Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Jaki olej do silnika?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214] Jaki olej do silnika?
Autor Wiadomość
kociol 



Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 1
Skąd: Śrem



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 23:08   [R214] Jaki olej do silnika?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam! Mam Roverka 214 Si 1998, chcę wymienić olej ale nie wiem na jaki i jakiej firmy jest zalecany do tego typu silnika. Auto stało rok w Niemczech i po kupnie i zarejestrowaniu w kraju okazało sie ze musze wymienić uszczelkę pod głowicą!:( Wymieniłem wszystkie uszczelki wraz z wymianą paska rozrządu i paska alternatora.Lecz oleju nie zmieniałem! Mechanik wlał mi ten sam olej do silnika bo stwierdził ze olej jest ok,ale ja twierdze inaczej ponieważ olej według mnie jest czarny.Autko ma 81 tysięcy udokumentowanego przebiegu. Przegląd miało w Niemczech w serwisie przy przebiegu 78 tysięcy. Słyszałem że do takiego typu silnika, stosuję sie oleje firmy "elf"
Prosiłbym o rade! Z góry dzięki pozdrawiam!

[ Komentarz dodany przez: thef: Wto Paź 23, 2007 00:11 ]
Na początek proszę poczytać zasady kącika i poprawić temat.
Ostatnio zmieniony przez thef Sro Maj 18, 2011 16:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 22, 2007 23:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 23:14   

Informacje na ten temat znajdziesz w FAQ technicznym na stronie klubowej, a dokładnie tu: http://www.roverki.pl/article.php?sid=467
Mam nadzieję, że wymiana pasków poszła mu lepiej niż sprawa z olejem, bo tu sie zbłaźnił z lekka.
kociol napisał/a:
Auto stało rok w Niemczech
Już sam ten fakt kwalifikuje olej do wymiany. Radziłbym na przyszłość już u niego auta nie zostawiać ;) .
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 23:31   

fuj fuj fuj ;-) zrobic uszczelke i nie wymienic oleju to pozorna oszczednosc

wymienic olej koniecznie, a zalac nowym pachnacym 10w40 semisyntetic - a jakim? ilu posiadaczy tyle opinii, jedni mowia ze na lotosie da sie spoko smigac a inni ze koniecznie castrol magnatec czy inny olej premium. wazne byle nie byl to olej z lidla czy biedronki tylko normalny jakiejs istniejacej firmy

no i koniecznie filtr - koszt 18-25 pln robi go kazda firma polska czy zachodnia

zdradze tez ze oleju wchodzi 4.5litra - czyli banka 4l to za malo niezaleznie co ci uczony mechanik powie

no i lepiej juz troszke tanszy olej kupowac ale go zmieniac rowno z filtrem razem co 10.000km i silnik bedzie jechal az milo

a na marginesie - jak ja "lubie" takich oszczednych mechanikow - az sie zyritowalem. nauczyli sie kolesie jak skladac i rozkladac auta ale juz podstaw elementarnych teorii ani rozsadku to nie maja
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Paź 23, 2007 09:37   

paff napisał/a:

zdradze tez ze oleju wchodzi 4.5litra - czyli banka 4l to za malo niezaleznie co ci uczony mechanik powie


U mnie 4 litry wystarczyły aby olej sięgał do poziomu 3/4 na bagnecie. Więc jeśli silnik nie bierze oleju, to nie ma potrzeby kupować większej bańki.

A w ogóle to jak dla mnie ten bagnet jest tragiczny - często trudno odczytać ile naprawdę mamy oliwy w silniku.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 11:46   

no ta miarka oleju to jest masakra - czasem mi sie uda cos pomierzyc dopiero po 10 razach bo wczesniej to sie caly upacka i nie widac poziomu

a co do 4 litrow to instrukcja mowi inaczej ;-) no ale tez zalezy ile zostanie starego oleju w silniku, ale skoro silnik ma swoje lata i jest po HGF i nieznanego pochodzenia z niemiec to lepiej miec ten litr w zanadrzu;-) nie zaszkodzi, a cena dokupienia buteleczki 1l oleju jest zbrodnicza i siega 30pln za oleje klasy lotos :/ na stacjach benzynowych
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Sro Maj 18, 2011 15:15   

Co sądzicie o olejach Orlen Platinum lub Lotos?? W każdej gazetce z selgrosu są w dobrej cenie :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
wlodi893 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 107
Skąd: Łowicz

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 18, 2011 16:16   

Moim zdaniem na co jak na co, ale akurat na olej to nie ma co zbytnio żalować... Ja swojego zalałem Castrol-em Magnatec-iem 10W40 i nie narzekam. Ale na Twoim miejscu najpierw zajrzał bym do intrukcji- tam wszystko jest napisane
 
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Sro Maj 18, 2011 17:30   

wlodi893 napisał/a:
Moim zdaniem na co jak na co, ale akurat na olej to nie ma co zbytnio żalować... Ja swojego zalałem Castrol-em Magnatec-iem 10W40 i nie narzekam. Ale na Twoim miejscu najpierw zajrzał bym do intrukcji- tam wszystko jest napisane [url=http://img98.imagesh...075.jpg]Obrazek[/URL]


Pamiętam, że swoją astrę zalewałem Lotosem mineralnym, wg tego co wyczytałem z oznaczeń to jest lepszej jakości niż mineralny Mobil :) Poszperam, thx :)

Edit: właściwie każdy nowy olej ma lepsze parametry z tego co zauważyłem szperając po necie... :)

Lotos Semisyntetic TC 10W/40 API SL/CF ACEA A3-02/B3 = Castrol GTX Magnatec 10W/40 API SL/CF ACEA A3/B3
Mobil Super 2000 10w/40 SJ/CF ACEA A3/B3

Mnie interesuje piewsza klasa czyli SL i SJ, gdyż jak każdy wie zapewne dotyczy silników benzynowych :)

SL - Specyfikacja wprowadzona w 2001r. zastępująca klasyfikację SJ. Oleje do wszystkich silników używanych obecnie. Doskonała ochrona silnika w wysokich temperaturach oraz zmniejszone zużycie oleju i paliwa.
SJ - Specyfikacja wprowadzona w 1996 roku. Tak samo jak SH + lepsze parametry pracy w niskich i wysokich temperaturach, lepsza współpraca z katalizatorami oraz zwiększona oszczędność paliwa.

Skoro olej spełnia wszystkie normy droższych to po co przepłacać?? Jako ciekawostkę, znajomy zalewa 19-sto letniego citroena Lotosem 5W/40 i auto nie bierze deka oleju i ma ponad 100tys zrobione na gazie :)

Jak ktoś chce się pobawić i poporównywać oleje to daję LINK: OLEJE
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez tomi83 Sro Maj 18, 2011 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 18, 2011 18:09   

tak,tylko że mobil ma lepszą chemie niż lotos i lotos wypada zmieniac gdzies przy 10 tys, na mobilu można dłużej :wink:
 
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Sro Maj 18, 2011 18:15   

Harry napisał/a:
tak,tylko że mobil ma lepszą chemie niż lotos i lotos wypada zmieniac gdzies przy 10 tys, na mobilu można dłużej :wink:



Na viagrze też podobno można dłużej ;) Oczywiście żart, nie żebym złośliwy był :) Po czym kolega stwierdza, że mobil ma lepszą chemie??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 18, 2011 18:25   

to już musisz dotrzeć do katalogów producenta, ale nie do reklamówek, które wychwalają każdy swój produkt ,
uważam tak gdyż mobil ma lepsze właściwości czyszczące, i przy zimnym rozruchu od razu lepiej smaruje, nie mówię wcale że lotos to zly olej, bo normy każdy olej musi spełniać ,ale poczytaj na opakowaniu jakie normy według producentów spełnia lotos, jakie mobil i jakie platinum, bo czy będzie miał normę A3/B4 itp. to każdy olej to posiada :wink:
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Maj 19, 2011 09:40   

a skad wiesz ze lepiej smaruje i usuwa nagary? przeprowadzalaes testy rownolegle trwajace kilkadziesiat tys km?

certyfikaty i normy na olejach sa wystawiane na wniosek producentow olejow i za ich pieniadze, wiec jak producent nie wystapi o uznanie jakiejs normy to jej nie ma na opakowaniu

:-)

pewnie kazdy normalny olej 10w40 wystarczy do silnikow serii K, do silnikow mocno chlapiacych ludzie leja mineral jak nie chca usuwac wyciekow :-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Rendikrendi 



Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 12
Skąd: Krakow



Wysłany: Czw Maj 19, 2011 11:13   

Cytat:
Co sądzicie o olejach Orlen Platinum lub Lotos?? W każdej gazetce z selgrosu są w dobrej cenie :)


Jak to mówia cena jest adekwatna do jakości..

Mobil i Castrol jest w podobnej cenie jak Lotos a różnice nie duże.

Ja kupuje oleje które nie sa reklamowane w TV czy markecie i na przestrzeni roku uważam to za dobry krok:-)
 
 
meriam3 



Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 6
Skąd: Polkowice



Wysłany: Pią Lis 11, 2011 19:47   

Panowie mam takie pytanko w autku kupionym przez mego teścia został zalany jak pisze na kartce w 2008 roku Shell Helix Ultra 5W40 . I moje pytanko czy to możliwe i czy mam już dolewać takie samo 5w40 autko 1,4 benzynka 16v z roku chyba 2000
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Pią Lis 11, 2011 19:53   

meriam3 napisał/a:
Panowie mam takie pytanko w autku kupionym przez mego teścia został zalany jak pisze na kartce w 2008 roku Shell Helix Ultra 5W40 . I moje pytanko czy to możliwe i czy mam już dolewać takie samo 5w40 autko 1,4 benzynka 16v z roku chyba 2000


A czemu ma być niemożliwe?? 5W40 wlewa się do silnika jak każdy inny olej :) co wlejesz to Twoja sprawa, ale najbezpieczniej wlać teraz 10w40 (wlać, czyli wymienić)...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez tomi83 Pią Lis 11, 2011 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 11, 2011 19:55   

meriam3 napisał/a:
I moje pytanko czy to możliwe i czy mam już dolewać takie samo 5w40

No jak masz taki zalany, to musisz taki dolewać innego bym nie radził. :wink: A i przy następnej wymianie wymień lepiej na 10w-40. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
Ostatnio zmieniony przez leszczu Pią Lis 11, 2011 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 11, 2011 20:10   

meriam3 napisał/a:
Panowie mam takie pytanko w autku kupionym przez mego teścia został zalany jak pisze na kartce w 2008 roku Shell Helix Ultra 5W40 . I moje pytanko czy to możliwe i czy mam już dolewać takie samo 5w40 autko 1,4 benzyna 16v z roku chyba 2000


A bierze CI ten syntetyk nic nie wylatuje ? ogólnie jak ostatnia wymiana była w 2008 to czym szybciej zmień ten olej
jeżeli nie bierze oleju i nic nie ciekanie to ja wlał syntetyk, bo jest lepszy,
ale wg. katalogów to zalecany jest 10w 40
 
 
 
meriam3 



Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 6
Skąd: Polkowice



Wysłany: Sob Lis 12, 2011 06:40   

Panowie , PRZEPRASZAM wdarł się mały lapsus z mojej strony - nie dolewać ale wymieniać miałem na myśli i z tym pytaniem kierowałem się do was. Dodam tylko ,że autko robi niewiele kilometrów w roku , około 2 tysięcy.
Z poprzednich postów rozumiem ,że 5w40 jest syntetykiem a 10w40 jest półsyntetykiem i zalecany jest właśnie ten drugi 10w40.

Ponadto jak już jestem na linii to zapytam , drogi jest koszt wymiany wszystkich filtrów , jakieś sugestie w tym kierunku czy brać najtańszy na rynku ?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 12, 2011 09:18   

Ja za olej dałem 86zł a za fitr oleju 15zł, czyli podsumowując wymiana oleju razem z filtrem to koszt 100zł.

Wszystkie filtry i olej to pewnie ze 150zł.
 
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Sob Lis 12, 2011 11:50   

meriam3 napisał/a:
Dodam tylko ,że autko robi niewiele kilometrów w roku , około 2 tysięcy.


Hehe, jeśli autko robi 2 tys. rocznie to sprzedajcie je, bo zapewne koszty roczne utrzymania znacznie przewyższają korzyści wynikające z tych jedynie 2 tys. km podróżowania autem :)

Proponuję kupić TICO - mniej pali, tańsze ubezpieczenie, mniej oleju itp:) Pzdr
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 1.4Si 97r] Jaki olej???
Fido66 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pon Lip 14, 2008 20:14
pietro
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R214] Jaki olej najlepszy
piurek10 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 31 Sob Mar 05, 2011 23:31
Lewis
Brak nowych postów [R214 1.4 8V] Jaki olej do skrzyni biegów
leszczu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Lis 22, 2009 20:29
Raffaele
Brak nowych postów [r214 si] Jaki olej do skrzyni biegów?
ziarno10 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Lut 14, 2009 14:27
Zukowaty
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] Jaki olej do silnika i chlodniczy
Darek.A Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lis 06, 2013 19:29
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink