Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z odpalaniem - CDT
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z odpalaniem - CDT
Autor Wiadomość
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 12:28   

Raczej tak. Mówiłby coś o ciśnieniu paliwa.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 07, 2010 12:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
jacekmarus 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 178
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 16:36   

Moja radość z odpalania za pierwszym razem nie trwała długo, dziś znowu musiałem czekać 10 minut aż auto rozpali, po ponad 2 godzinnym postoju, i o dziwo auto znowu stało pod górkę. Przy próbie rozpalania, auto załapywało na moment i gasło:/ <bezradny>
 
 
 
szamanpl 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 83
Skąd: j-w



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 17:36   

jeszcze raz-jak tylko kręci a nie zapala,to zwróć uwagę,czy na liczniku wyświetla kontrolkę (obrys silnika w kolorze pomarańczowym) powinna się zapalić na chwilę po każdym przekręceniu kluczyka !! !
_________________
sprzedany
 
 
jacekmarus 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 178
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 17:57   

ok, a jeśli się nie zapala to co??
 
 
 
szamanpl 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 83
Skąd: j-w



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 20:15   

Kolo miał tak z zapalaniem silnika,że jak ta kontrolka się pokazała to palił od strzału,a jak nie to kręcił,kręcił i albo zapalał albo nie,winna była płytka drukowana sterownika silnika (komputera)pęknięcie,czy zimny lut, ale wyłapał to dopiero elektronik
Oczywiście nie musi to być u Ciebie,ale można sprawdzić.Ktoś jeszcze pisał na forum żeby sprawdzić masę na kielichu lewego nadkola w komorze silnika :?:
_________________
sprzedany
 
 
jacekmarus 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 178
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Mar 08, 2010 17:20   

szamanpl, u umnie nie zapala się taka kontrolka, i z tego co mi się wydaje nigdy się nie zapalała.
Dziś ponownie podłaczyłem auto pod komputer, pokazały się błędy:

P1E25 Kontrola prędkości obrotowej silnika

Więc z tego co się orientuje to będzie chyba czujnik wału. Jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu. Ile kosztuje taki czujnik?? I gdzie takowy dostać, najtaniej i najlepiej??:)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Mar 08, 2010 18:08   

Numery http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51438

http://www.google.pl/sear...ang_pl&aq=f&oq=

Jeżeli możesz to podaj mi numery od BMW które będą na pewno na czujniku. W kleje je do linku powyżej i znajdę zamiennik od BMW lub innego pojazdu :wink:
 
 
jacekmarus 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 178
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Mar 08, 2010 18:24   

Jak tylko go wykręcę to od razu napiszę. apples, ale czy to może być wina tego czujnika??
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Mar 08, 2010 18:28   

Poszukaj na google, ale wydaje mi się raczej że to chodzi o wałka rozrządu.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Mar 08, 2010 19:50   

jacekmarus napisał/a:
P1E25 Kontrola prędkości obrotowej silnika

Więc z tego co się orientuje to będzie chyba czujnik wału.
czujnik wału spełnia dwie funkcje. Określa położenie wału na podstawie '' liczenia " zębów na obwodzie zębatki i liczy obroty wału z "wyszczerbienia" zębatki w jednym miejscu.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Mar 08, 2010 20:26   

Na tej podstawie "liczenia" są obroty silnika i komputer wie gdzie znajduje się cylinder nr 1 i w połączeniu z czujnikiem wałka rozrządu ustala wtrysk.
Jeżeli obroty falują, problem z paleniem tak samo na zimnym i ciepłym, brak mocy, nie odpala, moc w ograniczonym zakresie obrotów silnika (np. do/od 3500rpm) to można podejrzewać czujnik położenia wału korbowego.
Problem z paleniem na ciepłym oraz długie kręcenie to raczej czujnik wałka rozrządu. Na podstawie temperatury dobiera dawkę paliwa.
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Mar 09, 2010 19:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jacekmarus 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 178
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 17:10   

Z tego co piszecie to objawy wskazują na czujnik wału.
Czujnik położenia wałka odpada bo nie odpala na zimny.

Zastanawia mnie jeszcze jedno, czemu nie mam problemów z odpalaniem gdy w baku jest mało paliwa?? Może to zbieg okoliczności.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 17:15   

Podłącz go pod komputer.
 
 
jacekmarus 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 178
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 17:24   

Podłączałem, tylko nie pod T4 tylko pod CDIF czy coś takiego i cały czas pokazuje:

P1E25 Kontrola prędkości obrotowej silnika

co się wykasuje to błąd powraca po jakimś czasie. Cóż chyba zaryzykuje i wymienię ten czujnik wału najwyżej te 300zł będę w plecy. Choć kusi mnie jeszcze żeby ten zawór zwrotny na pompie wymienić. Może tu jest kot pogrzebany skoro gdy jest mało paliwa to pali normalnie.

[ Dodano: Wto Mar 09, 2010 17:24 ]
Podobny temat jest na forum forum.cdif2.com/viewtopic.php?f=11&t=4912 ale nie mam wystarczających uprawnień:(
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 17:31   

Gdyby zawór to by palił kiepsko po długim tylko postoju lub pokazał błąd o nietrzymaniu ciśnienia.
Koszt czujnika to ok 400zł. Jakbyś go wyciągnął to podaj numery. Może go narazie odkręć i wyczyść z ewentualnego nagaru od oleju.
 
 
jacekmarus 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 178
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Mar 17, 2010 18:57   

Na 99% to będzie czujnik położenia wałka.
Jak jest temperatura minusowa pali bez problemu, gdy jest na plusie to nie jest wtedy za dobrze:/
Dziś dwukrotnie miałem problemy z odpaleniem na ciepłym silniku. Położyłem trochę śniegu na czujnik, 2 minutki i pali bez problemu.
Co ciekawe zauważyłem jeszcze jedną prawidłowość. Nieraz jest tak, że przejadę 40km i czujnik położenia wałka jest zimny ( i wtedy nie ma problemu z odpalaniem), a nieraz nawet po przejechaniu 5 km. czujnik się grzeje i wtedy jest problem.
Wymieniam czujnik położenia wałka i dam znać. Kolega zasugerował jeszcze czujnik temperatury, ale to raczej nie jest jego wina.

[ Dodano: Sro Mar 17, 2010 18:57 ]
Dwa dni temu wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu, i jak na razie auto pali bez problemu.
Koszt czujnika 460zł.

Gdyby ktoś potrzebował starego czujnika (na próbę) to służę pomocą. Na starym czujniku nie odpalał raz na 20 razy, przy temperaturze powyżej +7`C
 
 
 
kamil652 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 147
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 08, 2011 11:50   

witam

dzisiaj rano miałem problem z odpaleniem samochodu . Wsiadam wkladam kluczyk przekrecam i nic sie nie dzieje ! jedyny odgłos to ''cyk'' .. po 2--3 ''cyknieciach'' rozrusznik załapał i samochód odpalił ...

co to moze być dodam ,ze nadal walczę z nagłym gaśnieciem samochodu .... komputer nie pokazuje błędów ( albo komputer do du.. warsztat ma ) :bezradny:
_________________
:)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Cze 08, 2011 12:12   

kamil652 napisał/a:
dzisiaj rano miałem problem z odpaleniem samochodu . Wsiadam wkladam kluczyk przekrecam i nic sie nie dzieje ! jedyny odgłos to ''cyk'' .. po 2--3 ''cyknieciach'' rozrusznik załapał i samochód odpalił ...
Rozrusznik lub kable masowe http://forum.roverki.eu/v...p=529683#529683 i http://forum.roverki.eu/v...p=520520#520520
kamil652 napisał/a:
co to moze być dodam ,ze nadal walczę z nagłym gaśnieciem samochodu .... komputer nie pokazuje błędów ( albo komputer do du.. warsztat ma )
Zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR lub czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
 
 
pepe80 



Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 1
Skąd: słupsk



Wysłany: Sro Cze 15, 2011 00:03   

Witam ! Jwstem wlascicielem R 75 cdt i mam maly problem z uruchomieniem auta , czasem wsiadam i pali za pierwszym razem a czasem potrafie go krecic 40 minut . Czytalem tu wasze fora i ktos mial podobny problem ale druga osoba kazala mu podgrzewac swiece kilka razy no ja tak tez zrobilem i nie pomaga ale wyglada mi jakby mu paliwo nie dochodzilo na listwe wtryskuw wiec zmienilem pompe paliwowa i nadal nic , nie wiem czy to czujnik walka czy podgrzewacz swiec ! bardzo bylbym wdzieczny za dobra rade bo w moim miescie nie moge liczyc na dobrego fachowca z gury dziekuje !! !!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
ukah12 Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Lut 05, 2014 22:04
ukah12
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
Lion Rover serii 75, MG ZT 18 Pią Sty 06, 2012 23:47
apples
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
kandj Rover serii 75, MG ZT 23 Sob Maj 11, 2013 21:34
sew87
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
zbig1967 Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Lip 06, 2008 01:52
zbig1967
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem - CDT
Punx Rover serii 75, MG ZT 20 Sro Lis 23, 2011 06:50
21matys



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink