Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2005
Witam,
Temat oleju dla silników był wałkowany już wielokrotnie.
Jednak nie spotkałem odpowiedzi na moje pytanie: oto historia.
Przekręcam kluczyk w stacyjne, pojawia się kontrolka oleju, odpalam, kontrolka gaśnie- wszystko OK.
Wczoraj nudziło mi się i sprawdziłem poziom oleju bagnetem. ..szok..i moja głupota:
bagnet jest zamoczony tylko na dole bagnetu- ma ok 1 cm do stanu minimalnego oleju.
Nie znam typu/lepkości oleju jaki jest teraz zalany
Pytanie:
Jaki olej dolać aby było chwilowo dobrze.
Zdaje sobie sprawę że jak nie znam marki, tupu, lepkości to powinienem wymienić cały olej wraz z filtrem.
Ale podejrzewam że to koszt jakiś 200.. a pensja za tydzień...
PS: Jaki zakład polecacie na Żoliborzu /pobliżu? Chciałbym tam także rozrząd wymienić.
Jest lista warsztatów na forum/stronie ale nie ma rankingu i odczuć userów..
To tyle- dziękuję.
_________________ Stań przed Królem,pokłoń się Bogom, klęknij przed swoją Kobietą.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 23, 2011 07:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie wiem ile możesz - aż nadejdzie czas wymiany, a może aż się nie zważy... Pamiętam ze w 1996r. dolewałem do zaporożca Selektol Specjal z napoczętej butelki zakupionej w 1988r. - ale tamten silnik przetrawił wszystko
Co do filtra, to w całej serii czterocylindrowych silników K występuje ten sam model - dobiorą Ci go w każdym sklepie motoryzacyjnym na podstawie katalogu. Ja np. w zeszłym roku kupiłem Filtron OP 580/7 za 20zł
Jeśli chcesz oryginał, to do benzyniaka odpowiedni będzie LPW100181. LPW100161 stosuje się do V6.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum