Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2002
Witam, planuję kupic MG ZR i założyc do niego instalecję sekwencyjną LPG, dlatego mam związane z tym pytanie. Czy jeżeli zależy mi na ekonomicznej jeździe(małe spalanie, a w miare dobre osiągi) to lepiej kupic MG ZR z silnikiem 1.4 16V 105km czy 1.8 16V 160km? Ile wogóle oba silniki palą LPG i jak pracują na gazie. Z góry dzięki za pomoc!
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 06:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
di_store, ja w prawdzie w roverze ale to praktycznie to samo, miałem 1,4 16V potem wsadziłem 1,8 VVc, odczucia mam następujące: trasa - spalanie tyle samo a przy szybkiej dynamicznej jeździe nawet mniej niż 1,4; miasto - więcej o około 1-1,5L
Co do gazu miałem w 1,4 i mam też w VVC, nie ma problemu tylko trzeba zmontować na konkretnych elementach i dobrze wystroić wtedy nie ma problemu z niczym
Witam, planuję kupic MG ZR i założyc do niego instalecję sekwencyjną LPG, dlatego mam związane z tym pytanie. Czy jeżeli zależy mi na ekonomicznej jeździe(małe spalanie, a w miare dobre osiągi) to lepiej kupic MG ZR z silnikiem 1.4 16V 105km czy 1.8 16V 160km? Ile wogóle oba silniki palą LPG i jak pracują na gazie. Z góry dzięki za pomoc!
technicznie są dość zbliżone. Niestety 1.4 do 2003 roku mają jedną wadę - skrzynię biegów R65. Nigdy nie lubiłem tej skrzyni... może nie nigdy, ale od momentu, gdy zostawiłem taką na ulicy po nieudanym starcie w letni dzień. 1.4 ze skrzynią Getraga jest już lepszym rozwiązaniem. PG1 z wersji VVC również jest o.k.
Spalanie wersji 160 może być o litr-półtorej większe, jednak osiągi nieporównywalne.
Wielkie dzięki! Potym co napisaliście myślę że zdecyduję się na wersję 160, ale czekam na inne opinie na ten temat. Pozdrawaim!
[ Dodano: Wto Kwi 26, 2011 13:55 ]
w tych silnikach(1.4 a 1.8) różnica wynosi jakieś 55km i 51Nm, to chyba sporo, a więc czy spalanie naprawdę będzie większe tylko o ok 1-1,5l?
di_store,
jazda normalna 1,4 16V do 4,5tys obr; 1,8 2,5 -3tys obr
jazda dynamiczna 1,4 16v do 7tys obr; 1,8 4,5 - 5 tys obr
wyprzedzanie kryzysowe i bardzo szybka jazda 1,4 16V do 7tys obr; 1,8 do 7tys obr
żeby wyjechać pod górkę nie musisz redukować = obroty mniejsze
żeby przyspieszyć za jakimś samochodem nie musisz gnieść mocno gazu ani kręcić na wysokie obroty
Jazda po mieście - nie pogonisz więc i 1,4 i 1,8 jedziesz podobnie (obroty/obciążenie) więc tutaj wychodzi że spalenie jednak w 1,8większe
Na trasie nie musisz katowac więc spalanie mniejsze w 1,8
Więc myslę że z tego się robi spalanie
[ Dodano: Wto Kwi 26, 2011 14:40 ]
mówię z własnych spostrzeżeń 1,4 spalanie gazu między 7,5 a 11 w 1,8 spalanie gazu między 7,5 a 12 z tym, że przy mieście 1,8 spala średnio więcej a w trasie mniej
Zawsze tak będzie jak Kozik pisze chyba że ktoś cały czas sięga wskazówką obrotomierza czerwonego pola. Jak zakładać gaz to na pewno lepiej do mocniejszego silnika.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Jak zakładać gaz to na pewno lepiej do mocniejszego silnika.
Mocniejszy silnik łatwiejszy dla gazowników bo użytkownikowi ciężko będzie sprawdzić czy jedzie gorzej, przecież nie wciska się gazu w podłogę cały czas
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum