Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Pasek klinowy zerwany, w czym problem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Pasek klinowy zerwany, w czym problem
Autor Wiadomość
mikronezja 




Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: Zielona Góra



  Wysłany: Nie Maj 22, 2011 23:31   [R400] Pasek klinowy zerwany, w czym problem
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

witam

dzisiaj w trasie (na szczęście niedaleko domu) szlak trafił pasek klinowy, tzn nie zerwał się tylko zsunął, bo wyjąłem go spod machy w jednym kawałku,


pytanie jest typu jakie są konsekwencje zerwania (lub jak w moim przypadku zsunięcia się) paska klinowego w czasie jazdy?
oczywiście nie mam ładowania, wspomagania i hamulców (poza ręcznym) ale pytanie czy będę musiał odpowietrzać te układy czy coś się może poprzestawiać? czy wystarczy wymienić pasek i wszystko powinno hulać jak poprzednio?

pytanie też jakiej długości powinien być pasek klinowy (jaki jest oryginalnie) bo nie wiem czy nie miałem za długiego i dlatego się zsunął - r400sdi 105KM z klimą '98r
Ostatnio zmieniony przez szoso Pon Maj 23, 2011 06:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 22, 2011 23:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Maj 22, 2011 23:40   

http://www.roverki.pl/por...ch-serii-l.html
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
mikronezja 




Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Nie Maj 22, 2011 23:49   

co do rodzaju paska to już wiem :]
w wersjach bez klimatyzacji ma oznaczenie "6 PK 1180", natomiast w wersjach z klimatyzacją "6 PK 1460"
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 23, 2011 06:30   

mikronezja napisał/a:
czy będę musiał odpowietrzać te układy czy coś się może poprzestawiać? czy wystarczy wymienić pasek i wszystko powinno hulać jak poprzednio?

wystarczy wymienić pasek
mikronezja napisał/a:
bo nie wiem czy nie miałem za długiego i dlatego się zsunął - r400sdi 105KM z klimą '98r

jeśli masz założony odpowiedni pasek to może być napinacza
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 23, 2011 06:46   

kup odpowiedni, zaloz i porzadnie napnij!!!


jezeli spadl tzn ze prawie w ogole nie byl napiety!!!!!!!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 23, 2011 07:04   

faecd napisał/a:
porzadnie napnij!!!

a co on może napinać jak jest samonapinacz :wink:
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Maj 23, 2011 09:24   

mikronezja napisał/a:
co do rodzaju paska to już wiem :]
w wersjach bez klimatyzacji ma oznaczenie "6 PK 1180", natomiast w wersjach z klimatyzacją "6 PK 1460"
No to oznaczenie właśnie wskazuje jak długość, a o to pytałeś przecież.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Maj 23, 2011 14:18   

konsekwencji żadnych nie bedzie ... pasek napędza pompę obiegu płynu chłodniczego też, wiec jazda bez tego paska grozi zatarciem silnika (można na zimnym silniku przejechać z 1 - 2km co najwyzej)

A co do zsunięcia sie paska, to sprawdź własnie ten napinacz, czy czasem nie jest "zukosowany" ... jeśli tak, to masz napinacz do wymiany. Zamienniki SKF są dostępne poniżej 300 PLN.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 23, 2011 17:47   

szoso420 napisał/a:
a co on może napinać jak jest samonapinacz


yyyyy a to w dieslach nie ma najnormalniej napinacza manuala. W benzynie jedynie pasek rozrzadu jest napinany automatycznie lub i tez nie. Natomiast dwa dodatkowe paski, od altka-klimy oraz od pomypy wspomagania sa napinane napinaczami manualnymi :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Maj 23, 2011 21:17   

w serii L jest automatyczny napinacz .... czyli sprężyna z rolką za jedyne kilka(set) PLN ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 23, 2011 21:40   

to w sumie lepiej jak w benzynie gdzie napinacz ten kosztuje okolo 200zl, tani zamiennik znalazlem (najtanszy) za 99zl! :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r400] zerwany pasek rozrządu
mauser Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Sty 25, 2019 14:56
slax
Brak nowych postów [R400] Zerwany pasek rozrządu - jak ustawić
Pawel-T Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Wrz 22, 2014 20:19
MultecFSO
Brak nowych postów [R400sdi] zarwał się pasek klinowy
michal__b1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sty 05, 2010 11:43
szoso
Brak nowych postów [R45] Pasek klinowy - zamiennik z innego modelu
4r8en Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Mar 27, 2013 23:49
4r8en
Brak nowych postów [MG ZS 180] Zerwany pasek rozrządu
Kermit Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Sie 29, 2018 18:29
Kermit



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink