Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] Świeżo zakupiony
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] Świeżo zakupiony
Autor Wiadomość
Madis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 92
Skąd: Kraków



  Wysłany: Sob Maj 14, 2011 03:58   [MGF] Świeżo zakupiony
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam wszystkich ;) Przeszukałem forum jednak na wszystkie moje pytania nie znalazłem odpowiedzi stąd ten temat. Parę dni temu zakupiłem MGF rocznik 2000 (rej. 2001) sprowadzonego z Niemiec. Szczerze przyznam że tak się zakochałem w samym wyglądzie że kupiłem go w ciemno bez wizyt u mechanika itp. Oczywiście autko jeździ i wszystko wydaje się być ok jednak chciałbym zaczerpnąć rad od doświadczonych właścicieli.

1. Pierwsze i najgłupsze pytanie - z soft topem lepiej nie wybierać sie na automatyczną myjnie? :)
2. Jaka powinna być temperatura oleju i w jakiej pozycji powinna być wskazówka temp. płynu chłodzącego?
3. Wiem że nie ma kontrolki rezerwy więc zapytam kto po ile robi km na zbiorniku (120KM) przy różnych stylach jazdy.
4. Czy są jakieś bariery prędkości z otwartym/zamkniętym dachem żeby czegoś nie urwać pędem powietrza? (Sorki ale to moje pierwsze cabrio :D )
5. Wybieram się na dokładniejszy przegląd, na co zwrócić najwięcej uwagi?
6. Czy są jakieś sposoby, zalecane używanie (jak np. w silnikach diesla) które spowoduje że silnik będzie działał dłużej ;) albo czy są rzeczy (czynności) które źle wpływają na to autko?
7. I już na koniec... zegarek raz chodzi raz nie, pierdoła ale denerwująca. Jakiś sposób na naprawę może ktoś zna? :)

Z góry dzięki za wyrozumiałość i pomoc, czekam na odpowiedzi i pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 14, 2011 03:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
lukasz07 




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 80
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Maj 14, 2011 07:14   

Madis napisał/a:
z soft topem lepiej nie wybierać sie na automatyczną myjnie?

No lepiej nie. Najlepiej to dach myć wodą i szczotką.

Madis napisał/a:
Jaka powinna być temperatura oleju i w jakiej pozycji powinna być wskazówka temp. płynu chłodzącego?

Zanim wskazówka oleju nie skoczy na 2 kreskę to nie piłuj za bardzo auto bo to bardzo szkodliwe. A wskazówka płyny powinna być minimalnie pod środkową kreseczką

Madis napisał/a:
Wiem że nie ma kontrolki rezerwy więc zapytam kto po ile robi km na zbiorniku (120KM) przy różnych stylach jazdy.

Na to pytanie ciężko odpowiedzieć- to zależy od wielu czynników.

Madis napisał/a:
Czy są jakieś bariery prędkości z otwartym/zamkniętym dachem żeby czegoś nie urwać pędem powietrza?

Sprawdz sam- każde auto jest inne.

Madis napisał/a:
Wybieram się na dokładniejszy przegląd, na co zwrócić najwięcej uwagi?

Zdecydowanie na rury układu chłodzenia pod autem, na wentylatory i rozrząd oraz sprzegło.

A co z tym zegarkiem to pojęcia nie mam.
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Sob Maj 14, 2011 08:11   

Co do zegarka, możliwe że po prostu nie łączy Ci jego podłączenie, musisz wyjąć ten środkowy nawiew z konsoli i tam przez otwór bedziesz mogł zobaczyc czy wszystko gra przy tym zegarku, ew. to rozebrac i posprawdzac/naprawić.

Predkosc max. bez dachu jest fizycznie troche mniejsza niż z dachem ale powiem tak: przy 200km/h nic sie nie dzieje, windschott na swoim miejscu, jedyne co to glosno troche jest ;)

Na przeglądzie dobrze popatrz na zawieszenie: sworznie dolne, i górne kuliste które ciezko jest zobaczyc, zobacz czy nie masz pordzewialych wahaczy, sprawdz luzy na koncówkach drążków oraz na tylnych drążkach no i jesli jest wszystko sztywne to zrob zbieżnosc porzadna :)

Sprawdz też tuleje drążka reakcyjnego - powiedz diagnoście bedzie wiedzial o co chodzi.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Maj 14, 2011 09:42   

W Krakowie masz p. Midowicza. Możesz pojechać tam na przegląd i będziesz wiedział dużo rzeczy o swoim aucie. Dodatkowo możesz go podłączyć pod komputer.

W sumie wszystko Ci już napisali koledzy na górze tematu.
No i na forum przewijały się już poniekąd odpowiedzi ;P

Zrób zdjęcia, wrzuć do garażu i pochwal się nabytkiem ;D

Dodatkowo, może znajdziesz czas 09/12.06.2011 na podjechanie do Radomia na Zlot Ogólnopolskim.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
wierzmi 



Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 40
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Sro Maj 18, 2011 06:45   

He he - zagęszczenie MGF w Krakwie na m^2 rośnie ;-)
Właśnie w weekend kupiłem sobie taką zabawkę ( silnik 1.8 MPi 120KM, rocznik '97)

W związku z tym mam pytanie co obowiązkowo w nim wymienić?
Czy wystarczy:
- pasek rozrządu
- napinacz
- pompa wody
- płyny (olej silnikowy, hamulcowy, chłodzący)

W hurtowni powiedzieli mi, że mają dwie długości pasków do MGF: 143 i 145 zębów - który mam wybrać i od czego to zależy? Natomiast na allegro pod hasłem "rozrząd 18K4F" na jednej z aukcji jest napisane, że są dwa rodzaje pompy - czy to prawda?
Mam też pytanie, może oczywiste, ale nie dla mnie - w sklepie tomiteam w dziale paski są paski rozrządu i wielorowkowe oraz napinacze do nich - czy to po prostu różna nazwa na taki sam pasek?


Gdzieś na forum wyszukałem, ze należy wymienić też coś przy tylnym zawieszeniu, o lubi pękać - tylko nie mogę odszukać tego tematu (jakieś sworznie, albo śruby) - Ktoś mi podpowie o co chodzi?

W Krakowie owszem jest pan Midowicz, ale chyba ma obłożenie kosmiczne. Jak dzwoniłem do niego, to powiedział, żeby za półtora tygodnia zadzwonić raz jeszcze i wtedy będzie sprawdzał, czy ma wolny termin.

Czy oprócz p. Midowicza ktoś więcej w Krakowie potrafi napompować zawieszenie?
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Sro Maj 18, 2011 11:56   

Niestety chyba nikt.

Zapraszam na spota w sobotę o 18:00 - więcej informacji w temacie na forum Spoty lokalne
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
Madis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 92
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Maj 22, 2011 20:56   

Dzięki za wszystkie cenne informacje ;) Ja natomiast dzwoniłem do pana Midowicza i bez problemu się ze mną umawiał z tym że niestety na razie musiałem wizytę odpuścić bo mam inne wydatki. Mam jeszcze parę pytań, nie wiem czemu ale mam wrażenie że mój MGF to może być przekładka, jest jakiś sposób na sprawdzenie tego? Oczywiście nr. VIN i wszystkie papiery potwierdzają że został zakupiony w Niemczech więc nie sądze by był angolem ale mam po prostu takie dziwne wrażenie ;) Druga sprawa - z własnej głupoty wywaliłem w dachu małą dziurke, pęknięcie materiału o szerokości mniej niż 1 cm, wpadłem na genialny pomysł żeby zakleić to pęknięcie od środka łatkami do dętek :D jednak niestety klej nie chwycił. Macie jakiś sprawdzony sposób na łatanie takich małych dziurek? Z góry dzięki za odpowiedzi ;)

PS: Swoją drogą ciekawe ile MGF jeździ po Krakowie :D
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 22, 2011 22:14   

Madis napisał/a:
mam wrażenie że mój MGF to może być przekładka, jest jakiś sposób na sprawdzenie tego

http://www.roverki.pl/sprawd-vin.html
Cytat:
PS: Swoją drogą ciekawe ile MGF jeździ po Krakowie :D

wystarczy przejrzeć garaż i popatrzeć na wypowiedzi w kąciku o MGF :)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Nie Maj 22, 2011 23:29   

czy jest po przekładce - wątpię, nie opłaca się tych samochodów przekładać.
dla pewności za dwa tygodnie kolejny spot - podjedź, to porównamy :)

[ Dodano: Pon Maj 23, 2011 00:29 ]
ja zanotowałem tak:

1 niezidentyfikowany
3 practicator
4 Madis
5 wierzmi
6 T-RoX (auto stoi chyba jeszcze u Midowicza)

i chyba jeszcze jeden - również stał u Midowicza jak u niego byłem, i chyba nie był to ten numer 1
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
Madis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 92
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Maj 23, 2011 16:40   

Ja zaraz swojego dodaje do garażu ;) ma ktoś sposób na to pęknięcie w dachu?
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Pon Maj 23, 2011 18:17   

ja bym sprobowal tasmą do naprawy weży i przewodów gumowych. Powinna chwycić do tego materiału.
Spróbuje dzisiaj jeszcze podkleić nią dziurkę u siebie, to zamelduję jaki efekt.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
wierzmi 



Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 40
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Wto Maj 24, 2011 20:00   

practicator napisał/a:
i chyba jeszcze jeden - również stał u Midowicza jak u niego byłem, i chyba nie był to ten numer 1


Dzisiaj byłem przejazdem u p. Midowicza (upewnić się, że mój termin aktualny) i ma podnośniku wisiał niebieski MGF - jest w trakcie przekładki silnika, ale na rejestracje nie zwróciłem uwagi.

A tak nawiasem jakie amortyzatory polecacie:
- MONROE olejowe (czy takie są oryginalnie montowane?)
- KAYABA gazowe
 
 
Skwirek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Wto Maj 24, 2011 20:06   

Witaj,

w 100% polecam gazówki od KaYaB'y :)

po zmianie olejowych na gazowe KYB moja była E30'tka szła jak po szynach :) .


Pozdrawiam,
Marcin
_________________
"Człowiek, który nie dąży do spełniania własnych marzeń równie dobrze mógłby być warzywem"
 
 
 
Zizou 



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 17



Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 20:24   

practicator napisał/a:
ja bym sprobowal tasmą do naprawy weży i przewodów gumowych. Powinna chwycić do tego materiału.
Spróbuje dzisiaj jeszcze podkleić nią dziurkę u siebie, to zamelduję jaki efekt.


Czy to to: K2 Autoband - zbrojona taśma do węży gumowych

Pomogło???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink