Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620 SDI] Pompa wtryskowa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620 SDI] Pompa wtryskowa
Autor Wiadomość
Figlaq 




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 38
Skąd: Czułów k. Krakowa



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 15:53   [R620 SDI] Pompa wtryskowa
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam :)

Na pierwszy temat na forum przyszło mi poruszyc całkiem trudną sprawę...

Otóż przyjdzie mie wymienić pompę wtryskowa do Rovera jak w temacie. Zdiagnozowane przez 2óch mechaników więc jest to sprawa raczej pewna. Zresztą od samego zakupu pojazdu już była o tym mowa.

Można to zrobić oczywiście w warsztacie jednak chciałbym się wczesniej zorientowac jak trudna jest to sprawa i czy wymaga jakiegos szczególnego sprzętu ??

Być może udałoby sie to zrobić samemu przy pomocy jeszcze jednej jakiejs osoby która zna siena samochodach bardziej niż ja, a wiadomo, kazda kasa któa w kieszeni zostanie jest przyjemna :)
_________________
Kto nie pyta pozostanie głupi na zawsze
Kto pyta, będzie głupim tylko przez chwilę ;)
Ostatnio zmieniony przez thef Pią Kwi 08, 2011 16:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 15:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 16:04   

Figlaq, cześć ;)
W sprawie pomp wtryskowych to jest tu parę oblatanych gości w tym temacie ;)))
powiedz może najpierw jakie masz objawy tej padniętej pompy i że ona podlega wymianie.
dla ciekawostki dodam że 95% "padniętych pomp" okazuje się padniętym tranzystorem w sterowniku pompy, a 5% są to uszkodzenia mechaniczne, takie jak zatarte tłoczki w pompie, pęknięte korpusu etc.

Samodzielnej wymiany bym Ci nie polecał, gdyż potem należy ustawić kąt wtrysku, przed demontażem zablokować rorząd, a to znów jest trochę roboty, więc jeśli nawet ktoś się zna na autach, ich mechanice to przy Roverze może mieć trochę trudniej.
Nie mniej jednak pochwal się jaki masz przebieg i jakie objawy zaobserwowałeś w swoim R że stawiasz jednoznaczną diagnozę na padniętą pompę ;)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 16:08   

adamsky8811 napisał/a:
dla ciekawostki dodam że 95% "padniętych pomp" okazuje się padniętym tranzystorem w sterowniku pompy
To dotyczy raczej pomp stosowanych w w roverkach oznaczonych iDT (R25, R45, MG ZR). Kolega ma SDi i pompę VP37, tam w 95% przypadków okazuje się, że winna jest wiązka przewodów elektrycznych ;) .
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 16:11   

thef napisał/a:
To dotyczy raczej pomp stosowanych w w roverkach oznaczonych iDT (R25, R45, MG ZR). Kolega ma SDi i pompę VP37, tam w 95% przypadków okazuje się, że winna jest wiązka przewodów elektrycznych ;) .


no to się cieszę, bo cały czas się czegoś nowego uczę.
także Figlaq, wybacz za wprowadzenie w błąd,
a Tobie thef, dzięki za poprawienie ! :)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Figlaq 




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 38
Skąd: Czułów k. Krakowa



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 16:24   

Zatem po pierwsze nie ejst to do konca tylko moja opinia. Samochód kupowałem niedawno (ok. 3 tyg. temu) i od samego poczatku byłą o tym mowa. Wykosztowałem się również tradycyjnie na mechanika żeby nie kupować tak do końca w ciemno :) On również to potwierdził i rzucił jeszcze cień podejrzenia na jakiś filtr.

Po przyjeździe do rodzinnego miasta wybrałem się do mechanika w celu wymiany lewej końcóki drazka kierowniczego (dobrą miałcenęna drążek lepiej nizbym sam kupował dołożyłem troche i miałęm od razu wymiane). Poprosiłęm go wtedy o przegląd róznych płynów eksploatacyjnych i sprtawdzenie tego filtra oraz wyrok w sprawie pompy który jednoznacznie zapadł: Pompa

Samochód ma w tej chwili 202 tys km. Podczas jazdy na wyzszych obrotach silnik pracuje na słuch całkiem nieźle jednak na skrzyni biegów mozna wyczuć wibracje. Podczas postoju lub jazdy na niskich obrotach (1 - 1,2 tys) silnik bardzo szarpie, krztusi się, dłąwi jakby i nierwóno pracuje. W tłumiku słychać jakby nieregularne wybuchy mieszanki paliwowej. Spalanie w normie, ok 6,5 / 100.

Związana jest z tym również druga usterka (wg. mechanika) która nie jest tak dokuczliwa w tej chwili. Otóż czasem samochód ma problem z zapaleniem. Wydaje mi się że gorzej jest jak jest nierozgrzany choćmechanik stwierdził że nie ma znaczącej róznicy. Powiedziałże pompa daje po tyłku i dlatego tak się dzieje. Studiowałem cały dział na tym forum odnośnie palenia w zimie (swiece sprawdzone, zawor zwrotny tez, a przy paleniu daje ładny niały dymek).

Mam nadzieję że pomogłęm choć trochę tym opisem :) Jeżeli są dalej jakies niejasności to chetnie je rozwieję :)

[ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 17:24 ]
@adamsky8811

Nic się nie dzieje :)
_________________
Kto nie pyta pozostanie głupi na zawsze
Kto pyta, będzie głupim tylko przez chwilę ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 16:25   

Figlaq, Pozostaje kat wtrysku to sprawdzenia oraz może ten czujnik paliwa poszedł :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Figlaq 




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 38
Skąd: Czułów k. Krakowa



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 16:29   

Czy jest jakis sposób żeby to sprawdzic wczesniej lub zdiagnozowac na włąsna rękę ?? Chciałbym mieć po prostu wcześniej pewność a nie dokładać bez potrzeby :)

Czytałem gdzieś wcześniej również że przebieg 200 tys. to typowy przebieg właśnie dla takiej pompy po któym dobrze jest daćjądo regeneracji profilaktycznie :) Na ile to prawda a na ile jakiś fajans??
_________________
Kto nie pyta pozostanie głupi na zawsze
Kto pyta, będzie głupim tylko przez chwilę ;)
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 16:32   

a wyświetla Ci jakiś błąd typu.... check engine ??
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Figlaq 




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 38
Skąd: Czułów k. Krakowa



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 16:34   

@adamsky8811

Nie, nic z tych rzeczy. Wszystko na tablicy wygląda okej. Chyba że byłby jakis problem z wewnętrzna elektronika jednak wszelakie inne kontrolki reagują prawidłowo :) Moze by zrobic diagnozęe na łaczu OBD ?? (Zwieranie pinów?)
_________________
Kto nie pyta pozostanie głupi na zawsze
Kto pyta, będzie głupim tylko przez chwilę ;)
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 16:42   

no właśnie wybłyskaj sobie błędy. sposoby są opisane na forum, wystarczy poszukać.
jesli masz kumpla ogarniętego to kolega cesta opisywał kiedyś ustawianie kąta wtrysku w ten sposób :

Najprościej ustawisz kąt wtrysku najpierw blokujesz koło zamachowe kołkiem sprawdzasz czy koło rozrządu jest na znaku następnie pompę po zdjęciu paska blokujesz kołkiem przy czym te 4 śruby do ustawiania kąta wtrysku powinny być idealnie na środku fasolek i zakładasz pasek zwracając uwagę na prawidłowy naciąg dolnej części paska.Check Engine zapala się i gaśnie przy ujęciu gazu z powodu zbyt wczesnego wtrysku.Nie możesz zejść regulacją na 4 stopnie bo prawdopodobnie pasek pompy założony do przodu o 1 ząbek,pasek nie może być zbyt ciasny bo pęknie wspornik pompy ani zbyt lużny bo oszukuje na kącie wtrysku.

[ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 17:39 ]
generalnie ten temat możesz przeczytać - odnośnie kąta wtrysku http://forum.roverki.eu/v...pompa+wtryskowa
choć Tobie nie wyświetla żadnych błędów więc to zgoła dziwne.

[ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 17:42 ]
chociaż zanim cokolwiek to pierwsze co zrób to odepnij przepływomierz i przejdź się na jazdę próbną jeżeli będzie ładnie się wkrecać na obroty powyżej 2500rpm to znaczy że przepływka jest popsuta. Następnie poodpinaj, przeczyść i pospinaj wszystkie wtyczki przy pompie i przy silniku. Sprawdź gruszkę czy trzyma paliwo i odpowietrz filtr paliwa, wymrugaj sobie kody błedów (instrukcja Strona Klubowa>Techniczny FAQ) i podaj nam numery, potem możesz skasować błedy i obserwować czy "check" Ci mrugnie ( by NEOSSS )
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Figlaq 




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 38
Skąd: Czułów k. Krakowa



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 16:44   

I cały ten problem z szarpaniem i nierówną pracą dałoby sie załatwić ustawianiem kąta wtrysku?? :O To jak sie znaja w takim razie CI mechanicy co to diagnozowali xD

Napiszę jak wybłyskam sobie błędy :)

[ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 17:44 ]
@adamsky8811

Jak to wszystko zrobię to się odezwe :)

Pozdrawiam ;]
_________________
Kto nie pyta pozostanie głupi na zawsze
Kto pyta, będzie głupim tylko przez chwilę ;)
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 16:57   

Figlaq napisał/a:
To jak sie znaja w takim razie CI mechanicy co to diagnozowali xD

tak samo jak ja się znam na maybachach :)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Figlaq 




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 38
Skąd: Czułów k. Krakowa



Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 15:34   

Nooo dopiero dzisiaj miałęm czas by zajać się tym przepływomierzem :) Znalazłem go bez większych problemów, odpiąłęm, przeczysciłem wtyczkę i z odpiętą wtyczka pojechałem na jazdę próbną. Efekt jest wrecz piorunujacy w porównaniu do tego co wcześniej ;P Co rpawda drobna wibracja na szkrzyni biegó została co raczej jest normalnym objawem dla dieslów jednak już w granicy 1 tys obrotów zanika zupełnie. Nie ma szarpania a silnik pracuje bardzo równo. Mimo wszystko spadek mocy jest wyczuwalny na niższych biegach jak i na wyzszych, poczytujeto jednak za brak właśnie przepływmomierza w całym tym układzie i co za tym idzie inny dobór meiszkanki paliwa. Czy mam rację ?? ;>

Jak tylko starczy mi czasu oraz kasy to wymienię przepływomierz i sadzę że wszystko powinno się unormować :) Napiszę jeszcze o tym na forum :)

A Tobie kolego dziękuję bardzo za pomoc :) Jak be dziesz kiedyś w KRK to daj znac i stawiam duze piwo :) Pozdrawiam ;P
_________________
Kto nie pyta pozostanie głupi na zawsze
Kto pyta, będzie głupim tylko przez chwilę ;)
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 17:58   

Figlaq, że mi ? ;D
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Figlaq 




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 38
Skąd: Czułów k. Krakowa



Wysłany: Wto Maj 10, 2011 21:31   

Cytat:
Figlaq, że mi ?


Hah no na to wychodzi ;]

[ Dodano: Wto Maj 10, 2011 22:31 ]
Ostatni myślę post w tym temacie :) Problemy z szarpaniem oraz nierówną pracą silnika. Mam nadzieje że komuś jeszcze on pomoże :) Opisane we wcześniejszych postach usterki sukcesywnie w miarę wymiany kolejnych elementów zanikały oraz wystąpowały rzadziej aż do 100% zaniku. Aktualnie silnik pracuję pięknie i rónwo, choć jak piszą jeszcze niektórzy koledzy na forum niekiedy jest jeszcze lekkie falowanie obrotów silnika. Wymienione zostały w podanej kolejności:

1. Przepływomierz
2. Filtr paliwa
3. Zarobione zostały 2 nowe wtyczki oraz 2 gniazda wiązki elektrycznej idącej do pompy wtryskowej.

Największą poprawę przyniosłą REGENERACJA WTYCZEK OD WIĄZKI idącej do pompy wtryskowej. Powinienem się wziąć za to od razu ponieważ jest naprawdę dużo tematów na ten temat na forum jednak zmyliła mnie pewna poprawa po odpieciu przepływomierza ( zbieg okolicznosci zapewne ;] ;] ).

Za wymianę tychże wtyczek zabierałem się niezwykle niechętnie bo temat wygladał na trudny i ciężki a wtyczki wewnatrz wyglądały naprawdę PIĘKNIE co mnie zmyliło ;]

Tak więc nauczony doswiadczeniem, w pierwszej kolejności polecam sprawdzić w wypadku szarpania tę właśnie wiązkę oraz wtyczki, a nawet jeśli nie da to żadnych efektów w miaręnamacalnych lub wyczuwalnych to i tak polecam profilaktyczną wymianę/regenerację tychże wtyczek :)

Pozdrawiam oraz szerokiej drogi :)
_________________
Kto nie pyta pozostanie głupi na zawsze
Kto pyta, będzie głupim tylko przez chwilę ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Pompa wtryskowa
michal_s. Rover serii 600, Honda Accord 5 Nie Lis 18, 2007 18:14
michal_s.
Brak nowych postów [R620] Pompa wtryskowa
DeathMan Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Maj 14, 2008 00:27
Skiba
Brak nowych postów [R620] Pompa wtryskowa - wymiana
oparek Rover serii 600, Honda Accord 5 Nie Paź 05, 2008 00:26
oparek
Brak nowych postów [R620] Pompa wtryskowa a biopaliwo
TrAViShOn Rover serii 600, Honda Accord 28 Wto Mar 15, 2011 19:47
kotulsky
Brak nowych postów [R620] Cieknąca pompa wtryskowa....
phoenix123 Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Gru 01, 2008 20:04
phoenix123



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink