Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 09:10 Torsen typ A i typ B.
Czytam... i czytam... i czytam... i ciągle jestem głupi.
Jaka jest faktyczna różnica pomiędzy w.w.
Doczytałem, że typ A jest wrażliwszy na uszkodzenia, potrafi hałasować, może powodować wibracje i potrzebuje kalibracji. Jakiej? Z drugiej strony działa szybciej i mocniej.
Typ B, bezobsługowy, łagodniejszy.
Czy ktoś potrafi wytłumaczyć różnicę w ich pracy, konstrukcji i funkcjonalności?
[ Dodano: Sob Kwi 23, 2011 10:10 ]
Czy kalibracja typu A polega na podłożeniu podkładek o odpowiedniej grubości, która kasuje luzy?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 09:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tomi, a tak poza tym wiesz czy torsena idzie wsadzic do kazdej pg1 (diesel 45/zs) bez wymian innych bajerow??
ktos za przyzwoita cene wychaczyl torsena atb
ktos mi na forum powiedzial ze on jest najwytrzymalszy czy najlepszy sam juz nie pamietam
torsen
PG1 to PG1. Łożyska na mechanizmie różnicowym są takie same we wszystkich wersjach. Zewnętrzne koło zębate przekładasz ze swojego MR... kółko dla odczytu prędkościomierza również.
To na linku to torsen typu B z BRM. To samo co wrzuciłem powyżej tylko goły.
Tomi, to mechanik ktory ogarnia wszystko i skrzynie tez robi bez problemu mi cos takiego przelozy i oprocz tego torsenu z mojego linku nic wiecej nie potrzebuje??
Zapytaj mechanika czy jest w stanie wymienić łożyska w mechanizmie różnicowym. Jeęli tak, to jest dokładnie ta sama robota, tylko zamiast "otwartego dyferecjału, wkłada torsena.
a tak poza tym wiesz czy torsena idzie wsadzic do kazdej pg1 (diesel 45/zs) bez wymian innych bajerow??
Tomi napisał/a:
PG1 to PG1. Łożyska na mechanizmie różnicowym są takie same we wszystkich wersjach. Zewnętrzne koło zębate przekładasz ze swojego MR... kółko dla odczytu prędkościomierza również.
Łożysko na dyferencjale to nie jest jakiś wielki problem i na pewno mechanik, który będzie umiał rozebrać i złożyć skrzynie również wymieni łożysko.
Resztę jak Tomi napisał.
Z tym że nie jestem pewien czy we wszystkich roverach będzie pasować mimo skrzyni PG1. Najlepiej sprawdzić ilość frezów w torsenie i na półosi ząbków czy się zgadzają (bo chyba różne modele mają różne półosie).
ponowie pytanie z innego wątku, da się włożyć torsena do MGF 1.8 120KM?
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Nie Maj 01, 2011 17:19
spider666 napisał/a:
Z tym że nie jestem pewien czy we wszystkich roverach będzie pasować mimo skrzyni PG1. Najlepiej sprawdzić ilość frezów w torsenie i na półosi ząbków czy się zgadzają (bo chyba różne modele mają różne półosie).
Wydaje mi się, że jest tylko jeden typ otwartego dyferencjału (TBB100760) i zmienia się tylko zębatka od przełożenia (ta przykręcana na 10 śrub do dyferencjału), która jest zresztą wymienna i przy tuningu skrzyni można też coś zyskać i ew. zębatka od prędkościomierza (również wymienna). Tak więc wieloklin powinien być ten sam.
[ Dodano: Nie Maj 01, 2011 18:19 ]
Mad napisał/a:
ponowie pytanie z innego wątku, da się włożyć torsena do MGF 1.8 120KM?
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Maj 03, 2011 21:59
Tomi napisał/a:
Czy kalibracja typu A polega na podłożeniu podkładek o odpowiedniej grubości, która kasuje luzy?
Wydaje mi się że gdzieś czytałem że to jak ma działać mechanizm torsen (np. w jakim stopniu dzielić moc) realizowane jest już na etapie jego konstruowania, podobnie jak i prędkość reakcji, próg zadziałania i wiele innych. Wszystko to ponoć zależy od konstrukcji wewnętrznej (rodzaj uzębienia na ślimakach , kąty zębów, wymiary) .
Jeśli masz zamiar wpakować go do swojej rajdówki to raczej bym proponowała typ B (ten nowszy) bo stare (A) w wydaniu dla skrzyni PG1 były średnio udane (może właśnie przez to że były zaprojektowane by działać "wulgarniej")
Gdzieś na wyspiarskim forum wyczytałem że typ A umożliwia przeniesienie większego momentu na koło z przyczepnością niż typ B (chodzi o współczynnik podziału) i to chyba cała różnica
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Maj 04, 2011 21:08
Tyle, że by dorobić to co się ukręciło trzeba w zasadzie "wyprodukować" całą obudowę mechanizmu różnicowego
Cały korpus to jest na 99% jeden kawałek. By zrobić to odpowiednio precyzyjnie trzeba albo mieć złote ręce albo obrabiarkę CNC i b.dokadny projekt elementu. Małe odchyłki i już będzie krzywo rozkładał moment nawet przy jeździe na wprost ...
jakos za szybko spojrzalem na zdjecie i ubzduralo mi sie ze jest "dokrecany" dekiel kosza
z drugiej strony dla tego mojego znajomka mimo wszystko nie byloby problemem wyprodukowac takowy kosz, ale koszty beda juz niewspolmierne do efektow
mimo wszystko jak ktos chce sprobowac to http://www.asmp.pl/ spytac nie zaszkodzi
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Maj 04, 2011 21:53
Kolejne pytanie:
Czy przełożeniem głównym można coś zyskać?
Z tego co przeglądałem są 3 różne koła (DBM709, DBM711 i TCB100170), jednak wszystkie mają po 63 zęby... hmmm.
Pierwsza zębatka występuje w zwykłych 1.8 i słabszych dieselach... i o dziwo w BRM-ie (!!!)
Druga występuje tylko w wersji VVC (bez BRM)
Trzecia to mocniejsze diesel'e i V6.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Maj 04, 2011 22:08
Ilość zębów to nie wszystko jeszcze ważne to jak wyglądają. Mogą być dwie zębatki z taka sama ilością zębów a inną średnicą. Kiedyś męczyli nas w technikum (elektrycznym!!) projektowaniem kół zębatych i to była udręka ...
Tu są podane dwa rodzaje przełożenia głównego (4,200 i 3,937) w nawiasach podane ilości zębów. Jednym słowem na dyfrze jest zawsze tyle samo a różnica polega na ilości zębów na drugim wałku w skrzyni ...
Czyli na 100% nie możemy być pewni że wsadzimy torsena do każdej skrzyni biegów PG1. A jak już byśmy chcieli wsadzić to musimy wymienić też drugi wałek (wyjściowy) i pozostawić zębatki i synchronizatory ze starego zestwu
Człowiek całe życie się uczy... a i tak umiera głupi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum