Forum Klubu ROVERki.pl :: [214Si 1997] Swap Polonez -> R200 opłaci się ??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214Si 1997] Swap Polonez -> R200 opłaci się ??
Autor Wiadomość
jarekz 



Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Cze 16, 2011 08:49   [214Si 1997] Swap Polonez -> R200 opłaci się ??
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam

Mam okazję kupić za dosłownie parę flaszek :razz: Poloneza z silnikiem rovera. Właściciel jeździł nim od nowości, lany jest jeszcze olej 5w40. Z tego co wiem nigdy nie miał problemów z silnikiem.
W moim roverku natomiast pojawiły się pierwsze objawy hgf. I w związku z tym mam parę pytań odnośnie swapa od Poloneza do mojego R. Przeglądałem forum i znalazłem parę tematów ale nigdzie nie znalazłem konkretnych odpowiedzi więc chciałbym zebrać je w jednym miejscu:

1. Czy silnik wymaga jakiś przeróbek podczas przekładki? Z tego co czytałem to na pewno trzeba przełożyć koło zamachowe ale czy mocowania itp są takie same i nie potrzeba większego rzeźbienia ?
2. Czy nie będzie problemów z komputerem - oryginalnie u mnie jest również jednostka 103-konna.
3. Czy silniki montowane w Polonezach nie były jakiejś gorszej jakości lub coś w tym stylu ? Mam ten komfort że auto normalnie jeździ i silnik z zewnątrz wygląda na suchutki i nic w nim nie stuka. Boję się jednak że jeśli tam nigdy nie była robiona uszczelka to prędzej czy później spotka mnie HGF.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 16, 2011 08:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Cze 16, 2011 09:55   

jarekz napisał/a:
Boję się jednak że jeśli tam nigdy nie była robiona uszczelka to prędzej czy później spotka mnie HGF.

nie koniecznie, w moim poldku padła przy 160kkm ale tylko dlatego ze rurka przerdzewiała i płyn mi uciekł.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
wachu990 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 307
Skąd: Ostrów



Wysłany: Czw Cze 16, 2011 21:53   

Ja bym się nie zastanawiał i przekładał ... do tego pewnie przebieg ładny bo w końcu z polski i na pewno nie ma "zagranicznego" przebiegu !! Jeżeli sam będziesz przekładał to tylko już byla by kwestia rezerwacji czasu !!

[ Dodano: Czw Cze 16, 2011 22:53 ]
kolektory od swojego wsadzisz odrazu możesz przelożyć przepustnice ... gorsze w jakości to nie wiem .... niech ktoś się wypowie na ten temat :smile: sam jestem ciekawy :lol:
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Cze 16, 2011 21:59   

Silnik w Polonezach jest taki sam jak w kanciakach. Są tam inne tuleje, tłoki (takie dłuższe) i pierścienie. ZTCP w kanciakach te silniki były podatne na pękające tuleje... z jakiegoś powodu zmieniono to w nowszych modelach...

[ Dodano: Czw Cze 16, 2011 22:59 ]
sknerko napisał/a:
jarekz napisał/a:
Boję się jednak że jeśli tam nigdy nie była robiona uszczelka to prędzej czy później spotka mnie HGF.

nie koniecznie, w moim poldku padła przy 160kkm ale tylko dlatego ze rurka przerdzewiała i płyn mi uciekł.


Ponieważ w Polonezach (podobnie jak w kanciakach i późniejszych wersjach 8v) jest metalowy kolektor ssący... co wpływa na usztywnienie silnika, jak i jest znacznie mniej podatne na wycieki z kolektora ssącego. Nowszy plastikowy kolektor odkształca się od temperatury i cieknie.
 
 
kalitus84 



Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 57
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Pią Cze 17, 2011 21:52   

nic sie nie odkształca mozna dotykac plastikowy kolektor i nawet cieply niejest po dluzszej jezdzie a cieknie bo jak uszczelka sie zuzyje to cieknie a nie ze sie odkształca co to za bzdury
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 20, 2011 08:59   

kalitus84 napisał/a:
nic sie nie odkształca mozna dotykac plastikowy kolektor i nawet cieply niejest po dluzszej jezdzie a cieknie bo jak uszczelka sie zuzyje to cieknie a nie ze sie odkształca co to za bzdury


Chcesz ze mną dyskutować w tej kwestii??

Widziałeś kiedyś obudowę paska rozrządu, która pod wpływem temperatury przyjęła kształt kół zębatych? Odkształcenie kolektora jest wręcz niewidoczne gołym okiem... jednak sprawdza się to dopiero przy 3, 4 uszczelce kolektora ssącego. Ja już kilka nowych kolektorów z Anglii sprowadziłem dla klientów.
 
 
jarekz 



Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Cze 20, 2011 11:05   

Dziękuję wszystkim za wypowiedź ale najbardziej interesuje mnie to czy silnik będzie pasował plug & play bo nie mam za bardzo możliwości przerabiania wszystkiego pod maską. ;)
 
 
kalitus84 



Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 57
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Pon Cze 20, 2011 11:43   

nie bede dyskutował bo robi sie agresywnie kazdy ma swoje racje ja uwazam ze sie nic nie odkształca a jak ci sie odkształca to twoj problem i szukaj przyczyny dlatego sie tak dzieje
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 20, 2011 17:49   

kalitus84 napisał/a:
nie bede dyskutował bo robi sie agresywnie kazdy ma swoje racje ja uwazam ze sie nic nie odkształca a jak ci sie odkształca to twoj problem i szukaj przyczyny dlatego sie tak dzieje


U mnie się nic nie odkształciło, jednak z racji prowadzonej profesji spotykam się bardzo często z różnego rodzaju usterkami w tych autach. Mało tego ze względu na prowadzoną profesję, twierdzę, że moje auta są bardzo dobrze utrzymane i w bardzo dobrym stanie...

Dlatego ja takiego problemu nie mam i nie miałem... co nie oznacza, że inni mieć nie mogą... a wiem, że niektórzy mają.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 20, 2011 17:51   

jarekz napisał/a:
e najbardziej interesuje mnie to czy silnik będzie pasował plug & play bo nie mam za bardzo możliwości przerabiania wszystkiego pod maską.

Wątpię, aby plug&play pasowało. :/ Na pewno będzie coś do przerobienia np.:mocowania silnika. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [Rover 214Si 1997 r] HGF ??
Lukasz_Konin Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 29 Sob Lut 11, 2012 09:09
Lukasz_Konin
Brak nowych postów [Rover 214si 1997] HGF
pcmirek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Mar 09, 2010 16:38
Vesper416
Brak nowych postów [214SI] swap K16 1.4 problem z odpaleniem
Andrew01 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Nie Kwi 26, 2009 19:55
oprawca_1978
Brak nowych postów [Rover 214si 1997] Nagrzewnica
pcmirek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Gru 20, 2009 14:57
Lechos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink