Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG TF] Obrócona gałka zmiany biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG TF] Obrócona gałka zmiany biegów
Autor Wiadomość
Gites 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Sztokholm

MG TF

  Wysłany: Wto Maj 10, 2011 13:44   [MG TF] Obrócona gałka zmiany biegów
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2002

Cześć,
Poprawiłem już parę kwiatków w moim TFie ale zostało coś co nie wpływa na jazdę ale jest delikatnie mówiąc denerwujące ;) Otóż drążek zmiany biegów jest obrócony wokół własnej osi tak, że widoczny rysunek schematu przełożeń kłuje w oczy ;) Nie chcę na siłę kręcić drążkiem żeby czegoś nie popsuć. Czy można to jakoś poprawić? Czy ta aluminiowa (chyba) gałka na końcu jest zwyczajnie odkręcana jakoś? Zapewne w innych modelach jest podobnie mocowana.
Pozdrawiam,

edit: dokładam zdjęcie pokazujące problem
_________________
Gites
MG TF 135 '02
Ostatnio zmieniony przez Gites Sro Maj 11, 2011 08:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 10, 2011 13:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 14:31   

Po mojemu ta gałka powinna być wkręcana. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Gites 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Sztokholm

MG TF

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 14:44   

leszczu napisał/a:
Po mojemu ta gałka powinna być wkręcana. :wink:
Po mojemu również ale próba kręcenia z wyczuciem kończy się na tym że cały drążek się delikatnie obraca. Nie chcę pozrywać jakichś linek wewnątrz tunelu środkowego.
_________________
Gites
MG TF 135 '02
 
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Sro Maj 11, 2011 00:11   

najprościej będzie ją po prostu odkręcić. nawet jeśli się kręci drążek (choć raczej Ci się zdaje bo niepowinien) to tutaj linki są przymocowane do takich ramek z osiam na których on się porusza.

potem trochę silikonu, butapremu, akrylu czy co tam innego wiążącego masz pod ręką i z wyczuciem wkręcić poprawnie, i zostawić na noc do wyschnięcia.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
Gites 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Sztokholm

MG TF

Wysłany: Sro Maj 11, 2011 08:05   

practicator, rozumiem że odkręcałeś już taką gałkę bądź widziałeś jak wygląda odkręcona. To super bo ja myślałem że gałka ma jakiś idealnie spasowany dekielek na górze, pod którym ukryta jest śrubka mocująca gałkę do drążka. Ale ok... dziś wieczorkiem zawalczę z tematem.
_________________
Gites
MG TF 135 '02
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Maj 11, 2011 09:37   

Gites czemu piszesz tutaj, a nie w wątku przeznaczenia?
Twój TF to ten z avatara? Bo na zdjęciu gałki, wygląda dość współcześnie.
Daj znać, jeśli będę mógł przenieść temat w odpowiedni kącik.

Ta gałka powinno się dać odkręcić. Jeśli kręci się drążek, możesz przez jakąś szmatkę, żeby nie porysować go, złapać go kluczem typu mors i spróbować odkręcić gałkę. Mnie się udało ją zdjąć kiedy rozbierałem tunel do montażu zestawu.

W ZT ten dekielek na górze jest klejony i potrafi się sam przekręcić/odkleić ;)
Tutaj to chyba jednolita konstrukcja.

Mnie najbardziej denerwuje ten plastik szeroki otaczający drążek, z którego wychodzi mieszek. Toć to gówno mi zawsze wylatuje jak wrzucam 1,3 lub 5 ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Gites 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Sztokholm

MG TF

Wysłany: Sro Maj 11, 2011 10:08   

MaReK, zdecydowałem się rozpocząć temat na ogólnym technicznym a nie w MGF/TF wyłącznie dlatego, że pomyślałem iż w innych MG / Roverach może być taka sama konstrukcja drążka i samej gałki. Jeśli jesteś pewien że ta gałka występuje wyłącznie w TFach to proszę bardzo - przenieś ten wątek do odpowiedniego działu. Sorry za zamieszanie.

TF z awatara - chciałbym bardzo :P

A wspomniany przez Ciebie plastik u mnie nie wypada. W sumie nigdy mu się nie przyglądałem ale czy nie jest tak, że widoczne śruby trzymają go na miejscu? Poza tym na tle jasnego wnętrza nie rzuca się tak w oczy jak w przypadku czarnej tapicerki ;)
_________________
Gites
MG TF 135 '02
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Maj 11, 2011 10:37   

Gites napisał/a:
że widoczne śruby trzymają go na miejscu?

Te śruby u mnie mają wyłącznie charakter ozdobny, czyt. "nie ma śrub, taki design".

Gites napisał/a:
Jeśli jesteś pewien że ta gałka występuje wyłącznie w TFach to proszę bardzo

Być może występuje w ZS po lifcie, ale też nie dam sobie uciąć niczego.
Natomiast spotkałem się z nią w TFach już kilku ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Sro Maj 11, 2011 10:57   

ja mam MGF. jakbyś podrzucił zdjęcie dekielka, to dałoby się określić czy masz nakręcaną na drążek, czy jednak pod dekielkiem jest śruba.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
Gites 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Sztokholm

MG TF

Wysłany: Sro Maj 11, 2011 11:38   

practicator, w sensie mam go sfotografować z boku?
_________________
Gites
MG TF 135 '02
 
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Sro Maj 11, 2011 12:00   

nom. bo w TF można spotkać kilka różnych oryginalnych gałek MG. możesz np. nie mieć seryjnej.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
Gites 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Sztokholm

MG TF

Wysłany: Sro Maj 11, 2011 13:23   

practicator, fotki na życzenie. I coś z nich jesteś w stanie wywnioskować?
_________________
Gites
MG TF 135 '02
 
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Czw Maj 12, 2011 14:38   

po pierwszym zdjęciu wnioskuję że jest to dekielek, i niestety pewnie na kleju. potraktowałbym te szczeliny jakimś WD40, i próbował ściągnąć kombinerkami z gumowymi końcówkami albo przez jakiś materiał zwykłymi.
pod dekielkiem powinna kryć się śruba, ale żeby rozwiązać problem wystarczy w dobrą stronę wkleić dekiel.
ew. wykręcić dekielek z pozostałej części gałki, która wygląda na nieruchomą.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
Gites 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Sztokholm

MG TF

Wysłany: Pon Maj 16, 2011 15:19   

gałka okazała się faktycznie nakręcona. Siedziała tak mocno bo na odcinku dobrych 5cm wewnątrz znajduje się plastikowa tuleja - coś na wzór plastikowych ringów w nakrętkach zapobiegających odkręcaniu się tejże. Poprawka poprzez przekręcenie gałki "na chama" pomogła :D
_________________
Gites
MG TF 135 '02
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [All] Roverkowe skrzynie i techniki zmiany biegów
MD Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 16 Wto Kwi 07, 2015 21:15
MD
Brak nowych postów SOLVED [Seria L] Klekotanie dźwigni zmiany biegów w dieslu
damek5 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Wto Paź 30, 2007 16:26
pawciu87
Brak nowych postów [all SDI 95-99]Skrzynie biegów
Michal982 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Wto Sie 21, 2007 21:19
Brt
Brak nowych postów [All] Skrzynie biegów - k16 i diesel
marcij Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Sro Mar 02, 2011 13:14
marcij
Brak nowych postów [rover 214]Skrzynia biegów do
xcase Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Wto Lip 08, 2014 07:58
xcase



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink