Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 214 Si] Proszę o pomoc w identyfikacji usterki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 214 Si] Proszę o pomoc w identyfikacji usterki
Autor Wiadomość
Krystian1982 




Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 68
Skąd: Przysucha/Warszawa



  Wysłany: Nie Maj 15, 2011 19:49   [R 214 Si] Proszę o pomoc w identyfikacji usterki
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam i zwracam się z prośbą o pomoc. Niecałe 1000 km temu miałem robiony HGF. Wszystko funkcjonowało ok do czasu wyjazdu w góry. Po przejechaniu około 300 km zdiagnozowałem bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym połączone z wyciekiem płynu. Przed drogą powrotną uzupełniłem płyn i spokojnie wróciłem. Ponieważ bulgotanie w zbiorniku powróciło wybrałem się do mechanika. Podczas wkręcania na wyższe obroty w zbiorniczku przy odkręconym korku pojawiły się bąble i dodatkowo po podniesieniu się płynu wyciekał on przez korek. Mechanik stwierdził, że powinienem wymienić korek i obserwować samochód. Tak też zrobiłem. Niestety w piątek po przejechaniu 2 km nastąpił całkowity wyciek płynu chłodniczego. Dodatkowo pojawiły się dwie plamy na bloku silnika, które będzie widać na zdjęciu. Bardzo proszę o pomoc w identyfikacji usterki. Mam nadzieję, że nie jest to znowu HGF.

Miejsce wycieku oleju przy pierwszym HGF (obecnie suche)



Uploaded with ImageShack.us

Nowe plamy na silniku


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Korek



Uploaded with ImageShack.us
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 15, 2011 19:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Maj 15, 2011 20:34   

mi to wygląda na wyciek z simeringów na wałkach rozrządu
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
JacK 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 246
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Maj 15, 2011 21:08   

Zgadzam się z kozikiem 2 fotka to uszczelniacz wałka rozrządu a 3 to pokrywa zaworów przepuszcza, rozgrzej samochód i zobacz gdzie płyn ucieka, niech mechanik sprawdzi płyn na zawartość spalin to wyjaśni czy masz HGF, a i sprawdź czy dymi z wydechu. Powodzenia

[ Dodano: Nie Maj 15, 2011 22:08 ]
tak wogóle to po 1 zdjęciu mechanik stwierdził HGF? moim zdaniem jeśli leci olej to uszczelniacz lub jakaś pokrywa cieknie a nie HGF, jednym słowem mógł Cie naciągnąć jeśli nie miałeś ubytku płynu
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Maj 15, 2011 21:08   

JacK napisał/a:
a 3 to pokrywa zaworów przepuszcza,


w zasadzie niekoniecznie bo może zawiewać od uszczelniacza olej, trzeba zacząć od uszczelniaczy, muszą być kierunkowe i prawidłowo założone, sprawdź to, odkręć pokrywkę i postaraj się zobaczyć co i jak. Jeśli leje po pasku to trzeba ostrożnie z tym, nawet pasek wymienić.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Krystian1982 




Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 68
Skąd: Przysucha/Warszawa



Wysłany: Pon Maj 16, 2011 11:55   

Dziś samochód trafi do mechanika. Wczoraj sprawdziłem jeszcze bagnet i nie widzę na nim, żeby płyn dostawał się do oleju. Z tego co pamiętam wskaźnik temperatury pomimo utraty płynu nie podniósł się ponad normalny poziom (po zakończonej jeździe był troszkę poniżej połowy skali). Chociaż po podniesieniu maski miałem wrażenie, że od silnika poczułem gorętsze powietrze niż normalnie. Czy może to być efekt parującego płynu?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 16, 2011 15:01   

Krystian1982 napisał/a:
wskaźnik temperatury pomimo utraty płynu nie podniósł się ponad normalny poziom

jak nie ma płynu to i wskaźnik się nie podniesie :wink:
 
 
JacK 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 246
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Maj 16, 2011 20:17   

podniesie się bo para będzie bardzo gorąca i czujnik to wyłapie, przynajmniej u mnie tak był jak mi obudowa pękła od termostatu :razz:
 
 
Krystian1982 




Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 68
Skąd: Przysucha/Warszawa



Wysłany: Wto Maj 17, 2011 18:02   

Do mechanika jeszcze nie trafiłem ale sam ustaliłem następujące fakty:

1. Płyn wydostał się przez gumową rurą w dole chłodnicy, która się zsunęła się i tamtędy wyciekł cały płyn. Na czas diagnozy układ chłodzenia uzupełniłem wodą co pozwoliło także zidentyfikować niewielki wyciek z samej chłodnicy.
2. Po zalaniu układu odpaliłem samochód. Silnik pracuje jakby nic się nie stało równo i bez żadnych dodatkowych dźwięków.
3. Po rozgrzaniu silnika a także podczas przygazowania w zbiorniczku wyrównawczym pojawiają się bąbelki (przy odkręconym korku). Na zimnym silniku nie widzę takiego objawu.
4. Podczas przygazowania z rury wydechowej wydobywa się woda i wydobywa dźwięk jakby ktoś pluł przez rurkę. Poniżej zdjęcie poglądowe po kilkunastu minutowej pracy wraz z przygazowaniem.
5. Olej, korek i zbiorniczek czysty.
6. Wskaźnik temperatury w normie.



Myślicie, że to coś poważnego? Szczególnie interesuje mnie Wasza opinia, czy jest sens brać się za naprawę silnika czy raczej rozważyć jego wymianę lub odpuszczenie sobie tematu w ogóle?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 17, 2011 18:13   

Rzyga Ci potwornie tą wodą.

Mozę przez kolektor dolotowy Ci się dostaje? Z tego co wiem jest tam ślepy kanał wodny który zatykany jest uszczelką właśnie kolektora. Jak ją szlak trafia to samochód potrafi wodę pić.

Ja bym to sprawdził, bo jak niema objawów HGF to niema co kombinować nadto.
Bulgotać może chwile no układ będzie się odpowietrzać, ale wkrótce powinno przestać.
 
 
 
JacK 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 246
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Maj 17, 2011 21:15   

adi może mieć racje na ssącym jest jeden kanał zaślepiony i drugi z zaworkiem który idzie do zbiorniczka, trzeba zdjąć kolektor ssący i uszczelke zmienić

[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 22:15 ]
bąbelki moga być spowodowane przelewaniem się wody tym wąskim wężykiem, bo dopiero jak się nagrzeje to tamtędy leci płyn
 
 
Krystian1982 




Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 68
Skąd: Przysucha/Warszawa



Wysłany: Wto Maj 17, 2011 23:10   

Podpowiedzcie mi jeszcze w następujących kwestiach:

1. Jakiego kosztu naprawy powinienem się spodziewać jeżeli Wasza diagnoza jest trafna?

2. Czy dam radę w takim stanie przejechać około 30 km do warsztatu?

3. Jaki byłby koszt wymiany chłodnicy?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 18, 2011 07:08   

Ja chłodnicę wymieniłem za 179zł.
Uszczelka kilka złotych kosztuje. Spokojnie dojedziesz do warsztatu :wink:
Choć nie wiem po co, sam dasz radę takie duperele naprawić.
 
 
 
JacK 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 246
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Maj 18, 2011 20:42   

takie pytanie masz LPG ?

[ Dodano: Sro Maj 18, 2011 21:42 ]
chłodnica tak jak mówi adi 180 do 200 + robota jeśli nie robisz sam, a uszczelka pod kolektor około 20, 30 zł + robota, a jak już będziesz w warsztacie to niech Ci sprawdzą płyn czy jest w nim spalina
 
 
Krystian1982 




Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 68
Skąd: Przysucha/Warszawa



Wysłany: Sro Maj 18, 2011 22:35   

Nie mam LPG. Dziś przejechałem się samochodem na trasie około 1 km. Samochód prowadzi się prawidłowo. Olej dalej pozostaje czysty. Dość szybko ubywa jednak wody ze zbiorniczka. Myślicie, że do czasu naprawy mogę użyć jakiegoś uszczelniacza chłodnic?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Maj 18, 2011 23:10   

nie, bo jesli to uszczelka pod kolektorem to nie pomoze to nic a zamulisz sobie chlodnice i nagrzewnice
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Krystian1982 




Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 68
Skąd: Przysucha/Warszawa



Wysłany: Sro Maj 18, 2011 23:25   

Chłodnica jest do wymiany ponieważ mam z niej wyciek.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 19, 2011 08:26   

Nagrzewnicę też chcesz wymieniać? W zimę będziesz narzekał, że zimno w środku. :wink: Nie dolewaj uszczelniaczy. Kup i wymień chłodnicę. Staraj się nie jeździć samochodem w takim stanie, bo sobie tylko szkód narobisz...
 
 
 
Krystian1982 




Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 68
Skąd: Przysucha/Warszawa



Wysłany: Wto Maj 24, 2011 08:08   

Ponieważ oprócz samej chłodnicy czeka mnie wymiana wentylatora klimatyzacji mam kilka pytań:

1. Czy wentylator klimatyzacji bierze udział w chłodzeniu silnika także jeżeli klima nie jest włączona? Pełni jakby funkcje wspomagającą dla głównego wentylatora?
2. Gdzie można dostać nowy wentylator klimy. Widziałem tylko używki na allegro i nie wiem czy się w nie warto pakować.
 
 
Tobi_lbn 



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 67
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Maj 27, 2011 12:12   

To ja się podepnę i zapytam jakie jest prawdopodobieństwo tego że to uszczelka kolektora dolotowego pada? Tzn. czy jest możliwość żeby padła w niedługim czasie po wymianie? Bo ja też mam problem ubywającego w dosyć sporej ilości płynu a wycieków żadnych nie widać.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 27, 2011 12:30   

Jak wstawiłeś najtańszą to jest taka możliwość. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214] Pomoc w identyfikacji sprężyn
Konrad04 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Gru 08, 2014 16:06
Konrad04
Brak nowych postów [R200 1.4 8v 98r] Pomoc w identyfikacji silnika
liion Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Cze 26, 2007 12:18
liion
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ R200 1998r.] Pomoc w identyfikacji
wess Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Cze 22, 2013 08:27
Adrian
Brak nowych postów [Rover 25 1.4 16v] Mokry silnik. Pomoc w diagnozie usterki.
Lukasz08 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Nie Sie 12, 2012 07:52
Adrian
Brak nowych postów [R 220 SDi 99r.] Co to za urządzenie - prosze o pomoc
erixon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 29 Pią Sty 08, 2010 12:56
erixon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink