Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 09:06 [R75] Nie działają kontrolki, BCU, AC i inne
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam!!! Jakiś czas temu pisałem na forum ,że nie działa mi światło w kabinie i centralny zamek.
Koledzy na forum polecili mi sprawdzenie modułu komfortu BCU.
Chcąc go sprawdzić zdjąłem obudowę i podłączyłem a następnie nasłuchiwałem ,który przekaźnik jest od centralnego zamka.Położyłem rozebrany-podłączony moduł na chwilę na podłodze i poszedłem z drugiej strony do zamka i w tym momencie pies wskoczył przez otwarte drzwi wylewając napój stojący na progu prosto na podłogę a w tym i moduł...
Włączyły się wycieraczki i opuściły szyby...
Po chwili zauważyłem ,że nie działają kontrolki od kierunków,przecwmgelnych itp.,na panelu climatronic po włączeniu klimatyzacji pokazuje się error.
Kupiłem nowy BCU z takim samym oznaczeniem ale nic się nie zmienia oprócz tego ,że udaje mi się zamknąć i otworzyć okna oraz działają wycieraczki.
Proszę pomóżcie!!!!
Co mogło się stać?
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 10:06 ]
myślicie ,że jak wymienię panel/moduł klimatyzacji i świateł to zacznie mi wszystko działać normalnie?
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Maj 23, 2011 08:11, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 09:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
test klimy zrobiłem i żaden błąd nie wyskoczył-było "0"
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 11:29 ]
nawiew i wszystko inne działa bez problemu i dopiero gdy wcisnę w celu włączenia klimatyzacji "econ" pojawia się "er"...
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 14:57 ]
właśnie odkryłem ,że po odłączeniu od modułu komfortu pierwszej-najmniejszej kostki działa wszystko poza climatronikiem na którym ciągle pojawia się er.Dokąd prowadzi ta najmniejsza kostka?
Przy takich problemach wypadałoby mieć RAVE, bo za każdym pomysłem inaczej trzeba pytać i długo czekać..
Sama mała kostka C0662 prowadzi do:
1. ATC (panel klimy)
2. Silniczek klapki poboru powietrza z zewnątrz - ze środka;
3. Sensor- evaporator;
4. Rezystory lub tranzystor mocy dmuchawy w kabinie;
5. Switchpak air conditioning - jakiś komutator ATC? Łączy się bezpośrednio do ATC i więcej nigdzie.
To wszystko. Podejrzewałbym panel klimatyzacji chyba. Tak jak to 1.8, to webasto niema - więc najpierw ATC.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 16:53
Tu raczej trzeba zająć się magistralą k-bus , przyciskiem od recyrkulacji powietrza i obwodem ogrzewania tylnej szyby ( przekaźnik R2 w komorze silnika,bezpieczniki). Ustawiłbym temperaturę na 20 st.C , włączył nawiew z zewnątrz i wyłączył ogrzewanie tylnej szyby.Sprawdzić też jak reaguje układ na włączanie i wyłączani recyrkulacji powietrza i ogrzewania tylnej szyby.Opisz czy wszystko działa poprawnie.
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 17:53 ]
VMatas napisał/a:
Podejrzewałbym panel klimatyzacji chyba
sebol11 napisał/a:
test klimy zrobiłem i żaden błąd nie wyskoczył-było "0"
Test klimy chyba nie pokazuję błędów K-bus (ale nie jestem pewny) - a jak raz możliwość takiej usterki w ATC miałem w głowie, bo na problem z K-bus wszystko to jest podobne. Nie myślę, że obwody poza ATC, takie jak silniczek lub ogrzewanie tylnej szyby mogą mieć taki wpływ. To raczej usterka samego ATC.
_________________ Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
Ostatnio zmieniony przez VMatas Pią Kwi 22, 2011 17:41, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki panowie zaraz biorę się za sprawdzanie.
Z dodatkowych obserwacji:
Odłączyłem panel klimy i nic to nie pomogło-na desce nic się nie świeci.
Odłączyłem środkową kostkę a tym razem zostawiłem tą małą i deska znowu działa poprawnie ale klimy wciąż brak.
Odłączyłem więc całkowicie BCU i na desce cały czas wszystko ładnie pokazuje ale klimy nie ma...
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 19:36 ]
SeniorA napisał/a:
Tu raczej trzeba zająć się magistralą k-bus , przyciskiem od recyrkulacji powietrza i obwodem ogrzewania tylnej szyby ( przekaźnik R2 w komorze silnika,bezpieczniki). Ustawiłbym temperaturę na 20 st.C , włączył nawiew z zewnątrz i wyłączył ogrzewanie tylnej szyby.Sprawdzić też jak reaguje układ na włączanie i wyłączani recyrkulacji powietrza i ogrzewania tylnej szyby.Opisz czy wszystko działa poprawnie.
[/quote]
Sprawdziłem co mogłem z wymienionych rzeczy i nie jest dobrze
-przekaźnik R2 podmieniłem z innym i bez zmian
-ogrzewanie tylnej szyby nie zapala się (tylko pika)
-włączył nawiew z zewnątrz nie zapala się (tylko pika)
-po wciśnięciu "auto" włącza się klima a co za tym idzie wyświetla się "er" ale sam nawiew działa
ps.co to jest k-bus i jak to sprawdzić?
K-bus to magistrala wymiany danymi pomiędzy rożnymi modułami auta. Nie chcę się mi źle wróżyć, ale wygląda na usterkę ATC. Spróbowałbym odłączyć przewód biało-czerwono-żółty od ATC - to właśnie jest przewód K-bus. To może nic nie dać, ale spróbować można.
Czy prawidłowo rozumie, że na ATC jak tylko on jest włączony zawsze świeci się Err? I pod tym rozumiesz "klimy brak"?
Nie do końca.Do momentu gdy jest w stanie "econ" normalnie ustawiam temperaturę ale jak tylko przejdę w tryb klimatyzacji to od razu wyświetla się "er"...
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 19:58 ]
nawet jak w ogóle odłącze ATC to nic się nie zmienia i nie mam kerunków itp.na tablicy.Po odłączeniu kabla mogę wejść w tryb klimy i nie wyskakuje "er" tylko ,że wtedy to i tak nie mogę nią sterować bo nie jest w tym momencie podłączona.
Czyli wygląda że coś jeszcze jest nie tak, nie tylko z ATC. Szukałbym T4, bo inaczej to pies to wie co jest Tak zapytam - pies jeszcze żyje?
No a poważnie to trudno coś poradzić - możliwie że któryś z modułów zakłóca K-bus. Aha, spróbuj odłączyć LSM - moduł świateł i zobacz co będzie. Jeżeli masz byle jakie Navi też wszystko odłącz - K-bus ma połączenie z Navi też.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 19:50
a jaką temperaturę zewnętrzną pokazuje wyświetlacz ?
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 20:50 ]
jeszcze , czy kontrolki kierunkowskazów działają przy włączonych awaryjnych ?, czy włącza sie i wyłącza sprężarka klimy przy pracującym silniku i właczonej klimie ? , czy świeci się kontrolka otwartych drzwi przy włączonym zapłonie ( II poz)
a jaką temperaturę zewnętrzną pokazuje wyświetlacz ?
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 20:50 ]
jeszcze , czy kontrolki kierunkowskazów działają przy włączonych awaryjnych ?, czy włącza sie i wyłącza sprężarka klimy przy pracującym silniku i właczonej klimie ? , czy świeci się kontrolka otwartych drzwi przy włączonym zapłonie ( II poz)
temperaturę pokazuje chyba dobrą,po odłączeniu BCU awaryjne migają jak jest podłączony to nie,sprężarka klimy chyba w ogóle się nie załącza,kontrolka otwartych drzwi się świeci
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 21:54
brak migania awaryjnych świadzczy o braku komunikacji K-bus między modułem świateł a zegarami, a nie działanie kompresora ,mówi o braku przejścia między przewodami mgistrali K-bus i CAN-Bus. Czy nie byly zmieniane zegary w aucie ? , bo one są takim węzłem w przekazywaniu informacji.Myślę,że bez Testbooka nie rozwiażesz problemu, bo awaria moze być skutkiem przerwy w obwodach lub zwarcia w jednym z urządzeń z których sterownik pobiera informacje.Ale jak BCU był zalany pod prądem (teraz doczytałem), to pewnie jest uszkodzony któryś współpracujący moduł.
Już wcześniej pisałem że coś zakłóca K-bus - według mnie któryś z modułów "trzyma" K-bus i nie ma normalnej komunikacji. Zatem proponowałem odłączyć wszystko co się da i zobaczyć co się dzieje - może uda się coś wywnioskować. Faktycznie to nawet to najprostsze radio Harmony i zmieniarkę CD, bo też są połączone do K-bus. No i rozglądałbym się za T4, bo to raczej inaczej się nie da rozwiązać.
Wszystko się wyjaśniło.
Samochód stał w serwisie o specjalizacji Rovera na Młodnickiej gdzie próbowali dobrać jakiś moduł (dzień po awarii) gdyż nie mieli o takich samych numerach.Następnego dnia odebrałem auto i stwierdzili ,że moduły są dobre tylko problem leży w moim samochodzie.Udało mi się znaleźć w końcu ten właściwy moduł ale dalej było bez zmian o czym napisałem na forum.
Dzisiaj zadzwoniłem do Mariusza żeby umówić się na T4 ale powiedział ,że komputerem problemu się nie zdiagnozuje i miałem go po majówce wstawić do Niego.
Postanowiłem jeszcze przejrzeć RAVE. Natknąłem się na rysunek i opis wtyczki i zaczęła mnie zastanawiać ilość kabli na rysunku których było 3 czy 4 a u mnie dochodziło ich ok 10.
Pobiegłem do samochodu sprawdziłem i trafiłem Panowie na Młodnickiej podłączyli mi do BCU zamiast wiązki K-BUS wiązkę od zmieniarki CD ,którą wymontowałem dawno temu...
Jeden problem rozwiązany.Teraz mogę już wykluczyć wadę BCU ,która wpływała na centralny zamek gdyż po wymianie modułu centralny wciąż nie działa i dalej jestem w czarnej d... .
Teraz to już nie mam pomysłu...
Co to jeszcze może być z tym centralnym i oświetleniem kabiny???
ale BCU mam nowe i dalej nie mam światła w kabinie i nie działa mi centralny.Zastanawiam się nad wymianą zamka od strony kierowcy ale nie wiem czy to dobry pomysł bo co on ma do światła w kabinie
I do zamka centralnego, i do światła w kabinie jest BCU. Wygląda że jest z nim coś nie tak - pewnie byłe nowe w rękach tamtych panów stało się nie nowym po nieprawidłowym podłączeniu za pierwszym razem…
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum