Dzięki za info. Po wczorajszym zalaniu baku do pełna stwierdziłem że muszę trochę przyoszczędzić a nie na 4 biegu gaz w dechę i wyprzedzać wszytko co popadnie:)
Witam po bardzo długiej przerwie bezawaryjnej jazdy.
Od pewnego czasu nie słyszę w kabinie turbiny, przedtem leciutko sobie pogwizdywała. Auto jest też trochę przymulone i przy pedale w podłodze dymi na czarno. Stwierdziłem też że ta gruba gumowa rura co wchodzi do EGR przy chłodnicy jest mokra od oleju. Oleju jednak w aucie nie ubywa ani kropli. Acha ,ta rura gumowa kiedyś jak sprawdzałem przy ok. 3tys. obr. robiła się bardzo twarda "napompowana", teraz przy tych samych obrotach już nie jest tak twarda. Jak samemu sprawdzić czy turbina działa? Co z dymieniem i tą mokrą rurą?
Acha ,ta rura gumowa kiedyś jak sprawdzałem przy ok. 3tys. obr. robiła się bardzo twarda "napompowana", teraz przy tych samych obrotach już nie jest tak twarda. Jak samemu sprawdzić czy turbina działa? Co z dymieniem i tą mokrą rurą?
Dzięki Apples, co do odmy, dziś próbowałem ją wyjąć żeby zobaczyć jaki typ mam, ale nie mogłem jej wyjąć bo przeszkadzał w tym jeden z tych wężyków, a i jego nie mogłem wyciągnąć tak mocno siedzi. Obstawiam kolanko przy intercoolerze, jak się do tego zabrać , tam chyba trzeba zderzak wyjąć czy jak? No i jak samemu stwierdzić czy turbina działa czy nie?
I jeszcze jedno jak sobie dziś grzebałem , postanowiłem wyczyścić EGR i kolektor, kolektor ku memu zdziwieniu był czysty, EGR trochę zasyfiony ale go ruszułem, tylko mam inny problem z EGR, jakiś magik chyba kiedyś walnął go młotkiem i wgiął tą puszkę, wydaje mi się że przez to wgięcie ruch zaworu jest zbyt krutki, ruch jest na jakieś 3-4mm, czy tak jest ok czy nie?
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 06:42
phuss, co do zrobienia tego kolanka, to tak, trzeba zdjąć zderzak, wtedy jest idealny dostęp do tego. A co do mułowatości... Sprawdzałeś przepływkę? Jeśli chodzi o EGR, to on nie ma jakiegoś dużego skoku bardzo, aczkolwiek faktycznie, jeśli jest on mechanicznie uszkodzony, to może nie działać poprawnie i nie domykać się i dusić silnik, ale to już jest trudniejsze do ocenienia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum