Wysłany: Pon Maj 30, 2011 10:43 [R75] Klimatyzacja, nie chłodzi w czasie jazdy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Problem z klimatyzacją, uszczelniona i nabita... wentylator pracuje tak jak powinien. Klima ręczna, włączona na postoju chłodzi aż miło, w czasie jazdy zaczyna lecieć cieplejsze powietrze. Nawiew z zewnątrz zamknięty pokrętłem pod zegarkiem.
Czy to może być wina zbyt dużego ciśnienia w układzie podczas jazdy??
na naklejce pod maską ilość czynnika wynosi 450g+/- 50 widziałem że nabili mi 500
- test klimy żadnych błędów nie pokazuje,
- wymieniłem chłodnice klimy na nową
- czynnik nabity zgodnie z zaleceniami
- wiatrak wymieniony zgodnie z zaleceniami na forum
i dalej kicha. Odpalam auto leci zimne aż miło ale gdy przekroczę 2.5tys w czasie jazdy kompresor się wyłączy i koniec, już się nie włączy - kompletna klapa na całej linii
Pamiętam, że ktoś gdzieś na tym forum pisał że to może też mieć coś wspólnego z czujnikiem ABS w lewym kole - ale czy po wymianie pomogło to już nie napisali
Sprawdź czy na postoju, ale na większych obrotach dobrze chodzi
dzisiaj sprawdzę.
boguslav_t napisał/a:
- test klimy żadnych błędów nie pokazuje,
mam ręczną klimę, więc testu nie zrobię.
boguslav_t napisał/a:
Napisz czy kontrolka ABS się świeci u Ciebie?
ABS zapala się tylko po przekręceniu kluczyka i gaśnie tak jak powinien.
W czasie jazdy jak już przestaje chłodzić, wyłączam klimę i załączam jeszcze raz, uruchamia się prawidłowo, ale znów tylko na moment.
powinna działać dobrze grubsza rurka lodowata, cienka ciepła. Tam gdzie nabijali mi klimę jak wspomniałem im o tym problemie w czasie jazdy powiedzieli, że to niemożliwe
longer86, wyglada na zbyt dużą ilość gazu, jak sprężarka dostaje obrotów, to ciśnienie się za duże robi i wyłącza...
no to jeden z objawów które podejrzewam... można odłączyć czujnik ciśnienia? żeby sprawdzić, tylko czy: a) klima się włączy, b) coś się uszkodzi ?
czytałem też coś od sprzęgle sprężarki, ale jeśli to by nie domagało to klima nie działała by nawet przez moment włączona w czasie jazdy. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś naprostuje
Sprawdź czy na postoju, ale na większych obrotach dobrze chodzi
Sprawdziłem na postoju, na całkiem rozgrzanym silniku nawet przy obrotach ponad 3tys klima cały czas działa. Gdy przełączę na ECON słychać jak wiatrak milknie a kompresor przestaje działać. Jak włączam ponownie kompresor zaskakuje bez problemu - z tym, że to wszystko działa jak należy na postoju. Gdy zaczynam jazdę i przekroczę magiczne 2,5tys obrotów kompresor się wyłączy i klapa - trzeba zgasić i uruchomić ponownie silnik żeby zaczęło działać.
Nie mam już pomysłów - muszę podjechać na jakąś diagnostykę może coś komputer wykaże?
Wie ktoś może jak na krótko czy w jakiś domowy sposób sprawdzić czujnik ABS ?
Coraz bardziej podejrzewam ABS właśnie bo dopiero teraz zauważyłem, że po przekręceniu stacyjki kontrolka się nie zapala wcale. Znając realia to poprzedni właściciel pewno grzebał już coś przy zegarach - obym się mylił - dziś w UK mamy bank holiday więc idę wykręcić licznik i zobaczę co z ta kontrolką.
idę do auta odpalam daje nawiew na 2 włączam AC i wiatrak stoi.
hmmm jako że parę dni temu śmigał na wysokich obrotach a teraz jak go ruszyłem palcem to się kręci ale tak ledwo ledwo...
więc czytam właśnie tematy o wentylatorze.
z obserwacji klimatyzacji... na 2 wiatrak kreci słabo i rurki od klimy raz lodowate raz letnie, więc coś jest nie tak to pewnie przez wiatrak,
Dziwi mnie tylko że jak wcześniej było w czasie jazdy zaczyna lecieć ciepło ale przycisk od klimy cały czas działa. (zielone światełko)
włączając nadmuch na 4 bieg... wszystko chodzi, a po chwili staje nadmuch chwila ciszy, gaśnie zielone przy przycisku AC i działa po chwili zwykły nawiew... od czego to?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Maj 30, 2011 17:30
longer86 napisał/a:
Dziwi mnie tylko że jak wcześniej było w czasie jazdy zaczyna lecieć ciepło ale przycisk od klimy cały czas działa. (zielone światełko)
Ponieważ czynnik jest za ciepły, ale nie wzrasta na tyle ciśnienie aby komputer odłączył kompresor. Typowy objaw przy uszkodzonym wentylatorze - słaba wydajność klimatyzacji.
longer86 napisał/a:
włączając nadmuch na 4 bieg... wszystko chodzi, a po chwili staje nadmuch chwila ciszy, gaśnie zielone przy przycisku AC i działa po chwili zwykły nawiew... od czego to?
Pewnie dlatego że ciśnienie w układzie wzrosło na tyle że kompresor został odłączony. Obie rurki od klimatyzacji pod maską pewnie masz gorące jak pracuje klimatyzacja.
longer86, Odpowiedzi na Twoje pytania są juz na forum. Następnym razem zanim założysz nowy temat użyj funkcji Szukaj lub przejrzyj Workshop Manual ROVERki.pl.
po tygodniu walki z wentylatorem i próbą jego reanimacji zakończonej niepowodzeniem zamontowałem wg opisu z forum wiatrak z vectry. Klima wciąż nie dmucha zimnym powietrzem.
Po jakim czasie od włączenia klimy powinno zacząć lecieć zimne powietrze i gruba rurka od klimy robi się lodowata?
w czasie jazdy zauważyłem że np klima działa tak jakby falowo. Zastanawiam się czy mniejszy wiatrak od vectry jest wystarczający na 1 biegu?
mam juz dość tej klimy
PS.
Przy okazji spraw związanych z nawiewem, jak mam ustawiony nawiew z górnych kratek, to niezależnie od pokrętła pod zegarkiem, czuje że wieje. Czy po wyjęciu radia idzie się jakoś do tego dostać? może się coś odczepiło..
Po jakim czasie od włączenia klimy powinno zacząć lecieć zimne powietrze i gruba rurka od klimy robi się lodowata?
U mnie po ok 15-20sek zaczyna lecieć zimne powietrze. Natomiast rurka lodowata robiła się po nabiciu klimy, a po roku użytkowania jest po prostu zimna. Ale w samochodzie przyjemny chłodek.
Cytat:
w czasie jazdy zauważyłem że np klima działa tak jakby falowo. Zastanawiam się czy mniejszy wiatrak od vectry jest wystarczający na 1 biegu?
Tak chyba powinno być sterownik próbuje utrzymać zadaną temperaturę, więc jeśli temp wewnątrz wzrasta to klima zaczyna mocniej chłodzić.
Tak chyba powinno być sterownik próbuje utrzymać zadaną temperaturę, więc jeśli temp wewnątrz wzrasta to klima zaczyna mocniej chłodzić.
tylko, że ja mam ręczną klimę, daje max na zimne pokrętłem i wieje tylko zimnym.
Co zauważyłem to wczoraj jak było na zewnątrz około 30 to czasem klima pomimo tego że zapaliła się lampka na przycisku AC nie chłodzi a rurka nie robi się zimna, dzisiaj przy 20 stopniach na dworze czyli znacznie chłodniej włączam klimę i działa bez problemu ciągle
[ Dodano: Sob Cze 11, 2011 16:54 ]
co może być z tą klimatyzacją?
czynnik nabity, kompresor się załącza bo widać jak sprzęgło łapie i obraca się. Wentylator działa na 1 i 2 biegu(wentylator z vectry). W czasie postoju działa jak powinno. chłodzi że aż miło, zaczynam jazdę i po chwili leci cieplejsze powietrze, AC nadal świeci ale nie chłodzi, na chwilę pomaga wyłączenie i włączenie ponownie AC, ale tylko chwilowo...
Sprawdź przekaźnik w skrzynce bezpieczników pod maską. Pierwszy od przodu, u mnie żółty nie wiem jak u innych.
U mnie w czsie jazdy na dziurach czasami nie styka i nawiew wariuje mimo że klima cały czas się świeci. Wystarczy nim poruszać i docisnąć i wszystko wraca do normy.
przekaźnik sprawny, po wyciągnięciu nie załączyła się sprężarka. Wcisnąłem na miejsce i sprężarka startuje normalnie.
Klima natomiast nadal ma swoje fochy.
kolejne obserwacje. Zdarza się, że po włączeniu wiatrak chodzi, sprężarka też, cienka rurka ciepła i co dziwne gruba też się nagrzewa, po wyłączeniu A/C i ponownym włączeniu gruba zaczyna się robić chłodna i klima działa...
może coś nie styka gdzieś na kablach? albo jest jakiś czujnik uszkodzony??
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Cze 13, 2011 17:59
longer86 napisał/a:
Zdarza się, że po włączeniu wiatrak chodzi, sprężarka też, cienka rurka ciepła i co dziwne gruba też się nagrzewa, po wyłączeniu A/C i ponownym włączeniu gruba zaczyna się robić chłodna i klima działa...
Czynnik chłodzący niedostatecznie schłodzony lub/i duży wzrost ciśnienia.
longer86 napisał/a:
może coś nie styka gdzieś na kablach? albo jest jakiś czujnik uszkodzony??
Wentylator. Czy jak przekręcisz kluczyk w poz. 2 (bez uruchamiania silnika) i wciśniesz AUTO na panelu AC wentylator się uruchamia?
Obserwuj tarcze sprzęgiełka po włączeniu klimatyzacji musi kręcić się razem z kołem paowym sprężarki. Pozatym jeśli masz możliwoc pomiaru ciśnienia po stronie wysokiego i niskiego to ciśnienie 13,4 do 15 atm po stronie wysokiego i ciśnienie 2,4do 2,8 postronie niskiego wiadczy o tym że sprężarka pracuje prawidłowo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum