Forum Klubu ROVERki.pl :: Ekonomiczna jazda
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Ekonomiczna jazda
Autor Wiadomość
Mundekk 




Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Cze 09, 2011 21:26   Ekonomiczna jazda

Witam. Interesuje mnie jak uzyskujecie najniższe spalanie w swojch roverkach (głównie chodzi o diesla) nie katujac przy tym silnika. Zastanawialo mnie ostatnio czy jazdzenie 25 km/h na 3 biegu jest ekonomiczne pod wzgledem spalania i zluzycia silnika. Jadąc to 25km/h mam niecale 1k obrotów ale nie trzęsie i nie czuć żeby sie jakoś męczył. Ale juz żeby jechac na 4 musze jechac chociaz 50 bo inaczej trzesie buda wiec niewiem co jest, na 3 moge jechac na 950 obrotow i jest ok a na 4 musze powyzej 1400-1500. I jeszcze jest kwestia taka czy odrazu po wyjechaniu z domu na zimnym silniku zdrowe jest jechanie 80km/h na 5 biegu(bo przy tej predkosci chyba najmniej pali). Obroty niby male ale przy tej predkosci silnik juz ma chyba dosyc duze opory do pokonania. Można rozwalić silnik od jazdy na za małych obrotach?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 09, 2011 21:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Cze 10, 2011 06:52   

Wydaje mi się że najgorzej jest pałować zimny silnik na wysokich obrotach.
Mocne obciążanie na niskich też wiadomo zdrowe nie jest, nawet na zagrzanym.

Co do czwartego biegu to 50km/h nawet beznyzniak da rade jeżeli nie będzie bardzo pod górkę. Może masz coś nie tak z poduszkami silnika lub sprzęgłem, że ci się trzęsie? Tym bardziej że masz 25, czyli trochę lżejszy samochód od mojej 400-setki.
 
 
bociannielot 
Moderator




Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Cze 10, 2011 08:10   

sobrus napisał/a:
Co do czwartego biegu to 50km/h nawet beznyzniak da rade jeżeli nie będzie bardzo pod górkę.
potwierdzam - u mnie w benzynce - nawet w instrukcji zalecają wrzucanie na czwórkę od 50km/h w celu zmniejszenia zużycia paliwa

[ Dodano: Pią Cze 10, 2011 09:10 ]
Mundekk, pomijam że może być tak jak sorbus pisze że coś masz nie tak z poduszkami - to zdecydowanie za niskie obroty wrzucasz - niecały 1000? nawet sam tysiąc - to mało jak na diesel'a nawet
 
 
 
borsi 




Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 10, 2011 10:25   

Diesle trzęsą. Wpada cały w wibracje zawsze.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Mundekk 




Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Cze 10, 2011 14:24   

Przetestowalem to dzisiaj i jednak moge jechac na 4 biegu 40 km/h i nie trzesie wczesniej mi sie chyba cos pomylilo ;p ma wtedy okolo 1200-1300 obrotow. Wiem, że nie można cisnac silnika na takich malych obrotach ale jak juz sie rozpedze i jade ze stala predkoscia na prostej drodze albo z gorki to czy jazda na takich obrotach jest ok czy lepej troche wyzej krecic? Według zasad tych co piszą o eco drivingu powinno sie niby jeżdzić na takich malych obrotach ale niewiem jak to w rzeczywistosci sie sprawdza. Spalanie wyszlo mi 7.1 litra jeżdząc w mieście głównie na odcinkach 4.3 km. Dobrze było by sie zmieścic w 6-6.5 - jest to realne? ;p
 
 
bociannielot 
Moderator




Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Cze 11, 2011 06:20   

Mundekk napisał/a:
Według zasad tych co piszą o eco drivingu powinno sie niby jeżdzić na takich malych obrotach ale niewiem jak to w rzeczywistosci sie sprawdza.

takie obroty to Ci mogą wydatków napędzić - bo przeciążasz skrzynię - i jaki to eco driving wtedy będzie? :wink: dodatkowo na tych obrotach możliwe że pali Ci więcej niż na 1500-2000 jak z reguły moja luba R jeździła w tym zakresie to faktycznie 6,5 brał - no a potem ja wsiadałem i spokojnie 7 szła :ok: to zależy od stylu jazdy, od kondycji auta - itp itd
 
 
 
tomason 



Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 156
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Cze 11, 2011 11:36   

Na tak niskich obrotach to moze i mniej spali, ale zrekompensuje to wymiana skrzyni :mrgreen:
 
 
automechanik 



Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Cze 11, 2011 19:34   

Silnik i skrzynię biegów można szybciej zarżnąć katując je na wysokich obrotach niż na niskich. Jeśli ciśnienie oleju jest prawidłowe to śmiało można wykorzystywać te niskie obroty. Rover 75 ma stosunkowo dużą masę wiec czemu nie korzystać z ukształtowania terenu i bezwładności rozpędzonego auta jadąc na wyższym biegu.

[ Dodano: Sob Cze 11, 2011 20:34 ]
Nie zmienia to faktu że od czasu do czasu trzeba silnik troszkę przegonić na trasie. Ecodriving niestety przytyka trochę wydech i katalizator.
_________________
rom
 
 
Mundekk 




Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Cze 11, 2011 22:20   

Mam rovera 25 a nie 75 ;p O przegonienie silnika nie ma co sie martwić bo dosyć często go mocniej przycisne i to co zaoszczedze wczesniej to przepale później xd Tak wiec przyspieszać na troche wyższych obrotach(1700-2200) a jak juz jade ze stala predkoscia to wbic mozliwie najmniejszy bieg i jechać na 1300-1500rpm?
 
 
tomason 



Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 156
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Cze 11, 2011 23:08   

Jak dla mnie najpewniej 1500 :smile:
 
 
shudder 




Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 84
Skąd: Brzesko/Kraków



Wysłany: Nie Cze 12, 2011 16:18   

Mundekk napisał/a:
wbic mozliwie najmniejszy bieg

mi się wydaje, że możliwie najwyższy bieg właśnie :roll:
z tego co pamiętam to nawet w jednym z pytań podczas testu na prawo jazdy było coś o ekonomicznej jeździe i prawidłową odpowiedzią było jazda na możliwie najwyższym biegu bez przeciążania silnika (czy jakoś tak :smile: )
_________________
Doświadczenie to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
 
 
 
Mundekk 




Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Cze 12, 2011 16:43   

Źle napsiałem, chodziło oczywiscie najwyższy bieg, pomylilo mi sie z najniższymi obrotami ;p
 
 
bociannielot 
Moderator




Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Cze 13, 2011 17:49   

automechanik napisał/a:
Silnik i skrzynię biegów można szybciej zarżnąć katując je na wysokich obrotach niż na niskich.
no tak, ale jak są za niskie to też nie dobrze dla skrzyni :-P
 
 
 
Mundekk 




Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 19:07   

Przekonałem się już, że jazda na małych obrotach jest nieekonomiczna. Przyspieszejąc szybciej i na wyższych obrotach oraz jadąc ze stałą prędkością utrzymując około 1600 obr spalił mniej niż jak snułem się na bardzo niskich. Spalanie spadło o około 0.7l.
 
 
Perez 




Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 19:44   

Jazda na niskich obrotach ze stałą prędkością nie obciąża skrzyni, ani silnika, ale przyspieszanie na tak niskich obrotach nie niszczy skrzyni, bo przecież silnik nie generuje wysokiego Nm, ale za to niszczy cały dół silnika, bo obciąża bez potrzeby panewki i wał korbowy.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
automechanik 



Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 22:20   

Perez napisał/a:
Jazda na niskich obrotach ze stałą prędkością nie obciąża skrzyni, ani silnika, ale przyspieszanie na tak niskich obrotach nie niszczy skrzyni, bo przecież silnik nie generuje wysokiego Nm, ale za to niszczy cały dół silnika, bo obciąża bez potrzeby panewki i wał korbowy.

zgadzam się w pełnej rozciągłości, dlatego trzeba umieć wykorzystywać inercję pojazdu i ukształtowanie terenu. Nic na siłę, jeśli musimy przyśpieszyć jeśli jest pod górkę zredukujmy bieg na niższy.

[ Dodano: Nie Cze 19, 2011 23:20 ]
Mundekk, zasada jest taka, że należy przyśpieszać zdecydowanie i przechodzic na jak najwyższy bieg dopiero na nim można się jak to określasz snuć na niskich obrotach. Na pewno zużycie paliwa będzie niższe przy tej samej prędkości na wyższym biegu.
Ekodriving nie polega wcale na jeżdzie na niskich obrotach tylko na jeżdzie na jak najwyższym biegu i wykorzystywaniu terenu i bezwładności rozpędzonej masy oraz przewidywaniu sytuacji na drodze.
Ja osobiście jeżdżąc po mieście niejednokrotnie jadę na piątym biegu a przy rozpędzaniu czy ruszaniu ze skrzyżowania nieraz nie używam np. biegu trzeciego tylko od razu z dwójki przechodzę na czwórkę mając lekko powyżej 50km/godz.
_________________
rom
 
 
Perez 




Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 22:34   

Wlasnie jak pisze kolega powyzej czasami wazne jest pomijanie biegow, warto też hamowac biegami. W internecie jest pelno instrukcji, ale ktos kiedys mi powiedzial, że nalezy jezdzic między momentem, a moca. Tylko, że silnik wtedy często wyje.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Krzysi3k 




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 23:31   

Ogólnie ja jeżdżę wg. zasady, że minimum obrotów to 1500 i od takich dopiero mocniej gaz naciskam. Poniżej z reguły nie schodze, chyba, że toczę się w korku 30 km/h to wrzuce sobie wyższy bieg i się tocze. Poniżej 1500 obrotów przyspieszając nie tylko zużywa się silnik, ale też dużo pali.
Zakres użytecznych obrotów przy spokojnej jeździe 1500-2000 obrotów (2000 zmiana biegu). Jak muszę trochę szybciej przyspieszyć, a dalej jechać spokojnie to do 2500 obrotów gazuje. Ogólnie często staram się toczyć ze stałą prędkością, i najczęściej jest to 1500 obrotów - 5 bieg - 70 km/h. Hamuje silnikiem, staram się zwalniać przed czerwonymi światłami, tak żeby jeszcze chociaż z 2 ruszyć.
W trasie jeżdzę z reguły ze stałą prędkością obrotową między 2500-3000 rpm (brakuje 6 biegu :( ), a przy wyprzedzaniu daje mocno po garach żeby szybko wyprzedzić i znów się swoim tempem toczyć :)
Spalanie jakie mi wychodzi to 6,3-6,5 litra na 100 km po mieście (często jeżdżę też ostro, więc spalanie mogłoby być niższe ;) ) i 4,5 litra/100km w trasie, co jest chyba dobrym wynikiem jak na mocno przyżyłowanego diesla na kołach 17" ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Wydryszek 




Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 20, 2011 11:08   

Od pewnego czasu, chyba jak wszyscy po wzroście cen paliw zaczałem jeździć bardziej ekonomicznie. Mam jednak pytanie do znawców tematu, mam instlacjęgazową STAG/kabelek/soft którym mogęsobie grzebać w instalce ale nie w tym rzecz.
W chwili obecnej kończęprojekt CarPC i mam możliwość podpięcia"na stałe" interfejsu do instalacji gazowej a w programie na zywo zmienia siępodczas jazdy parametr "obciążenie silnika" w % wraz z graficznym wskazaniem. Czy mam siędomyślać, że bardzo mi się to przyda w kwestii obserwacji spalania w danych warunkach??
Dodam, że podczas rozpędzania do 3000RPM "na spokojnie" pokazuje lekko ponad 30% obciążenia silnika a na przykłąd przy hamowaniu silnikiem pokazuje 0% (odświeżanie jest bardzo syzbkie wiec oscyluje czasem 0-1%). Czy mogę to przyjąć jako wskaźnik tak jak ADI-mistrzu zrobił u siebie w komputerze pokładowymi na diodach podpiętych pod wtryski??
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
Mundekk 




Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Cze 20, 2011 13:55   

Krzysi3k, u Ciebie z tymi przeróbkami pewnie bedzie troche inaczej niz w zwykłym, np. u mnie 5 bieg jest dobry od 80 bo przy 70 slychac, że mu ciężko. Po przeróbkach spalanie się zwiększyło czy zmniejszyło czy jest takie samo? Chętnie u siebie bym coś zrobił niby mocy nie brakuje ale fajnie by było gdyby lepiej jechał poniżej 2 tyś. Wywalenie katalizatora robi jakaś znacząca różnice?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Jazda
_papa_ Offtopic 73 Pon Mar 09, 2009 01:53
truten23
Brak nowych postów Koszulka - Polska Jazda
bartek-mrc Offtopic 2 Sro Sie 04, 2010 21:15
bartek-mrc
Brak nowych postów umiejętna jazda roverkiem :P
RAFEK Offtopic 1 Pon Kwi 27, 2009 20:05
Krzysi3k
Brak nowych postów Test jazda nową E-klasą
Gość Offtopic 77 Pon Lis 30, 2009 14:20
dobryziom
Brak nowych postów Ksiazka "Sportowa jazda samochodem"
darius_Er Offtopic 1 Pon Sie 20, 2007 11:36
maciej



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink