Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 20:31 [R200 75KM] nierówna praca silnika i problem z ABS
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1998
Witajcie ponownie !
Po pewnym czasie mojej nieobecności na tutejszym forum, proszę znowu o pomoc.
W samochodzie teścia niestety był HGF - wymieniona uszczelka, wymienione zawory na jednym z cylindrów, oczywiście nowy olej itd...
Wszystko byłoby ok - gdyby nie to że po wymianie auto szarpie, trudno powiedzieć jak było poprzednio - niestety teściu zmarł i nie wiem czy tak było czy nie....
Bynajmniej teraz na wolnych obrotach wyraźnie słychać nierówną pracę silnika, a przy przyspieszaniu lekko szarpie...tzn nie przyspiesza płynnie ale takimi lekkimi skokami.
Nie zaglądałem do filtra powietrza i świec ale jutro zajrzę .... czy to może być coś poważniejszego ? czyszczenie silnika krokowego kolektor wydechowy czy ssący ?
czytałem gdzieś na forum że to jakiś czujnik ale należy wymienić caly komp ?
Proszę o poradę...
Druga sprawa dotyczy ABS - wiem że klocki są do wymiany w aucie... ale czy zużyte klocki mają wpływ na działanie ABSu - tzn od czasu do czasu gdy lekko próboję hamować czuję pod pedałem hamulca bicie jak przy włączaniu się ABS-u - czym to może być spowodowane - mówię o naprawdę przyhamowywaniu, nie nagłym i silnym naciśnięciu hampla...
może ktoś się spotkał z takim problemem - proszę o pomoc...
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 20:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 34 Skąd: Bialystok/Dordrecht
Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 17:26
Witam chcialbym sie podpiac pod temat tez mam taki maly problem z ABSm i mam napewno pekniety pierscien.Ten pierscien jest do wymiany czy trzeba wymienic caly przegub?
_________________ It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not.
może mi ktoś powiedzieć jak to sprawdzić ? wczoraj go wymontowałem - płynu mi trochę wyleciało mam nadzieję że to ten czujnik który jest tutaj przy tych rurkach koło wentylatora ?
silnik krokowy też przeczyściłem - ale nie wiem co dalej... może będe musiał zmienić wszystkie kable, świece i aparat zapłonowy dostanę to bez problemu - ale dziwne że szarpie w dolnych przedziałach obrotów tak do 2000 potem problem zanika ...
Wysłany: Nie Lis 02, 2014 10:10 Re: [R200 75KM] nierówna praca silnika na biegu jałowym
Witam ! mam problem i prosze o pomoc!!!
Chodzi o mojego Roverka 200 1.4 16V 98 rok.
Poszła mi uszczelka ( HGF ) i pękła głowica.
Kupiłem 2 głowicę została splanowana i założona z nową uszczelką jak i poskładana przez mechanika .
Roverek odpalił bez problemu na ssaniu chodzi ok.Jak zejdzie z ssania to silnik pracuje nierówno .
Głowica na pewno dobra .Co to może byc .prosze o rady.
Swiece i kable juz podmieniane byly i nic nie dalo .Czasami wejdzie na wysokie obroty i trzeba kluczykiem gasic jak odpale to znowu pali na niskich i nierówno chodzi .
Dziekuje za porady.Temat uważam za zamkniety-mechanik nie zalożyl węzyka do kolektora ssącego od podcisnienia do komputera.Samochód łapał lewe powietrze i nie czytał komp silnika.
Teraz chodzi jak pszczola dziekuje
Ostatnio zmieniony przez tomasz2203 Pon Lis 03, 2014 21:26, w całości zmieniany 1 raz
Na początku zrobił bym adaptację przepustnicy bo to nic nie kosztuje. Informacje znajdziesz na forum.
Potem moje podejrzenie pada na czujnik TPS albo samą przepustnicę.
Może mechanik coś pomylił z wtyczkami ?
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Ogolnie mam ten sam problem z abs a powod jest taki ze na jednym kole wymienialem przegub i kupilem z abs a na drugim jakis pseudo mechanik zalozyl bez. Sprawa ta sama przy 10km/h zaczyna dzialac abs
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 102 Skąd: Radom
Wysłany: Pią Lis 21, 2014 15:54
I ja męczę się z nawiedzonym ABSem Ostatnio, przy zmianie kół, zauważyłem, że pierścienie od ABSu są mocno skorodowane. Miejscami korozja odstaje płatami i przy obracaniu piastą dotyka do czujnika. Czy takie coś może też być powodem samoczynnego włączania się ABSu? Z przodu pierścienie nie wyglądały na pęknięte. Czy czyszczenie szczotką drucianą lub jakimś papierkiem im nie zaszkodzi?
Tak, brudny czujnik , pordzewiałe(w takim stopniu) pierścienie mogą powodować takie objawy, przeleć druciakiem je. Przynajmniej zobaczysz czy faktycznie są całe czy może jakiś ząb jest ukruszony.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum