Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] EGR - zaślepka (bypass) - zwiększenie mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: apples
Nie Cze 12, 2011 22:01
[R75] EGR - zaślepka (bypass) - zwiększenie mocy
Autor Wiadomość
Marek_75 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 199
Skąd: Tczew

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 06, 2008 20:34   [R75] EGR - zaślepka (bypass) - zwiększenie mocy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

w którymś wątku natknąłem się na ten link: (EGR BYPASS )
http://tuning-diesels.com/75Zt/R75home.htm#SM

autor przekonuje że usunięcie zaworu EGR (zastąpienie go "bypas'em") powoduje że silnikowi że tak powiem "lepiej się oddycha" bo spaliny nie wracają do komory. jedyny minus to pogorszenie normy emisji spalin...

Twierdzi że jeżdzi tak już od 5 tys km i jest zadowolony a silnik wyraźnie żwawszy.
na ebay'u są nawet gotowe "EGR BYPAS'y" do zastąpienia zaworu EGR.

co Wy na to? próbował ktoś?

pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Cze 12, 2011 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 06, 2008 20:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Paź 06, 2008 20:47   

ja uważam że to jest zupełnie niepotrzebne pod warunkiem że EGR jest sprawne. A jeśli tak jest to EGR zamyka sie przy dodawaniu gazu i do silnika idzie czyste powietrze :)

PS. Rowan, pierwsze zdjęcie - super ostrość :wink: no dziwne że tak miałeś zapchany jak mówisz... mój w maju chyba czyściłem i był przejrzysty (a może tak mi sie zdawało) no ale może dlatego i efekty na hamowni są inne... Jednym słowem każdy powinien zajrzeć i przeczyścić :) a nóż widelec poskutkuje :D
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 08, 2008 10:38   

ja mam EGR wyłączony - większa dynamika kosztem środowiska.

Dokładniej to mam go zaślepiony, emisja spalin wzrasta jednak na badaniach nie ma z tym problemu. :)
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sob Maj 28, 2011 13:01   [R75] EGR - zaślepka (bypass)
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam

Mam zamiar zaślepić EGR i mam pytanie czy orientujecie się może jaka jest średnica wlotu spalin - nr 4 na schemacie.



Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Maj 30, 2011 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 28, 2011 16:48   

Wewnątrz - 25 mm, zewnątrz grubsze miejsce - 37 mm, zewnątrz dalej - 29 mm.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 834
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 28, 2011 17:21   

Nie prościej odpiąć i zaślepić przewód podciśnienia? {5}
 
 
kamil652 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 147
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 29, 2011 00:23   

a co ma dać takie zaślepienie EGR-u? poczytalem trochę i to co sie dowiedziałem to takie zaślepienie moze u mnie pomóc i zredukować falowanie obrotów ...
_________________
:)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Maj 29, 2011 09:21   

kamil652 napisał/a:
a co ma dać takie zaślepienie EGR-u?

1. "Zwiększenie" mocy. Cudów nie oczekujmy. :wink:
2. Spaliny nie brudzą kolektora dolotowego.
3.


Można wstawić gotowy bypass. Koszt około 40£

Ostatnio zmieniony przez apples Pon Maj 30, 2011 18:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 29, 2011 10:15   

Jakiegoś powalającego efektu i cudów nie ma. Jedynie to auto o wiele lepiej zaczyna jechać rozpoczynając od obrotów jałowych. No i oczywisty plus - nie będzie już więcej syfu. Wstawiałem gotowy bypass z eBay.
Co do falowania to trzeba spróbować żeby dowiedzieć się.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pon Maj 30, 2011 14:41   

Dzięki za odpowiedź, zatem zatykam.
 
 
kamil652 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 147
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 30, 2011 14:41   

czemu chcesz zatkać ?
_________________
:)
 
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pon Maj 30, 2011 20:09   

EGR nie jest mi potrzebny nie potrzebuje dopalania spalin. Do tego będzie czystszy kolektor, nawet minimalny wzrost mocy mnie zaspokoi. W szczególności że przymierzam się do Chipa, i będę wirusować z wymienioną przepływką (jakiś pajac wstawił nieorginalą i był czołg a nie samochód i zatkanym EGR-em). Motorkowi się nic nie stanie jak odepniesz, chyba że ekolożka z Ciebie :)
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 30, 2011 20:49   

do zaślepienia dolotu spalin nadaje się stara aluminiowa złotówka z czasow PRL
Ostatnio zmieniony przez Pieta Wto Maj 31, 2011 07:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 30, 2011 21:30   

Dodatkowo zwiększ dolot powietrza, bo teraz to tam troszkę śmiesznie wygląda sam początek..
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
piterazim 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 168
Skąd: Leszno

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 06, 2011 11:14   

Chyba też zrobię taki bypass - mam znajomego tokarza więc nie ma problemu

Inna sprawa czy odpiąć też zasilanie elektrozaworu podciśnienia? czy wystarczy tylko zaślepić wężyk?
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 06, 2011 11:17   

A jaka różnica? Na "oryginalnym" z eBay zaślepka przyspawana i tyle - zakładasz wężyk i nic nie trzeba myśleć :razz:
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
jarekb 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 153
Skąd: Krakow

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 07, 2011 10:12   

ktore podpunkty z rys. ktory wkleil szpynior trzeba zaslepic? 5 i 4 czy tylko 5? bo juz sie pogubilem
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Cze 07, 2011 10:20   

jarekb napisał/a:
ktore podpunkty z rys. ktory wkleil szpynior trzeba zaslepic? 5 i 4 czy tylko 5? bo juz sie pogubilem
4 i wężyk wchodzący w 5
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 834
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 07, 2011 14:08   

Po co zaślepiać dolot spalin (4) skoro zawór jest domyślnie zamknięty?
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 07, 2011 14:27   

Chodzi o to, żeby w ogóle wywalić zawór i tym samym zwiększyć średnicę kanału dolotu powietrza, a nie tylko zakryć drogę spalinom. Dopóki nie ma bypassu zawór jest przeszkodą dla strumienia powietrza - wiec samo uniemożliwienie otwarcia zaworu jest za mało.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zaślepka poduszki
MiReK Rover serii 75, MG ZT 45 Nie Mar 10, 2013 13:31
sebol11
Brak nowych postów [R75] - zaślepka w przednim zderzaku.
Ibram Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Cze 26, 2015 23:49
Ibram
Brak nowych postów [R75] Zaślepka od zderzaka przedniego (hak)
majkelmajk Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Sie 10, 2017 11:27
majkelmajk
Brak nowych postów [R75] Zaślepka poduszki pasażera
slovik Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Lis 11, 2011 12:35
mafia001
Brak nowych postów [R75] Zaślepka nadkola od żarówki
Alex_Tom Rover serii 75, MG ZT 12 Czw Sty 16, 2014 18:33
domel101



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink