Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414] Wymiana silnika z 1.4 na 1.6
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R414] Wymiana silnika z 1.4 na 1.6
Autor Wiadomość
anem77 



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 4
Skąd: norwegia



Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 17:25   [R414] Wymiana silnika z 1.4 na 1.6
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Padl mi silnik z powodu uszczelki pod glowca. Mieszkam w Norwegii - koszty naprawy 5 tyszl!! To jakas tragedia, wszystko przed przeprowadzka, dzien wczesniej podl alternator i z braku czasu poszedl do warsztatu - wymiana alternatora 3 tys zl.

W okolicy znalazlem na szrocie silnik od rovera 1,6i, dokladnie taki:

http://www.finndel.no/del...19317&firma=708

Czy moglbym jakos wlozyc zamiast mojego 1,4 ten 1,6?
Pewnie tak... ale czy musze wymianiac jeszcze jakies inne czesci? Z kumplem moglbym sobie sam ten silnik wymienic i zaoszczedzic kase.

Lubie rovera i chcialbym nim jeszcze troszke pojezdzic :)
Ostatnio zmieniony przez szoso Wto Kwi 19, 2011 06:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 17:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
driftdreamer 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 393
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 22:40   

http://www.fsoptk.pl/swap...16v-na-1-6-16v/
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 10:24   

śmiało zmieniaj, osprzęt zostaje ten sam, tylko kupowanie silnika, który już jest po za samochodem to jak kupowanie kota w worku... nie ma jak go sprawdzić, nawet jeśli sprzedawca da Ci gwarancję rozruchową, to i tak trzeba zapłacić za włożenie silnika do budy. Poszukaj może jakiegoś rozbitka z silnikiem na chodzie. Nie musi to być koniecznie rover serii 400, może być r200, r45 lub r25 tylko te nowsze maja już elektroniczny zapłon a nie klasyczny rozdzielacz, ale to się tez da obejść.

A propos skąd wziąłeś takie wysokie ceny? porządna wymiana uszczelki pod głowicą powinna się zamknąć w 1000zł przecież za 5 tyś to można kupić r400 w dobrym stanie :/

pozdrawiam
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 10:40   

Cytat:
A propos skąd wziąłeś takie wysokie ceny?

...
anem77 napisał/a:
Mieszkam w Norwegii


slax chyba to będzie odpowiedź ;)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 10:54   

slax napisał/a:
śmiało zmieniaj, osprzęt zostaje ten sam, tylko kupowanie silnika, który już jest po za samochodem to jak kupowanie kota w worku... nie ma jak go sprawdzić, nawet jeśli sprzedawca da Ci gwarancję rozruchową, to i tak trzeba zapłacić za włożenie silnika do budy. Poszukaj może jakiegoś rozbitka z silnikiem na chodzie. Nie musi to być koniecznie rover serii 400, może być r200, r45 lub r25 tylko te nowsze maja już elektroniczny zapłon a nie klasyczny rozdzielacz, ale to się tez da obejść.

A propos skąd wziąłeś takie wysokie ceny? porządna wymiana uszczelki pod głowicą powinna się zamknąć w 1000zł przecież za 5 tyś to można kupić r400 w dobrym stanie :/

pozdrawiam


jak zrobisz porzadna wymiane uszczelki za 1000 to ja ci dam drugie tyle :)
toc same czesci kosztuja 800 jak nie wiecej jak chcesz robic porzadnie ale ja sie tam nieznam i mam pierwsze HGF dopiero zrobione za kwote prawie 2 tys :(
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 12:38   

2 tysiące??? może z tym 1000 trochę przesadziłem niech będzie 1200-1300 ale nie dwa tysiące
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 12:43   

slax napisał/a:
2 tysiące??? może z tym 1000 trochę przesadziłem niech będzie 1200-1300 ale nie dwa tysiące


tak Panie prawi 2 tys za czesci u tomiego wydalem prawie 800 plus potem robota mechanika i dodatkowe czesci to 600 a szlifierz za zrobienei glowicy wziol 500 tylko ze ja zrobil cala jak trza i masz cena prawie 2 tys :)
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 12:55   

Ja naprawiałem uszczelkę 1,5 roku temu za 800zł, śruby i uszczelka nowa, głowica sprawdzona na szczelność i planowana, układ przepłukany. Jasne lepiej zrobić za 2000zł ale nie piszcie że się nie da. Nie zawsze trzeba wymieniać pół silnika, ale też w niektórych przypadkach 2000zł będzie mało.

Ale najbardziej mnie zaskoczyła wymiana alternatora za 3000zł. Ja z kupionym regenerowanym alternatorem (jak nowy + rok gwarancji) zapłaciłem jakieś 300zł.

Niby to nic dziwnego (bo skoro tam społeczeństwo zarabia parokrotnie więcej to mechanik przecież też - i te pieniądze nie biorą sie znikąd), ale mimo wszystko w Polsce takie ceny są kosmiczne. :shock: Nic dziwnego że tam sie nie opłaca jeździć starymi samochodami, skoro byle naprawa to prawie jego równowartość.
 
 
anem77 



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 4
Skąd: norwegia



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 14:02   

Tutaj godzina pracy mechanika w warsztacie to koszt 250zl, w autoryzowanym - 500zl, a oni sie z robota nie spiesza. Znalazlem polaka, ktory mi wymieni uszczelke, moze sie uda.

Dodam jesczze ze z przymusu musialem nim jechac 250km, wypil mi chyba z 30 litrow wody w tym czasie, w silniku mleko, ale sie nie przegrzal, moze jeszcze zadziala :)

A jak nie to kot w worku(1.6).

Skrzynia biegow tez zostaje ta sama?

[ Dodano: Wto Kwi 19, 2011 15:02 ]
Dobra juz nic, wlasnie wskoczylem na linka od driftdreamera :)
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 16:18   

Co do uszczelki - wymiana ponad dwa lata temu - koszt 870 złotych za uszczelkę, planowanie, wymianę, pasek rozrządu, napinacze i płyn chłodniczy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414] Wymiana silnika
przekładka z R45 do R414
sebboll1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Lut 26, 2008 23:27
PHJOWI
Brak nowych postów [R414] Wymiana silnika
cige Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sie 12, 2008 06:32
wrsdz
Brak nowych postów [R414] Osłona silnika
Czy będzie pasować osłona z dieslów do benzyniaka? I czy warto?
maciek.mm Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Sty 31, 2013 16:37
Painball
Brak nowych postów [R414] Poduszka silnika
paff Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Maj 03, 2007 20:18
etimark
Brak nowych postów [R414] Wymiana centralki
patryq1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Cze 27, 2008 00:01
patryq1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink