Wysłany: Sro Maj 04, 2011 07:36 [R75] Dziwne zachowanie układu chłodzenia
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999
Witam.od jakiegoś czasu zauważyłem że układ chłodzenia dziwnie się zachowuje tzn. jadąć np 100km/h utrzymuje temperature 92-3 czyli OK ale gdy włącze na luz i silnik chodzi na wolnych obrotach tocząc sie to temperatura w ciągu 5 sekund wzrasta do włączenia wentylatora a gdy znowy włączę bieg i jade to temp spada na 93.
Kolejny przykład to jak auto rozgrzewa sie na wolnych obrotach stojąc silnik dojdzie do 102st.(wentylator działa) wtedy wcisnę troszke gaz tak na 1500rmp i temperatura spada w okolice 94st.
Tak to wygląda jakby pompa nie wyrabiała na wolnych obrotach.jest to możliwe żeby żeby powiedzmy połowa "łapek" sie pourywała???? i pompa miała wydajność o połowe mniejszą??
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 04, 2011 07:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Sro Maj 04, 2011 09:29 Re: [R75] Dziwne zachowanie układu chłodzenia
tomimacko napisał/a:
Witam.od jakiegoś czasu zauważyłem że układ chłodzenia dziwnie się zachowuje tzn. jadąć np 100km/h utrzymuje temperature 92-3 czyli OK ale gdy włącze na luz i silnik chodzi na wolnych obrotach tocząc sie to temperatura w ciągu 5 sekund wzrasta do włączenia wentylatora a gdy znowy włączę bieg i jade to temp spada na 93.
Kolejny przykład to jak auto rozgrzewa sie na wolnych obrotach stojąc silnik dojdzie do 102st.(wentylator działa) wtedy wcisnę troszke gaz tak na 1500rmp i temperatura spada w okolice 94st.
Tak to wygląda jakby pompa nie wyrabiała na wolnych obrotach.jest to możliwe żeby żeby powiedzmy połowa "łapek" sie pourywała???? i pompa miała wydajność o połowe mniejszą??
poziom płynu i jego stan sprawdź, zrób test wentylatora czy się prawidłowo włącza( na forum jest opis kiedy i jak się powinien włączać) tak tu będzie ok może pompa już padać ( często słychać że szumi) albo termostat szaleje albo pompa albo wentylator
Wentylator włancza sie przy 99-100 to raczej ok
płyn też ok..
aha jeszcze jedno jakiś miesiąc temu mialem miałem małe bum przodem
po naprawie wszystko było ok dopiero jakiś tydzień tak sie dzieje
Wentylator włancza sie przy 99-100 to raczej ok
płyn też ok..
aha jeszcze jedno jakiś miesiąc temu mialem miałem małe bum przodem
po naprawie wszystko było ok dopiero jakiś tydzień tak sie dzieje
a obroty silnika raczej nie mają nic wspólnego z termostatem
[ Dodano: Sro Maj 04, 2011 11:43 ]
a czemu mówisz że czujnik?
obroty mogą być przypadkiem czy zbiegiem okoliczności czy tym że jak stoisz to temp wzrasta więc może wtedy termostat się blokuje, czujnik bo jak miałeś bum, może kabel uszkodzony, może czujnik walnięty i podaje zły sygnał...
pompa zazwyczaj albo hałasuje albo cieknie, jak u Ciebie cicho i sucho no to wątpie
Piszesz że na luzie podczas jazdy wzrasta. Silnik spada z obrotów, pompa wody również zwalnia więc chłodzenie mniejsze. Może pompa wody ma oberwane łopatki i jest do wymiany? Skoro płyn w normie, odpowietrzony, korek ok, wentylator startuje...ciekawa sprawa.
U mnie podobne zjawisko występuje tylko wtedy jak jadę 160 km/h kilka kilometrów i muszę zwolnić np do 80km/h albo stanąć, wtedy temperatura faktycznie wzrasta ale nie do 100 stopni, tylko 92-95. Normalnie jadąc szybko 140-180 temp silnika pokazuje około 90 stopni nie więcej.
Zanim zabierzesz się za wymianę pompy, która faktycznie jest podejrzana, przepłukaj układ chłodzenia preparatem do czyszczenia układu chłodzenia, np http://moto.allegro.pl/pr...1590539826.html
Następnie prawidłowo odpowietrz układ chłodzenia. Jest dokładnie opisane w RAVE jak opróżniać i napełniać ukł. chłodzenia. Strona 26-3-1 i 26-3-2.
Być może masz po prostu przydławiony przepływ przez chłodnicę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum