Forum Klubu ROVERki.pl :: [ZS iTD 113km] wentylator (wentylatory) chłodnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ZS iTD 113km] wentylator (wentylatory) chłodnicy
Autor Wiadomość
zefir 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: Tczew

MG ZS

  Wysłany: Sob Cze 18, 2011 13:55   [ZS iTD 113km] wentylator (wentylatory) chłodnicy
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Witam,

Po przeglądzie klimatyzacji okazało się, że moje podejrzenia były słuszne. Mianowicie nie działają wentylatory chłodnicy. Wyjąłem wentylatory (może zrobię how-to jak się dostać do nich), zawiozłem do elektryka, a ten stwierdził, że oba silniki went. są kaput :(

Także teraz pytanie, gdzie w Polsce można dostać takie wentylatory/silniki ?
Do Tomateam'u będę w poniedziałek uderzał.
Póki co znalazłem jedynie na ebayu sam silnik link i w ostateczności stąd go zamówię.

Ale może ma ktoś jakiś namiar na sklep sprzedający takie wentylatory/silniki, albo ewentualnie na zamienniki jakieś ?

Podaję oznaczenia z silników Valeo EM103410T20 852665W.

Pozdrawiam :smile:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 18, 2011 13:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Cze 18, 2011 19:00   

zefir, Allegro jest ich kilka i od KV6 45 lub ZS pasują tez te wentylatory wiec takich szukaj.

Byl nie dawno taki sam watek :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
zefir 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: Tczew

MG ZS

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 00:40   

wcześniej szukałem na forum i nie znalazłem.. :roll:

generalnie zależy mi na tym żeby to były nowe wiatraki, bo używek to chyba nie ma po co wstawiać..
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 10:25   

zefir napisał/a:
generalnie zależy mi na tym żeby to były nowe wiatraki, bo używek to chyba nie ma po co wstawiać.


to masz problem, znaleźć nowe wiatraki będzie Ci naprawdę b. ciężko w Polsce- jedynie używki, najprędzej nówki dostaniesz w UK.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 10:49   

zefir, Czemu wentylator jak wentylator :wink: Zawsze możesz dać swoje stare do przewinięcia i będziesz miał nowe :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
zefir 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: Tczew

MG ZS

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 14:35   

Remi55 napisał/a:
zefir, Czemu wentylator jak wentylator :wink: Zawsze możesz dać swoje stare do przewinięcia i będziesz miał nowe :wink:


niestety ale wstawianie starych wiatraków mija się z celem, bo nie wiadomo ile wytrzymają.. a jeżeli mam dać te ok. 300 pln za używki i za rok dwa znowu wymieniać, to wolę dołożyć te 100-200 pln i kupić nowe.

A przewijać nie ma co. Z elektrykiem rozmawiałem i mówił, że jak już się tę obudowę silnika rozbierze, to potem już się jej tak szczelnie nie złoży.. a poza tym próbowałem zdjąć śmigło z silnika i za nic się nie dało.. także szukam nówek :roll:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 14:42   

zefir, Oj da się da się rozebrać i śmigło ściągnąć :wink: Trzeba tylko siły i tego kolka wyciągnąć trzeba najpierw co blokuje śmigło.

Ja wiem ze jak bardzo zardzewiałe jest to trudno schodzi ale zejdzie, przy wiatraku w lepszym stanie schodzi to łatwo. Wiem bo zamieniałem u siebie śmigło klimy na inny silnik nie oryginalni do wiatraka.

A obudowę, jak dasz przewinąć silnik, można skleić taka masa silikonowa czarna co działa jak klej i to jest potem szczelne na 100%. Cos podobnego do kleju do szyb, ale służy to jako zastępcza uszczelka.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
zefir 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: Tczew

MG ZS

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 14:45   

Remi55 napisał/a:
Trzeba tylko siły i tego kolka wyciągnąć trzeba najpierw co blokuje śmigło.


którego kołka ?

powiem, tak:

odkręciłem nakrętkę od strony śmigła i przy pomocy młotka silnik nie chciał zejść..
zdjąłem osłonę silnika (ta od tyłu) i przy pomocy młotka próbowałem poruszyć wał silnika, ale niestety ani w te ani w te..skończyło się na uszkodzonym plastiku przy nakrętce ( od strony śmigła)... i wtedy się poddałem..
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 14:51   

zefir, Jest taka jak by igła na tej osi co idzie od silnika i na niej jest nałożone śmigło :wink: BO ja tak samo najpierw waliłem młotkiem ale nie chciało zejść i przyglądnąłem się bliżej, wyciągnąłem to i w końcu zeszło.

Zbij najpierw trochę śmigło w kierunku silnika :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
zefir 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: Tczew

MG ZS

Wysłany: Pon Cze 20, 2011 22:05   

ok. dzięki, jutro sprawdzę :)

[ Dodano: Pon Cze 20, 2011 23:05 ]
Więc tak: cena nowych went. mnie zabiła - ok. 700pln komplet z ramką. Także kupiłem jednak używki z Allegro za 200pln z ramką i mam nadzieję, że trochę pożyją.

Co do śmigieł to należy je przy pomocy młotka zdjąć (ewentualnie jakiegoś sprytnego ściągacza, którego nie posiadam ;) ), są one mocowane na wcisk na drążku, który jest w kształcie klina.

Póki co tyle w temacie, czekam na przesyłkę, która w środę powinna być u mnie :) i ZS'ka aka Ślicznotka w końcu ożyje :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Wentylatory chłodnicy
Kiedy w ogóle się włączają?
kosman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Sob Kwi 12, 2008 09:29
kosman
Brak nowych postów [R45 2.0 ITD 2002] WENTYLATORY CHŁODNICY
RAFIK Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pią Cze 03, 2011 08:12
RAFIK
Brak nowych postów [r45 2.0 idt 2002] WENTYLATORY CHŁODNICY
RAFIK Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Maj 04, 2011 18:06
marius__
Brak nowych postów [R400] Wentylatory chłodnicy/kimatyzacji
zippermann Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Sro Sie 18, 2010 20:06
Adrian
Brak nowych postów [R45] Wentylator chłodnicy
Problem prawdopodobnie z elektryką
reed Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Gru 18, 2007 16:06
reed



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink