Ok dzięki wielkie za linki Ale mam jeszcze ost. Pytanko ponieważ ciśnie mnie kasa i nie mam za bardzo żeby wszystko wymienić za jednym razem więc chciałem spytać co jest najważniejsze żeby wymienić przy HGF? czy wystarczy wymienić:
1. uszczelke pod głowicą
2.uszczelkę kolektora
3.uszczelkę przykrywy zaworów
4.uszczelkę układu wydechowego
5. zrobić planowanie glowicy oraz sprawdzić szczelnosć
bardzo proszę o odp. co jest najpilniejsze a co można zostawić i nie wymieniać... bo chciałbym sobie zamówić już części i zabierać się do roboty sam... nie przez mechanika
Do wymiany jest wszystko co podałeś. Może jeszcze zaistnieć potrzeba wymiany szpilek głowicy. Przy okazji jeszcze można przyjrzeć się zaworom i ich uszczelniaczom. Jeśli jeszcze nie robiłeś, to od razu rozrząd zrób (łącznie z pompą wody). Nie ma co oszczędzać, żeby później płaczu nie było.
rozrząd chyba był robiony bo jest jakaś naklejka na masce że był robiony przy 118tyś a teraz mam przejechane 143689km także nie ma za bardzo potrzeby robić rozrządu chociaż tyle dobrze... a co może powodowac takie objawy że jeśli trzymam silnik na wyższych obrotach lub jeśli mu po gazuje troszkę to powietrze leci strasznie gorace z nawiewu a jak tylko dam na luz i wolne obroty to za niedługo leci już coraz zimniejsze powietrze aż w końcu leci całkiem chłodne i znowu dopiero musze pogazować troszkę żeby leciało ciepłe... ja myśle że to wina pompy wodnej a wy?
Edit: zapomniałem jeszcze dodać że wsypałem jeszcze dzisiaj do zbiornika wyrównawczego uszczelniacz w proszku i temperatura się już uspokoiła i nie skacze już stoi cały czas tak jak powinna poniżej połowy tylko że właśnie coś jest nie tak jeszcze z tym ogrzewaniem
tzn. prawdopodobnie z pompą wody
był robiony przy 118tyś a teraz mam przejechane 143689km
Dasz sobie rękę uciąć, że faktycznie masz tyle przejechane?
grzegorz1652 napisał/a:
wsypałem jeszcze dzisiaj do zbiornika wyrównawczego uszczelniacz w proszku
To żeś sobie bigosu narobił! To dziadostwo zatyka nagrzewnicę (i nie tylko) i może powodować problemy ze słabym ogrzewaniem. Dodatkowo pisałeś, że widziałeś ślady uszczelniacza już wcześniej, co oznacza, że poprzedni właściciel swoje dorzucił.
no nie dam sobie ręki uciąć bo nie mam udokumentowanego tego przebiegu niestety ale no sprawdzę ten rozdrząd jak będe go miał na wierzchu czy ma luzy czynie a co o uszczelniacza to nie zatyka nic jeśli się go dobrze użyje i zależy też z jakiej jest firmy bo mialemgo wsypanego również w poprzednim aucie i żadnego problemu z nagrzewnicą i z ogrzewaniem nie mialem
To co napisałeś musisz wszystko zrobic plus proponuje szpilki wymienic koszt około 200-220zł ale lepiej dac teraz nowe niz na jakis miesiac od nowa robic uszczelke pod głowicą gdyz szpilki stare nie dadzą rady....przy okazji odpowietrz cały układ chłodzenia wyczyść go i zalej nowym płynem...proponuje jak sie tak dzieje z nawiewem spprawdzić termostat jak bedzie zły wymienic na nowy i to chyba wszystko co musisz zroboc w kwocie 700-800zł powinieneś sie zmieścić ze wszystkim plus olej i filtr oczywiscie....pozdro pisz co i jak
_________________ Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
cześć wszystkim ponownie jutro zabieram się za rozkręcania i ściąganie tej głowicy i mam pytanie w jakiej kolejności należy odkręcać śruby? i później dokręcać? aha no i najważniejsze z jaką siłą dokręcać? do ilu Nm? bardzo ale to bardzo proszę o odp. z góry dzieki...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum