Wysłany: Pią Lut 11, 2011 17:44 [R75] Pytanie o przegub/półoś
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999
Witam!
Od pewnego czasu prz skręcaniu w prawo, wolnej jeździe na wprost, a także jeździe z mocno obciążonym tyłem auta pojawiają się wibracje całego auta (najmocniej przy przyśpieszaniu, po odpuszczeniu gazu ustają). Byłem na podnośniku i stwierdzono, że to lewy wewnętrzny przegub. Teraz pytanie... czy jest taki sam jak w manualu, dieslu czy 1.8?? mam do kupienia całą nową oryginalna półoś z przegubami od 2.0CDT manual ale nie wiem, czy przegub spasuje do mojego 2.5 patrzyłem na rimmerbros i numery są chyba inne nie wiem czy kupowanie używanego przegubu ma sens?? wolałbym jednak nówkę czy przy wymianie przegubu, warto coś jeszcze wymienić?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Dobrze pamiętasz
ta od diesla co mam ją na miejscu nówke ma numer: TDB104950. Po wpisaniu tego w rimmerbros nie pokazuje się czy jest do diesla ylko czy do benzyny i aftomatu tez
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Problem rozwiązany takie info udało mi się zebrać:
1)Półoś od manuala nie pasuje do automatu,
2) do aftomatu można założyć półoś od diesla i benyzny, to bez różnicy, byleby była od automatycznej skrzyni biegów.
3) trzęsienie całym autem przy skrętach i jeździe z obciążeniem było spowodowane uszkodzonym przegubem wewnętrznym, wymienilismy całą półoś z 2 przegubami, mechanicy uwinęli się z tym w ~3h, mówili, że poszło gładko. Teraz autko jeździ jak trzeba.
4) każdemu posiadaczowi R75 z aftomatem polecam wymianę oleju na nowy, oryginalny Rovera. Nasza skrzynia pracowała dobrze, nie szarpała itp, jednak przy wymianie półosi olej musiał wycieć ze skrzyni, więc odrazu go wymienilismy na nowy. Skrzynia pracuje dużo płynniej, nie czuć w ogóle zmian przełożeń, nawet na postoju przełączanie P/R/N/D nie jest zauważalne, zmiana na + zdecydowanie, oleju weszło ztcp 3,3-3,5l.
5) Robili nam to mechanicy na miejscu, żadni spece od automatów, dałem im wydruki z RAVE i instrukcje z forum od SeniorA i spokojnie dali radę, także nie taki diabeł straszny jak go malują
pozdrawiam.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
To teraz ja mam pytanko:
Jaki przegub zewnętrzny kupić??
Na Allegro są po 200zł, dziś byłem w serwisie, facet powiedział mi 350zł(!)
Czy ktoś z was wymieniał już przegub na taki za dwie stówy??
Z tymi tanimi częściami podróbami wcale nie taki diabeł straszny, drugi rok jeżdżę na pompie paliwa za 170 zł, gdzie oryginał kosztował około 800zł i (odpukać) jest lux, także jeżeli macie jakieś doświadczenia z tanimi przegubami to proszę o info.
Thanks!
Czy ktoś z was wymieniał już przegub na taki za dwie stówy??
Ja mam przegub za takie pieniądze. Jednak dopiero od kilku miesięcy i kilku tysięcy km więc nie mam opinii z dłuższej eksploatacji. Póki co sprawuje się bez zarzutu.
Mam taki problem. W lewym przednim kole przy skrecie w prawo badz lewo slychac tarcie. Przy skrecie w lewo jest najbardziej slyszalne. Aczkolwiek przy maksymalnym skrecie tarcia nie slychac, nie ma tez zadnych drgan. Dodam tez, ze przy jezdzie na wprost tarcie jest slyszalne, ale trzeba sie wsluchac. Przegub ma minimalny luz, wszystkie osłony, błotniki sa stabilne, szczęki także. Co by to moglo byc, co bym mogl jeszcze sprawdzic?
Co by to moglo byc, co bym mogl jeszcze sprawdzic?
Możesz sprawdzić jeszcze łożysko piasty koła,czy nie ma luzów.Również blaszana osłona tarczy hamulcowej może lekko ocierać o tarczę,zwłaszcza między sworzniem wahacza zwrotnicy a tarczą hamulcową i powodować taki dzwięk.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum