Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF // MG TF ] Alarm, czujniki, test
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF // MG TF ] Alarm, czujniki, test
Autor Wiadomość
scooby 



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 33
Skąd: Wadowice



Wysłany: Pon Maj 09, 2011 19:12   [MGF // MG TF ] Alarm, czujniki, test
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam,

Gdzie w tym autku znajdują się czujniki ruchu?
Jest jakiś test do wykonania, żeby sprawdzić poprawność alarmu?

Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 09, 2011 19:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Maj 09, 2011 20:19   

Ja się nie spotkałem z czujnkiem ruchu, ale jak go zamknąłem z otwartym dachem, on się uzbroił a ja zapomniałem kluczy ze schowka pod łokciem, to nachyliłem się do środka, sprawdziłem pod siedzeniem ręką i dopiero jak otworzyłem schowek to zaczął wyć.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Pon Maj 09, 2011 21:24   

Generalnie jak pomachasz ręką nad fotelami kiedy jest dach otwarty i uzbriojony alarm to się włączy tak wiec jakis sensor jest
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Pon Maj 09, 2011 21:41   

Od pomachania nigdy mi się nie włączył ale - rzucenie torby na fotel przed wyłączeniem alarmu - wyje - to samo przy otwarciu schowka przedniego, podłokietnika oraz tylnego. Otwarcie bagażnika u mnie nie powoduje włączenia alarmu, za to otwarcie maski już tak.
Fotele są podpięte pod alarm z tego co zauważyłem. Miałem za oparciem pasażera schowane pudełko z chustkami, to przy wyciąganiu, po delikatnym dotknięciu fotela się włączył.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
scooby 



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 33
Skąd: Wadowice



Wysłany: Wto Maj 10, 2011 00:05   

No właśnie też mi się wydaje, że są jakieś czujniki ruchu, bo jak 'teściłem', to podczas machania ręką przy kierownicy zaczął wyć.

Aczkolwiek dziś kolega mnie zagiął, bo przy uzbrojonym alarmie ściągnął panel od radia, a alarm nawet nie drgnął!

Więc właśnie dlatego pytam o czujki, bo jak ich nie ma lub są a nie działają, bądź są źle ustawione, to muszę coś z tym zrobić :)

Alarm na pewno się załącza, jak jest uzbrojony i się mu ręcznie od środka drzwi otworzy :D
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 07:26   

Czytałem gdzieś, że w MGF/TF stosowany jest tzw. alarm objętościowy (wolumetryczny).
Kolega skwirek, który chyba ma największą wiedzę na temat tych modeli MG też o tym wspominał. Ale coś go ostatnio tutaj nie widzę, bo z pewnością rozwiałby nasze problemy ;)

Na niemieckiej stronie poświęconej MGF/TF jest opis jak przeprowadzić test alarmu.

Tutaj wykaz elementów modułu alarmu włamaniowego http://www.mgfcar.de/epc/1401.htm
Hmmm... czyli element nr 5 jest tym modułem, ale czy on ma wyprowadzone czujki?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 09:03   

Nie sądzę aby potrzebował czujek, choć trzeba sprawdzić w Rave opisy wiązek od niego - cały moduł jest mikrofalowy, stąd powinien wyczuwać ruch wszystkiego, co ma w sobie wodę (w tym człowieka)
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 09:25   

practicator napisał/a:
stąd powinien wyczuwać ruch wszystkiego, co ma w sobie wodę (w tym człowieka)

I dlatego może czasem świrować. Dlatego warto podjechać na T4 i wyregulować go. Bo chyba inaczej się nie da. Z tego też powodu i ze sposobu działania, jest umieszczony tam gdzie jest.

Jestem ciekaw, czy to może mieć związek z problemami w TFie Violli.
Wątek z problemem jest nieco niżej w tym forum.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Gites 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Sztokholm

MG TF

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 09:58   

MaReK napisał/a:
Hmmm... czyli element nr 5 jest tym modułem, ale czy on ma wyprowadzone czujki?
Moduł mikrofalowy jest czujką sam w sobie. Ma na tyle szeroką charakterystykę promieniowania że pokrywa całą przestrzeń w aucie. Mikrofale przenikają przez materiały niemetaliczne więc przy zamkniętym miękkim dachu niewielka przestrzeń nad nim prawdopodobnie też jest chroniona. Pamiętajcie że czujki mikrofalowe są b.czułe na obiekty zbliżające / oddalające się (czyli wzdłuż auta) ale mają małą czułość na to co porusza się w stałej odległości od czujki (czyli w poprzek auta lub wsuwane pionowo).
scooby napisał/a:
Aczkolwiek dziś kolega mnie zagiął, bo przy uzbrojonym alarmie ściągnął panel od radia, a alarm nawet nie drgnął!
Może kolega to jakiś suchar z małą ilością wody w organizmie :razz: Ale tak już bez żartów to prawdopodobnie wsunął ostrożnie rękę równolegle do modułu mikrofalowego.
MaReK napisał/a:
Dlatego warto podjechać na T4 i wyregulować go
Bardzo mnie ciekawi czy można to zrobić w ten sposób - fajnie by było ;)
_________________
Gites
MG TF 135 '02
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 10:06   

Gites napisał/a:
Bardzo mnie ciekawi czy można to zrobić w ten sposób - fajnie by było ;)

Tak opisują na stronie mgfcar.de. Nowsze modele mają taką możliwość.
Jeszcze są te w/w testy, ale nie próbowałem tego.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
fieldy 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 36
Skąd: Białystok/Warszawa



Wysłany: Wto Maj 10, 2011 15:45   

Kolega skwirek zapewne rzadko zagląda - gdyż już nie posiada MGF. Jam jestem tego sprawcą :oops:
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 15:51   

fieldy napisał/a:
Kolega skwirek zapewne rzadko zagląda - gdyż już nie posiada MGF. Jam jestem tego sprawcą :oops:

Rozbiłeś mu furę, czy odkupiłeś od niego ;)
Ale czasem zajrzy i sypnie poradami jak z rękawa ;D

To w avatarze, to Twój nabytek (poSkwirkowy) ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Skwirek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Wto Maj 10, 2011 16:54   

Witam,
zaglądam tu zaglądam :) .

Tylko nie zawsze mam czas, żeby coś naskrobać.

Jak już ktoś wyżej napisał MGF/TF jest wyposażony w alarm wolumetryczny z modułem znajdującym się pod T-bar'em (element za zagłówkami, z którego wychodzą pasy).

W chwili uzbrojenia zapamiętuje(?) on stan przestrzeni "w aucie" i każde jej zaburzenie wzbudza alarm.

Co do regulacji jego czułości - nie wiem czy jest taka mozliwość, zacząłbym od sprawdzenia, czy sam moduł (czujnik) nie poluzował się w swoim mocowaniu do takiej belki metalowej pod T-bar'em i czy przez to nie wywołuje fałszywych alarmów bądź w niektórych przypadkach w ogóle nie reaguje na próbę wzbudzenia.

Sam alarm jest jeszcze spięty z czujnikami otwarcia (zapalenia lampek) w drzwiach, klapie tylnej i przedniej.

Pozdrawiam,
Marcin
_________________
"Człowiek, który nie dąży do spełniania własnych marzeń równie dobrze mógłby być warzywem"
 
 
 
kowalainen 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 79
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Sro Maj 11, 2011 07:42   

Czy ktoś przeprowadzał już ten test przywołany kilka postów wyżej? Bo ja próbuję i nic z tego, za wolny jestem? :hmm: :mrgreen:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Maj 11, 2011 09:24   

Ja jeszcze nie, ale muszę zabrać Violla samochód i zrobić z nim porządek wreszcie... wtedy też pewnie zrobię ów test. Sprawdzę też moduł za T-BARem w/g wskazówek skwirek i zobaczę czy da coś wyjęcie żaróweczek z oświetlenia wnętrza pojazdu.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
fieldy 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 36
Skąd: Białystok/Warszawa



Wysłany: Wto Maj 17, 2011 07:51   

MaReK napisał/a:

To w avatarze, to Twój nabytek (poSkwirkowy) ?


Dokładnie ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 17, 2011 21:54   

Cytat:
Dokładnie ;)

Oftopując delikatnie, ostatnio znalazłem filmik ze środka tego samochodu, kiedy skwirek z kolegą podjechali na chwilę na spota bemowskiego.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
fieldy 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 36
Skąd: Białystok/Warszawa



Wysłany: Sro Maj 18, 2011 12:31   

MaReK napisał/a:
Cytat:
Dokładnie ;)

Oftopując delikatnie, ostatnio znalazłem filmik ze środka tego samochodu, kiedy skwirek z kolegą podjechali na chwilę na spota bemowskiego.


Podeślij.
Zobaczymy co tam się zmieniło :D
 
 
 
scooby 



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 33
Skąd: Wadowice



Wysłany: Sro Maj 25, 2011 14:41   

Mam chyba problem z czujnikiem mikrofalowym, bo nie kontaktuje zbytnio w przedniej części pojazdu.

Jeśli ktoś potrzebuje, to pod spodem piszę jak wykonać test alarmu, żeby nam nie wyło :D

Kod:
1. Wsiąść do samochodu na miejscu pasażera, zamknąć drzwi i włożyć kluczyk do stacyjki.
2. Przekręcić kluczyk w pozycję zapłon (to co rozrusznik jeszcze nie kręci, ale zapalają się wszystkie kontrolki i pompka pobiera paliwo.
3. Przekręcić w pozycję OFF
4. Zamknąć drzwi ryglem (od strony kierowcy)
5. Przekręcić kluczyk w pozycję zapłon
6. Podnieść rygiel

UWAGA! Czynności od 2 do muszą być wykonane w ciągu 2-3 sekund!


Po czynności 6 usłyszymy krótki sygnał dźwiękowy z trąbki i piszczyk w aucie da o sobie znać.
Teraz każde uruchomienie czujnika (np. otwarcie drzwi) będzie sygnalizowane przez mrugniecie diody LED od alarmu.

Aby sprawdzić czujnik ruchu (czy tam raczej mikrofalowy) należy dodatkowo wziąć pilota i kilkakrotnie nacisnąć przycisk od otwierania drzwi.
Od tej pory każdy ruch w samochodzie wykryty przez czujnik będzie zasygnalizowany przez jedno mrugnięcie diody LED od alarmu.

Aby wyjść z trybu serwisowego należy przekręcić kluczyk w pozycję OFF.


Dodatkowo znalazłem 2 opcję w pilocie, tj. wciśnięcie kłódki powoduje zamknięcie drzwi i jednokrotne mrugnięcie kierunków.
Natomiast kilkakrotne wciśnięcie tego przycisku powoduje wydanie krótkiego dźwięku i trzykrotne mrugnięcie kierunkami.

Jaka jest różnica w pracy alarmu? Jeszcze nie wiem.

Pozdrawiam
 
 
Skwirek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Sro Maj 25, 2011 15:49   

Witam,
klikając kilkukrotnie po prostu robisz mu przelot po częstotliwościach - to alarm ze zmiennymi częstotliwościami sygnałów z pilota.

klikając kilka razy zamykanie za każdym razem pilot daje sygnał o innej częstotliwośći, mozliwe że centralka nie nadąża za tym i stąd takie a nie inne zachowanie alarmu...

Pozdrawiam,
Marcin
_________________
"Człowiek, który nie dąży do spełniania własnych marzeń równie dobrze mógłby być warzywem"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] Alarm - gdzie są czujniki ?
mg1989sos MGF i MG TF 14 Nie Paź 02, 2011 11:08
MaReK
Brak nowych postów [MGF] Alarm i central w MGF
bosniak MGF i MG TF 0 Czw Cze 16, 2011 12:03
bosniak
Brak nowych postów [MGF] - alarm fabryczny jak sie go pozbyć?
carrier MGF i MG TF 5 Wto Sie 03, 2010 08:39
Micros
Brak nowych postów [MGF] Jak oszukać alarm? Problem z centralnym zamkiem
Mad MGF i MG TF 3 Pon Lip 11, 2011 21:43
Mad



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink