Wysłany: Wto Gru 21, 2010 17:53 [R75] Radio pod oryginalne sterowanie z kierownicy R75
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich. Mam problem z wyborem radia do R75 tak by działało sterowanie z kierownicy. Chodzi mi o radyjko CD/MP3. Nie udało mi się znaleźć na forum konkretnej firmy czy modelu radia które można by zamontować w zamian za seryjne. Czy faktycznie potrzebny jest jeszcze jakiś adapter żeby wszystko działało? Oryginalne radyjko to Alpine z dużym wyświetlaczem. Może któremuś z forumowiczów udało się zamontować radyjko i sterowanie przy kierownicy działa bez dziwnych adapterów.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 21, 2010 17:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ja jestem na etapie montażu radia z aurisa. teoretycznie ma sterowanie z pilota w kierownicy, tylko muszę go trochę przerobić
Po świętach dam znać ci i jak
Odpowiedz na pytanie o radiu: Alpine 9883, 9884, 9886 można podłączyć do R75 bez adapterów. Wystarczy radio obuczyć co ma robić przy naciśnięciu odpowiedniego przycisku.
Pytanie o łączach: nie mam takiego u siebie, ale tutaj jest cały temat o tym radiu i gromada plików PDF : http://www.the75andztclub...ead.php?t=13021
Również obrazek http://i93.photobucket.co...Connections.jpg może być przydatny. Przewody od kierownicy mają kolory: niebieski - pomarańczowy i niebieski - purpurowy. Mają być na pinach 10 i 17 tej dużej kostki, do której jest podłączony adapter ISO.
Podlaczylem kable z kierownicy pod piny 10 i 17.
Po gestach na module kierownicy radio nic nie reaguje.
VMatas napisał/a:
Wystarczy radio obuczyć co ma robić przy naciśnięciu odpowiedniego przycisku.
Jak?
Na tej dużej kostce te przewody i tak mieli być, wiec nie bardzo zrozumiałem o jakim podłączeniu chodzi. O obuczeniu radia to było dla nowoczesnych Alpine 988x.
Jeżeli tak, to piny 2 i 3 jednego z łączy nazywają się Steering Wheel Control - piny 10 i 17 wielkiej kostki(kolory przewodów podałem wcześniej) mają być połączone z tymi pinami. Porządek nie powinien być ważny. Żadnego obuczenia to radio nie będzie potrzebować.
Jeżeli chodzi o Alpine 988x, to wtedy trzeba czytać manual jak uczyć.
Podlaczylem kable z kierownicy pod piny 10 i 17.
Po gestach na module kierownicy radio nic nie reaguje.
VMatas napisał/a:
Wystarczy radio obuczyć co ma robić przy naciśnięciu odpowiedniego przycisku.
Jak?
Na tej dużej kostce te przewody i tak mieli być, wiec nie bardzo zrozumiałem o jakim podłączeniu chodzi. O obuczeniu radia to było dla nowoczesnych Alpine 988x.
Jeżeli tak, to piny 2 i 3 jednego z łączy nazywają się Steering Wheel Control - piny 10 i 17 wielkiej kostki(kolory przewodów podałem wcześniej) mają być połączone z tymi pinami. Porządek nie powinien być ważny. Żadnego obuczenia to radio nie będzie potrzebować.
Jeżeli chodzi o Alpine 988x, to wtedy trzeba czytać manual jak uczyć.
pojawia mi sie phone mute, bez roznicy ktory gest modulem wykonam ( no procz mode, bo tam sie nic nie dzieje )
Aha - czyli coś działa. Trzeba miernikiem sprawdzić wartości rezystorów na każdym z przycisków - możliwie że problem jest tutaj. Jeżeli nie - to radio, ale mało prawdopodobnie.
U mnie są takie:
-VOL - 75 Omów
+VOL - 390 Omów
-> - 750 Omów
<- - 1.6 kiloOmów
MODE - 3.3 kiloOmów.
Oczywiste że wartości są zaokrąglone do najbliższych wartości w standardowym rzędzie rezystorów.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 72 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie Sty 16, 2011 22:58
Witajcie,
W zeszłym tygodniu pozbyłem się oryginalnego radia philips. Kupiłem do swojego autka radio 2 DIN Clarion Cx609e. Sterowanie radiem odbywa się przez złącze dwuprzewodowe typu jack. Dokupiłem specjalny moduł do konwersji sygnału z orygianlnego sterowania przy kierownicy na sygnał kompatybilny z nowym radiem. Po roszyfrowaniu całej "kabelkologii" doszedłem, że coś działa. Otóż przyciskami od poziomu dźwięku mogę tylko zmiejszać głośność w nowym radiu, zaś przycisk mode zupełnie nie działa. Z koleji przyciski <<>> przełączają w sposób nieuporządkowany źródło sygnału tzn np. załóżmy, że jest USB, po naciśnięciu >> jest tuner zaś następnie po naciśnieciu << jest CD lub ipod. Wiem, że sterowanie odbywa się rezystancyjnie przez 2 kabelki, ale jak to przerobić by przyciski przy kierownicy prawidło sterowały clarionem? Czy jest jakiś standard progów rezystancji przy których radia tak samo reaguja?
Wartości rezystorów zależą od radia - niestety jak i z łączami lądowania komórek każdy producent ma swój standard. Wartości dla Clariona nie wiem - mogę tylko poradzić pobawić się z rezystorami zmiennymi a potem zamienić na odpowiednie w kierownicy.
Mam pytanie z powodu braku kodu do swojego radia postanowiłem go wymienic tzn zakupiłem nowe pioneer posiadałem philipsa harmony
cos takiego:
http://allegro.pl/rover-7...1605390843.html
Strasznie dziwne ma piny do radia dziwne kolory i az 16 pinow w jednej wtyczce takiej iso
nie moge znalesc tez na necie rozpiski pinow a tak ciezko sie połapać od czego jest ktory
widac rowniez na aukcji powyzej
Dodatkow zeby mozna było sterowac z kierownicy zastanawiam sie nad kupnem takiego czegos pytanie czy sprawi to ze bedzie sterowanie z kierownicy
Cieżko jest zgadnąć jakie radio Pioneer'a kupiłeś .. Generalnie przy radiu powinna być instrukcja, w której piny będą opisane. Co do konwertera to trudno jest powiedzieć - może być potrzebna wymiana rezystorów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum