Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 2.0 diesel]Spalanie i zmiana biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 2.0 diesel]Spalanie i zmiana biegów
Autor Wiadomość
matekk4 



Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 52
Skąd: Chrzanów



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 20:19   [R45 2.0 diesel]Spalanie i zmiana biegów
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam . Posiadam Rovera 45 2.0 diesel sedan . Chciałbym się dowiedzieć jak jezdzić ekonomicznie , a nie zarzynać silnika . Jakie obroty uzyskiwać . Przy jakich obrotach zmieniać biegi na wyższy i przy jakich redukować na niższy . Ile mniej wiecej spala taki samochód .
Ostatnio zmieniony przez matekk4 Nie Kwi 10, 2011 20:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 20:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 20:27   

Proponuję na początek użyć opcji szukaj :taa: Jest kilka tematów jak jeździć dieslem.

[ Dodano: Nie Kwi 10, 2011 21:27 ]
....i zmień tytuł tematu zgodnie z zasadami tego kącika: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=62373
 
 
matekk4 



Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 52
Skąd: Chrzanów



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 20:43   

Szukalem , ale nie znalazlem o tyhc biegach . To mnie najbardziej interesuje .
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 20:46   

Jugol napisał/a:
....i zmień tytuł tematu zgodnie z zasadami tego kącika:

Jugol na admina ! :P
matekk4 napisał/a:
Szukalem , ale nie znalazlem o tyhc biegach

jak szukałeś i nie znalazłeś to kłamiesz, albo nie czytałeś co było napisane...
eko jazda to przedział 2,0 - 2,5 k obr.min -> zmiana biegu.
mi tak idzie i spalanie w normie ;)
a jak trza wypalić syf to się przyciska.
_________________
Driving is believing !
 
 
 
matekk4 



Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 52
Skąd: Chrzanów



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 20:48   

Niepokoi mnie torche to , że 2.5 obrotów uzyskuje bardzo szybko . Nigdy nie jeździlem wczesniej dieslem . Może tak powinno być .
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 20:51   

matekk4 napisał/a:
Niepokoi

to tylko się cieszyć, może ktoś wcześniej pomapował i masz dół w nim jak trzeba :ok:
 
 
matekk4 



Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 52
Skąd: Chrzanów



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 20:53   

pomapował ? Wiem przepraszam , ale jestem w tym temacie laikiem i nie wiem za wiele . Ten samochód to moj pierwszy , nie chce uczyc się na wlasnych błędach .
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 20:59   

...może masz wgraną mocniejszą mapę 113KM- o to mi chodziło, skoro jesteś laikiem to poczytaj sobie tematy o swym R w usterkach, poradach- dobra kopalnia wiedzy :ok:
A spalanie jak zawsze jest uzależnione od stylu jazdy, ale jak Ci nie pali więcej niż 8l/100km, to raczej wsio w normie jest :ok:
 
 
matekk4 



Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 52
Skąd: Chrzanów



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 21:00   

On ma 101 koni . Nie mam komputera pokladowego nie bardzo wiem ile pali .
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 21:05   

Mój też miał, ale teraz ma 113 :taa: , własnie m. in. z powodu słabego dołu, auto zaczynało jechać w okilicach 2000obr, teraz jest zupełnie inaczej, ale o tym możesz poczytać w dziale: tuning mechaniczny ;)
 
 
matekk4 



Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 52
Skąd: Chrzanów



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 21:12   

Z tego co zauważylem . zaczynam jechac powoli startuje . Wrzucam dwójke zaraz mam 30 na liczniku i okolo 2 tys obrotow musze zmienic na 3 potem chwilka i mam kolo 50 na liczniku . po miescie jezdze mniej wiecej na 3 biegu z predkoscia kolo 40-50 przy 2 tys obrotow (nie cale) . na 4 biegu juz moge jechac kolo 60 70 a na 5 wiecej . tak z moich obserwacji .
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 21:15   

....a to będziesz miał małe spalanie :taa: :mrgreen:
 
 
matekk4 



Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 52
Skąd: Chrzanów



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 21:16   

dlaczego ? slyszalem oponie , że do 100 km / h ten samochod nie pali dużo . tylko zalezy ile dla kogo znaczy nie duzo :)
Ostatnio zmieniony przez matekk4 Nie Kwi 10, 2011 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 21:19   

bo jeździsz... EKO :mrgreen:

[ Dodano: Nie Kwi 10, 2011 22:19 ]
szkoda że nie mam jakiegoś 1.4 na gazie... latałbym do odcinki :P
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 09:27   

Jak chcesz ekonomicznie jeździc to zmieniasz bieg przy 2000 rpm, dość szybko się rozpędzasz (wciskasz gaz na 3/4) do swojej zamierzonej prędkości i potem ze stałą prędkością jedziesz :)
Najwięcej paliwa idzie na rozpędzanie.
PS. Możesz zmieniać bieg przy powiedzmy 1700 obrotów, spalanie niższe, ale uwalisz samochód ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 09:34   

Krzysi3k, za niskie obroty. Z tego co pamiętam to zmiana obrotów przy 2500 i tak jak piszesz pedał na 3/4 :) Jazda w obrotach 1500-2500 na możliwie największym biegu.
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 09:52   

azer, no jak za niskie ;) Ja jak się nigdzie nie spiesze to zawsze jeżdże 1500-2000 rpm :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 09:53   

teoria eco mówi o zmianie biegu przy 2500 (o ile dobrze pamiętam). Szybciej nabierasz prędkości mniejszym kosztem niż kulając się do 2000
_________________
R25 sprzedany :( | Mazda 3
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 09:59   

azer, o 2500 rpm w benzynie i 2000 rpm w dieslu :)
A i hamuj silnikiem, ja zawsze hamuje jak się da ;)

[ Dodano: Pon Kwi 11, 2011 10:59 ]
Cytat:
Zasady jazdy w stylu ECO:

1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.
2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
3. Przyspieszaj – jeśli warunki drogowe na to pozwalają – dynamicznie, wciskając pedał gazu do ¾ głębokości.
4. Nie jedź na luzie – jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie ruchu, tocz się na biegu, bez naciskania pedału gazu.
5. Uruchamiaj silnik bez (wciskania pedału) gazu.
6. Nie grzej silnika zbyt długo, już po 30 sekundach olej zapewni odpowiednie smarowanie.
7. Gaś silnik, jeśli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż 30 sekund.
8. Wyłączaj zbędne odbiorniki prądu. Klimatyzacji używaj z umiarem.
9. Bądź przewidujący – unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań.
10. Unikaj zbędnego obciążenia.
11. Ograniczaj opory toczenia i aerodynamiczne, dbaj o właściwe ciśnienie w oponach. Dbaj o właściwy stan techniczny auta (silnik, zawieszenie).
12. Planuj podróż – czy jest konieczna, czy trasa jest optymalna, czy samochód jest najlepszym środkiem transportu? Unikaj jazdy na dystansie poniżej 4 km.
Należy zawsze pamiętać, że w sytuacji zagrożenia na drodze zapominamy o powyższych zasadach i robimy wszystko aby nie doszło do kolizji czy wypadku.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 10:30   

:ok:
_________________
R25 sprzedany :( | Mazda 3
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Problem ze zmianą biegów
swieca91 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Gru 25, 2010 19:56
swieca91
Brak nowych postów [R45] Problem ze zmianą biegów
kkkub Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Sty 21, 2011 16:17
keczu
Brak nowych postów [R400] problem ze zmianą biegów
zawodnik77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Cze 16, 2011 11:51
Squid
Brak nowych postów [MG ZS 180 2,5 v6 2003 r.] problem ze zmianą biegów
Invisible Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Sie 04, 2014 17:51
greg-si
Brak nowych postów [r416, 96r, 1.6] szarpanie zmiana biegow
Robertt Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Lut 08, 2011 20:07
merh



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink