba 9,5mm) następnie, zakładasz paski wszelkie i napinasz (może być konieczna korekta ustawienia koła na wałku rozrządu od strony pompy - to koło z 4 śrubami) jak wszystko jest poskładane, to tylko odblokowujesz pompę, wyjmujesz blokadę koła zamachowego i auto musi odpalić.
Niestety nie wiem, czy jest możliwość samodzielnego ustawienia pompy. Ale jak masz jakiegoś pompiarza w okolicy, to pojedź niech Ci tylko ją ustawi na początek wtrysku i zablokuje i będzie można poskładać auto.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Bogdan7014 




Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Pantalowice



Wysłany: Nie Mar 20, 2011 15:43   

Dziękukę za odpowiedzi i pomoc.Postaram się sam ustawic pompę na początek wtrysku , obracając nią ręcznie (przy włączonym zapłonie) będę obserwował przewód pierwszego wtryskiwacza aż tryśnie z niego paliwo i wtedy sprubóję ją zablokowac i tutaj proszę o komentaże czy prawidłowo myślę. Jeszcze jedno pytanie : czy po długim okresie odłączenia akumulatora mogą byc jakieś niespodzianki typu wykasowania pamięci komputera , immobilaizera itp. Wiem że to pytanie może się wydac banalne ale ja poprostu nie mam pewności więc pytam. A odnośnie RAVE to właśnie go zciągnąłem i z pewnością jest tam wszystko (tylko ten angielski :sad: ), nas uczono rosyjskiego.
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Nie Mar 20, 2011 17:05   

może będzie trzeba zsynchronizować pilot. Po podłączeniu aku od razu naciśnij przycisk otwierania drzwi z 5 razy.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Mar 20, 2011 21:07   

Bogdan7014 napisał/a:
Postaram się sam ustawic pompę na początek wtrysku , obracając nią ręcznie (przy włączonym zapłonie) będę obserwował przewód pierwszego wtryskiwacza aż tryśnie z niego paliwo i wtedy sprubóję ją zablokowac i tutaj proszę o komentaże czy prawidłowo myślę.

Tego niestety nie wiem, ale myślę, że to takie proste nie jest :/
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Bogdan7014 




Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Pantalowice



Wysłany: Nie Mar 20, 2011 21:38   

Wielkie Dzięki kolego Brt za komentaże i zainteresowanie moim problemem.Oczywiście pozostałym również dziękuję. Zauważyłem że na kole pasowym pompy jest odbity ślad (chyba po miejscu na klin w ośce) , więc spróbuję najdokładniej jak się da złożyc w tej właśnie pozycji.Obawiam się tylko tego odłączonego akumulatora , nie mam kodu do immo. Brt mój Rover pochodzi z twojego miasta o ilę to jest ten Głogów koło Leszna.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Mar 20, 2011 22:02   

hehe to raczej jakieś Leszno leży niedaleko Głogowa :P ;) ... jeśli nic nikt nie grzebał w immo, to powinna wystarczyć tylko synchronizacja pilotów :ok:

A co do klina, to mozesz tak spróbować zrobić, i w razie czego później skorygować kąt wtrysku na kole tym górnym z 4 śrubami. Ale na bank nie będzie to precyzyjne ustawienie. Niestety nawet niewielkie przestawienie kąta wtrysku ma znaczenie dla pracy silnika, wiec ja bym się jednak dowiedział gdzieś w okolicy o możliwość precyzyjnego ustawienia pompy.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Bogdan7014 




Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Pantalowice



Wysłany: Pon Mar 21, 2011 15:43   

Tak wiem że nie będzie to dokładne ustawienie ale raczej wstępne. Chodzi mi tylko o to żeby silnik odpalił a potem udac się do speca od pomp w celu dokładnego ustawienia.
A-ha jaka jest procedura synhronizacji pilota (mam tylko jeden). Domyślam się że chodzi o jego synhronizację z immo. :?:
Czy jeżeli w pompie wtr. brzęczy zaworek po włączeniu zapłonu to znaczy , że pompa powinna podac paliwo i nie jest odcięta przez immobilaiser :?: , czy niekoniecznie.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 21, 2011 15:44   

niekoniecznie .... a synchro pilota, to po prostu naciśnięcie kilka razy guzików w nim :ok: opis na stronie klubowej jest.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Bogdan7014 




Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Pantalowice



Wysłany: Sro Mar 23, 2011 11:11   

Narazie wstrzymuję się z wszelkimi pracami przy moim [R] z powodów finansowych (utrata pracy). Jak coś się zmieni to dam znac o postępach.

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [420D 5DR RT] Wyciek pompa wtryskowa Rover motor typ [20T2R]
krystian Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Sty 03, 2016 16:57
Mulators
Brak nowych postów [R45] Pompa wtryskowa ? Błędy.
Excalibue Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Paź 12, 2016 20:08
Excalibue
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ R420 a R45 ] Pompa wtryskowa
adamsky Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sty 11, 2011 15:11
adamsky
Brak nowych postów [R45] Rozrząd i pompa wtryskowa
wtwisnia Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Sie 31, 2008 16:47
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink