Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problemy ze sprzęgłem, terkotanie w silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: apples
Pon Maj 30, 2011 17:25
[R75] Problemy ze sprzęgłem, terkotanie w silniku
Autor Wiadomość
dario040
[Usunięty]






Wysłany: Pon Maj 30, 2011 13:23   [R75] Problemy ze sprzęgłem, terkotanie w silniku
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

WITAM,jestem już ok dwóch tygodni po wymianie sprzęgła(valeo),wysprzęglika( z landka),no i cóż wszystko niby ok ,natomiast sprzęgło jest baaardzo twarde i trzeba je bardzo łagodnie puszczać bo przy abyt szybkim puszczeniu sprzęgła silnik "zrywa " już się pomału do tego przyzwyczaiłem,jednak w\g mnie nie jest to normalne mechanik twierdzi że to wina braku regulacji,bo pompka sprzęgła nie jest oryginalna tylko z bmw po przeróbce( sam ją wymieniałem)
I druga sprawa bardzo dziwna:silnik na biegu jałowym wydawał dziwne dzwięki(głośne terkotanie ,raz głośniej ,raz ciszej)po lekkim dodaniu gazu wszystko wracało do normy tzn silnik pracował cicho i równo, wszystko ustało ! dziś rano odpaliłem auto silik chodzi równo tak jak przedtem,wyjechałem z parkingu po kilkuset metrach włączyłem klimę i... szok po chwili zapala się kontrolka akumulatora i auto przy niskich obrotach traci wspomaganie !! !,wyłączam klimatyzacje i wszystko wraca do normy !! ! kontrolka aku gaśnie i wszytko ok : ki diabeł ?
całkiem niedawno wymieniałem wszystkie płyny, oleje, filtry
Proszę o jakieś porady ,sugestie,i dziękuję za odp.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Cze 03, 2011 21:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 30, 2011 13:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Maj 30, 2011 14:34   

dario040, może masz rozwalone koło na wale i się pasek ślizga. Dlatego nie ma ładowania i wspomagania jak właczysz klime i dostanie obciążenia. Co do Sprzęgła, to nawet na oryginalnej pompce nie ma regulacji... A co do twardości, to Valeo niestety, ale jest twarde :neutral:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 30, 2011 15:01   

może coś z paskiem? mocno naciągnięty, a jak to przy włączeniu klimy to może sprężarka stawia opór?
_________________
75 Red Edition
 
 
dario040
[Usunięty]






Wysłany: Pon Maj 30, 2011 15:40   

Rowan napisał/a:
dario040, może masz rozwalone koło na wale i się pasek ślizga. Dlatego nie ma ładowania i wspomagania jak właczysz klime i dostanie obciążenia. Co do Sprzęgła, to nawet na oryginalnej pompce nie ma regulacji... A co do twardości, to Valeo niestety, ale jest twarde :neutral:


Pasek nie piszczy ,nic przy nim nie robiłem i jak to sprawdzić ,że koło na wale jest rozwalone
Co do sprzęgła to już się pogodziłem ,że będę miał lewą nogę jak atleta :roll:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Maj 30, 2011 17:20   

dario040 napisał/a:
WITAM,jestem już ok dwóch tygodni po wymianie sprzęgła(valeo),wysprzęglika( z landka),no i cóż wszystko niby ok ,natomiast sprzęgło jest baaardzo twarde i trzeba je bardzo łagodnie puszczać bo przy abyt szybkim puszczeniu sprzęgła silnik "zrywa " już się pomału do tego przyzwyczaiłem,jednak w\g mnie nie jest to normalne mechanik twierdzi że to wina braku regulacji,bo pompka sprzęgła nie jest oryginalna tylko z bmw po przeróbce( sam ją wymieniałem)
Tu znajdziesz odpowiedz http://forum.roverki.eu/v...=494811#494811. Pisałem o tym również. Mechanik opowiada głupoty, ponieważ oryginalna pompka również nie ma regulacji. Sprzęgło musi się dotrzeć lub/i trzeba dobrze odpowietrzyć lub/i trzeba sprawdzić dodatkowo poduszki silnika, ponieważ jak padnie ta na podłużnicy to efekt będzie identyczny jak w przypadku problemu ze sprzęgłem.
dario040 napisał/a:
I druga sprawa bardzo dziwna:silnik na biegu jałowym wydawał dziwne dzwięki(głośne terkotanie ,raz głośniej ,raz ciszej)po lekkim dodaniu gazu wszystko wracało do normy tzn silnik pracował cicho i równo, wszystko ustało ! dziś rano odpaliłem auto silik chodzi równo tak jak przedtem,wyjechałem z parkingu po kilkuset metrach włączyłem klimę i... szok po chwili zapala się kontrolka akumulatora i auto przy niskich obrotach traci wspomaganie !,wyłączam klimatyzacje i wszystko wraca do normy ! kontrolka aku gaśnie i wszytko ok : ki diabeł ?
Koło pasowe wału. http://forum.roverki.eu/v...p=438392#438392 i http://forum.roverki.eu/v...p=401251#401251


Następnym razem zanim założysz nowy temat użyj funkcji Szukaj lub przejrzyj Workshop Manual ROVERki.pl. :wink:
 
 
dario040
[Usunięty]






Wysłany: Wto Maj 31, 2011 12:36   koło pasowe

znalazłem coś takiego ,myśle że będzie ok
http://moto.allegro.pl/no...1635576242.html
Proszę o wasze zdanie w tym temacie
pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Maj 31, 2011 16:06   

dario040 napisał/a:
Proszę o wasze zdanie w tym temacie
Jeśli MALO to takie jak moje. Póki co OK. http://forum.roverki.eu/v...p=523822#523822
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Maj 31, 2011 17:28   

dario040, zanim wymienisz, sprawdź czy to napewno ono, bo w ciemno to wiesz...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Maj 31, 2011 21:12   

Zgadzam się z Rowan, . Dla mnie podejrzana jest sprężarka, mogła się zatrzeć i blokuje pasek, który zaczyna sę ślizgać po kole pasowym wału nie napędzając alternatora i pompy wspomagania układu kierowniczego.

[ Dodano: Wto Maj 31, 2011 22:12 ]
Ten terkot mógł pochodzić ze sprężarki.
Obym nie miał racji :neutral:
_________________
rom
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Maj 31, 2011 21:39   

Rowan napisał/a:
dario040, zanim wymienisz, sprawdź czy to napewno ono, bo w ciemno to wiesz...
Dokładnie. Mój link miał na celu pokazanie tylko co sprawdzić i jak wygląda rozwalone koło pasowe wału korbowego.
automechanik napisał/a:
. Dla mnie podejrzana jest sprężarka, mogła się zatrzeć i blokuje pasek
Tez może być.
automechanik napisał/a:
który zaczyna sę ślizgać po kole pasowym wału nie napędzając alternatora i pompy wspomagania układu kierowniczego.
Tylko tu już problem. Klimatyzację napędza krótki pasek, a pozostałe podzespoły drugi pasek. Jedno i drugie jest na dwóch "niezależnych" bieżniach koła pasowego zhermetyzowanych gumą. Jeżeli zatarła się sprężarka klimatyzacji to pasek od klimatyzacji będzie ślizgał się po swojej bieżni nie wpływając na pozostałe elementy silnika. W tym przypadku może być jedynie odczuwalny spadek mocy. Jeżeli rozhermetyzowało się koło pasowe wału to jedna bieżnia obraca się pod obciążeniem niezależnie od drugiej (mało prawdopodobne). Bieżnia paska sprężarki klimatyzacji jest skręcana z wałem korbowym, a bieżnia pozostałych elementów połączona z bieżnia paska klimatyzacji gumą i po rozhermetyzowaniu mimo specjalnej blokady na obręczy koła pasowego obraca się lub zatrzymuje w zależności od obciążenia silnika. Tylko taka opcja jest możliwa. :wink:
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Maj 31, 2011 21:49   

Przepraszam nie zwróciłem uwagi , że to CDT.
Jednak pasek w takiej sytuacji przyhamuje silnik co spowoduje objawy opisane przezdario040,
_________________
rom
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Maj 31, 2011 21:51   

automechanik napisał/a:
Jednak pasek w takiej sytuacji przyhamuje silnik co spowoduje objawy opisane przezdario040
No nie wiem.



dario040, napisz wreszcie co jest :grin:
 
 
dario040
[Usunięty]






Wysłany: Sro Cze 01, 2011 11:24   koło pasowe ?

apples napisał/a:
automechanik napisał/a:
Jednak pasek w takiej sytuacji przyhamuje silnik co spowoduje objawy opisane przezdario040
No nie wiem.



dario040, napisz wreszcie co jest :grin:


Dzisiaj trochę pojeżdziłem i sprawa wygląda tak: nic nie stuka ,niema głośnej pracy silnika ,pracuje równo bez wibracji jeżdzę na wyłączonej klimie i podczas jazdy z opuszczonymi szybami słychać cichutkie popiskiwanie (słychać je wyrażniej gdy mijam jakieś zaparkowane auta lub obok zabudowań ,wiadomo echo)
gdy włącze klimę też niema żadnych odgłosów jedynie pozostał efekt świecącej się kontrolki aku i występuje zanik wspomagania po wyłączeniu klimy wszystko wraca do "normy"
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Cze 01, 2011 11:27   

dario040, proponuję abyś jak najszybciej to sprawdził. Jeżeli to koło pasowe wału to może wycierać obudowę łańcucha rozrządu, a wtedy koszty naprawy wzrastają oraz może doprowadzić do wycieku oleju z silnika.
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Cze 01, 2011 22:03   

dario040 napisał/a:
dy włącze klimę też niema żadnych odgłosów jedynie pozostał efekt świecącej się kontrolki aku i występuje zanik wspomagania po wyłączeniu klimy wszystko wraca do "normy"

A co z obrotami silnika czy nie spadają do tego stopnia że alternator nie ładuje..
_________________
rom
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Cze 02, 2011 10:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dario040
[Usunięty]






Wysłany: Czw Cze 02, 2011 10:03   

nie, obroty silnika nie spadają
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Cze 03, 2011 09:06   

Zrzuć pasek napędzający sprężarkę i sprawdż co się dzieje po włączeniu klimatyzacji.
Obroty silnika mogą niespadać bo silnik ma dość mocy a pozatym ma ustalone obroty biegu jałowego przez sterownik silnika,( te popiskiwanie to albo pasek albo sprzęgło sprężarki)
Sprawdż jak ci radził apples, koło pasowe
_________________
rom
 
 
dario040
[Usunięty]






Wysłany: Pią Cze 03, 2011 09:55   

automechanik napisał/a:
Zrzuć pasek napędzający sprężarkę i sprawdż co się dzieje po włączeniu klimatyzacji.
Obroty silnika mogą niespadać bo silnik ma dość mocy a pozatym ma ustalone obroty biegu jałowego przez sterownik silnika,( te popiskiwanie to albo pasek albo sprzęgło sprężarki)
Sprawdż jak ci radził apples, koło pasowe


nie mam 100 % pewności bo koło pasowe wyddaje się ok (nie wydaje się żeby coś tam było lużne, czy wybite))ale coraz bardziej wydaje mi się prawdopodobne że to sprężarka klimy ,paska jeszcze nie zrzucałem ,ale objaw jest taki , że gdy jadę na zwykłej wentylacji manualnej to wszystko w porządku kontrolka aku i brak wspomagania pojawia się dopiero po włączeniu klimy automatycznej ,czyli chyba to sprężarka ,teraz już to cichutkie popiskiwanie jakby od paska też zanikło co o tym sądzisz ?,dzięki za pomoc
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Cze 03, 2011 21:27   

dario040, widzę , że jesteś z Tychów, podjedż do Chrzanowscy s zoo na Piłsudskiego 23, może jutro do 15-tej. Jeśli powiesz że masz problem z klimatyzacją to trafisz do mnie :grin:
_________________
rom
 
 
dario040
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 06, 2011 10:30   

automechanik napisał/a:
dario040, widzę , że jesteś z Tychów, podjedż do Chrzanowscy s zoo na Piłsudskiego 23, może jutro do 15-tej. Jeśli powiesz że masz problem z klimatyzacją to trafisz do mnie :grin:



witam ,po kilkudniowej nieobecnośći na forum ,jakby problemów było mało to jeszcze awaria kompa z którą sie nareszcie uporałem dlatego też od soboty się nie odzywałem, co do Twojego ostatniego postu to dzisiaj już nie dałbym rady żeby podjechać więc może jutro? ,jeżli tak to napisz o której godzinie mółbym podjechać
Dziękuję za odp
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] 2w1 Problem ze sprzęgłem i coś wali w silniku
cyngiel Rover serii 75, MG ZT 11 Sro Lip 16, 2014 17:41
piotrek1000
Brak nowych postów [R75] Problemy ze skrzynią , sprzęgłem .kołem dw....
jedrek13 Rover serii 75, MG ZT 18 Pią Lis 15, 2013 22:46
sew87
Brak nowych postów [MG ZT 2.0 iDT]Problemy z biegami na zimnym silniku
Gabi9407g Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Lip 26, 2014 14:30
Gabi9407g
Brak nowych postów [R75] Stłumione terkotanie
tazOR Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Paź 08, 2014 21:29
tazOR
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Terkotanie po puszczeniu sprzegła
punciaks Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Lis 24, 2013 18:38
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink