Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 20:31
sebol11 napisał/a:
Panowie na Młodnickiej podłączyli mi do BCU zamiast wiązki K-BUS wiązkę od zmieniarki CD ,którą wymontowałem dawno temu...
wydaje się mało prawdopodobne (inne wtyczki). Zadzwoń do Michała Krzemińskiego w CDM Autoelektonika W-Wa Instalatorów 9 tel. 722 900 000 , może zechce zdiagnozować swoim sprzętem.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 20:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 17:26 [R75] Urwane przewody w wiązce w prawym nadkolu
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam!!! Śledziłem dalej wiązki w celu zalezienia powodu niedziałania zamka centralnego i natknąłem się na urwane kable pod maską.Wychodzą one z wiązki ,która idzie w prawym nadkolu.Z tej wiązki wychodzą również kable od:klimy,czujnika abs ,kontroli trakcji.Od czego mogą być te kable?
Tak też zrobiłem-dzięki.
Z tym centralnym to jeszcze myślę nad wymianą wiązki-może pomoże
[ Dodano: Sro Kwi 27, 2011 20:50 ]
czy niedziałający czujnik abs może mieć wpływ na centralny zamek i oświetlenie kabiny? czy jakiś sterownik poza BCU za to odpowiada?
Wysłany: Pon Maj 16, 2011 12:11 [R75] Przewody masowe w kabinie - zielona masa
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Koledzy czy zielona masa może mieć wpływ na działanie centralnego zamka,oświetlenia kabiny itp.? Okazało się ,że mam wodę pod nogami kierowcy i przy wyciąganiu dywanu do suszenia zauważyłem ,że masa na dole przy słupkach (po stronie kierowcy jak i pasażera) jest zielona.Odkręciłem ją i psiknąłem "KONTAKTEM".Czy to wystarczy?
Może lepiej odciąć te blaszki ,wyczyścić i na nowo zarobić?
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon Maj 16, 2011 13:39
Coś takiego zawsze grozi wzrostem oporności,a co za tym idzie napięcie może wariować. Jeśli dobrze oczyściłeś i zabezpieczyłeś,to powinno być już OK,ale ja w takich sytuacjach dodatkowo pryskam na całość bezbarwnym akrylem,żeby sytuacja się nie powtarzała.
Wysłany: Wto Maj 17, 2011 13:44 [R75] 8,9V zamiast 12V w zapalniczce.
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
"Bawię" się dalej w poszukiwaniu przyczyny niedziałający urządzeń w samochodzie i dzisiaj gdy mierzyłem miernikiem napięcie w niedziałającej zapalniczce samochodowej wyszło mi 8,9v.Czy to jest normalne?
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 14:26, w całości zmieniany 1 raz
a mierzyłeś napięcie między plusem w zapalniczce, i masą gdzieś tam, czy masę też z zapalniczki brałeś??
Zdarza się, że masa w tych gniazdkach jest trochę oporowa (podgrzewanie co jakiś czas nie pomaga, a w dodatku, to tylko poniklowana blacha stalowa), ale wtyczki do tych gniazdek są odpowiednio dociskane i nie ma z tym większych problemów.
Jeśli mierzyłeś z masą gdzieś obok, to pewnie ten dzyndzel od plusa też jest zaśniedziały. Pomaga szczotka druciana do oczyszczania kształtek miedzianych wewnątrz przed lutowaniem
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
dzisiaj jest już tylko 0.30 to samo jest w przycisku do sterowania centralnym:/ Masa jest ok problem jest z "+".Po wpięciu kabelka o akumulatora w szarą wtyczkę jest normalnie 12v.
Gdzie kończy się ten czerwony przewód bo wydaje mi się ,że może być dużo więcej takich wadliwie działających urządzeń
[ Dodano: Czw Maj 19, 2011 20:58 ]
Trochę zabawy miernikiem i problem centralnego oraz światła w kabinie rozwiązany Szkoda tylko ,że kupiłem bez sensu BCU
Wysłany: Sob Maj 21, 2011 11:42 [r75]Padnięta skrzynka z bezpiecznikami?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam Panowie!!!! Wreszcie jakieś dobre wieści:) Otóż znalazłem problem niedziałającego światła w kabinie oraz zamka centralnego.Sprawdzając miernikiem doszedłem ,że w oświetleniu kabiny jest tylko 4v.Po podłączeniu innego kabelka w celu sprawdzenia wszystko wraca do normy i działa Idąc tym tropem doszedłem do skrzynki z bezpiecznikami i tam również jest tylko 4v.Podpinając się pod wiązkę przy samej wtyczce w skrzynce znowu wszystko jest ok.Pod bezpiecznikiem również 4v i pod wtyczką to samo.Po rozebraniu skrzynki żadnej śniedzi nie widać ani innych uszkodzeń.Co to może być? Czy to oznacza ,że padła mi skrzynka?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Maj 21, 2011 15:25
sebol11 napisał/a:
.Co to może być?
sebol11, w R75 stosowana jest magistrala danych K-BUS , CAN-BUS , NAV -BUS i przewody, za pomocą których przesyłane są sygnały cyfrowe nie mogą być uważne za źródło prądu.Sygnały cyfrowe oparte są na mniejszych napieciach np. CAN-L 1.5 -2.5V a CAN -H na 2.5-3.5V. Do zasilania wszystkich modułów jest 12 V.
Witam!!! Ostatnio miałem problemy z samochodem które już rozwiązałem ale został mi jeszcze jeden-ostatni.Otóż wymieniałem uszkodzony bcu na identyczny (wszystkie oznaczenia się zgadzają) ale nie działa mi na nim pilot do otwierania i zamykania drzwi.Czy BCU może mieć coś z tym wspólnego? Próbowałem robić synchronizację i nie pomaga...
apples: Po raz ostatni scaliłem tematy. Kontynuuj w tym wątku.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Maj 23, 2011 13:52
sebol11 napisał/a:
Ok chociaż wydaje mi się ,że to jest temat oddzielny od wcześniejszego problemu...
Mi natomiast nie. Dotyczy cały czas tego samego problemu. Jeżeli uważasz jednak inaczej możesz dopisać się do istniejącego jakiegoś tematu z podobnym problemem, a jest ich kilkanaście na forum.
tak myślę ,że po tym zwarciu w starym BCU mógł się spalić sterownik od pilota gdyż mimo podpięcia na chwilę starego BCU pilot wciąż nie działa a przed tym całym zwarciem mimo niedziałającego centralnego pilot reagował trąbieniem i mryganiem awaryjnych a teraz cisza.Muszę jakoś sprawdzić ten sterownik obok ręcznego...
Uzupełnię tamat :
Kod pilota jest zapisany w BCU i najlepiej kupować BCU razem z pilotem (lub płytką która jest w obudowie kluczyka) od jednego auta wtedy centralny z pilota będzie działał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum