Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 76 Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie Cze 19, 2011 10:29 [R 25] Czy można samemu zmienić potencjometr gazu?
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam wszystkich.
Jak w temacie: Czy można samemu (bez komputera) zmienić potencjometr gazu?
mój problem zaczął się ok miesiąc temu podczas obfitego deszczu silnik "wskoczył" na 1300 obr/min. i nie reagował na pedał przyśpieszenia.
Pojechałem na komp. i pokazał: "czujnik położenia pedału przyśpieszenia" oraz kilka innych błędów. Na 2 dzień byłem umówiony u mechanika, z tym, że silnik działał już poprawnie, ale na kompie pokazywał nadal błąd czujnika - reszty błędów już nie.
Taka rzecz powtórzyła się jeszcze raz w deszcz i jak silnik wystygł i się osuszył znów jest OK, ale zaczęły się cuda nawet jak jest sucho. Po zagrzaniu silnika potrafi sobie przykaprysić i nagle jakby przestać przyśpieszać (jakby stracił z 50% mocy), po jakimś czasie znów jest OK. Przepływomierz odpinałem i to samo jakby ktoś miał jakieś wątpliwości.
Proszę o pomoc, gdyż czujnik nie jest tani nowy 950zł używka 250zł
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 19, 2011 10:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak najbardziej tak, odkręcasz 2 śrubki i go wymieniasz.
Potencjometr trudnej dostać, łatwiej kupić całą przepustnicę i albo w całości je zamienić albo z kupionej wyciągnąć potencjometr i podmienić.
sluchawa21, Ma to samo mój kolega Tylko ze jemu się dzieje w deszcz lub jak pojedzie umyć auto na myjnie
Ja twierdze ze winna jest gdzieś w przerwanym kablu który idzie do kompa lub na wtyczkach Normalnie ten potencjometr pada jak nawet w sucha pogodę już nie działa
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 76 Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie Cze 19, 2011 11:51
Hmm.... Brałem taką opcję pod uwagę, ale pod komputerem wskazywał błąd tego czujnika, więc sam już zgłupiałem.
Tzn, że jeśli padnie ten czujnik to już raz i na amen, czy może na początku tak świrować?
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Nie Cze 19, 2011 11:57
sluchawa21 napisał/a:
czy może na początku tak świrować
Jak każdy potencjomatr tak i ten może (i najczęściej tak się dzieje) "świrować". Ślizgacz potencjometru pracując w mniej więcej zbliżonym zakresie ruchu długi okres czasu może doprowadzić do wyeksploatowania (wytarcia) warstwy oporowej i to powoduje brak styku, zmianę rezystancji potencjometru itp.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 76 Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie Cze 19, 2011 12:09
A jak tobie kolego się wydaje?, bo jak wspomniałem już głupieje Czy wina leży po stronie czujnika (jako że komp tak pokazuje), czy szukać na przewodach? Jak pisał Remi55.
Dodać mogę jedynie tyle, że w deszczu kiedy pojawia się ten błąd sprawdziłem czujnik i jest suchy i wokół też
[ Dodano: Nie Cze 19, 2011 13:09 ]
A czy mogę bezpiecznie zmienić go? tzn. czy nie potrzeba robić tego z podpięciem do kompa?
Kupujesz inny i zamieniasz komputera do tego tobie nie trzeba
No mój kumpel już 5 razy jeździł na kasowanie błędów bo w jeden dzień jak padało 5 razy mu się to stało. On za kazdym razem jak mu auto nie chciało jechać wyciągną potencjometr i go wytarł poruszał i znów działał
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Nie Cze 19, 2011 21:14
sluchawa21 napisał/a:
mój problem zaczął się ok miesiąc temu podczas obfitego deszczu silnik "wskoczył" na 1300 obr/min. i nie reagował na pedał przyśpieszenia.
Pojechałem na komp. i pokazał: "czujnik położenia pedału przyśpieszenia" oraz kilka innych błędów. Na 2 dzień byłem umówiony u mechanika, z tym, że silnik działał już poprawnie, ale na kompie pokazywał nadal błąd czujnika - reszty błędów już nie.
Zostaw ten potencjometr w spokoju- na 99% jest sprawny, przyczyna- wiązka potencjometra gazu, jest przetarty jeden z przewodów od w/w potencjometra i taki jest własnie objaw podczas deszczu, mgły, jazda po mokrym śniegu, myjnia.
A błąd oczywiście taki wyjdzie na kompie, gdyż sprawa dotyczy tego układu.
Mam identycznie u siebie i jeżdżę tak od kiedy mam swego R. Opis usunięcia w/w usterki, czyli jak się dobrac do tej wiązki, zlokalizować przetarcie, poprawić izolację i zabezpieczyć przed ponownym przetarciem jest na forum- sporo roboty, żeby się z tym uporać- więc zawsze to odkładam, ale może kiedyś.
[ Dodano: Nie Cze 19, 2011 22:14 ]
Jak byłem podpięty pod T4, tez pokazało ten sam błąd
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 76 Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon Cze 20, 2011 14:53
Jugol napisał/a:
Zostaw ten potencjometr w spokoju- na 99% jest sprawny, przyczyna- wiązka potencjometra gazu, jest przetarty jeden z przewodów od w/w potencjometra i taki jest własnie objaw podczas deszczu, mgły, jazda po mokrym śniegu, myjnia.
A błąd oczywiście taki wyjdzie na kompie, gdyż sprawa dotyczy tego układu.
Mam identycznie u siebie i jeżdżę tak od kiedy mam swego R. Opis usunięcia w/w usterki, czyli jak się dobrac do tej wiązki, zlokalizować przetarcie, poprawić izolację i zabezpieczyć przed ponownym przetarciem jest na forum- sporo roboty, żeby się z tym uporać- więc zawsze to odkładam, ale może kiedyś.
[ Dodano: Nie Cze 19, 2011 22:14 ]
Jak byłem podpięty pod T4, tez pokazało ten sam błąd
A co z tym, że jak nie pada deszcz, to nagle słabnie a zaraz się naprawia??
[ Dodano: Pon Cze 20, 2011 15:53 ]
Jugol napisał/a:
jest na forum- sporo roboty, żeby się z tym uporać- więc zawsze to odkładam, ale może kiedyś.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum