Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Spadek mocy po naprawach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Spadek mocy po naprawach
Autor Wiadomość
Stacz 




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 70
Skąd: Warszawa

MG ZS

  Wysłany: Pon Cze 20, 2011 14:56   [R200] Spadek mocy po naprawach
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam
potrzebuje porady w sprawie spadku mocy mojego roverka.

Właśnie jest po wymianie uszczelki od pompy oleju, wymianie rozrządu i dolotu intercoolera (dolnego).
Po tych wszystkich naprawach odczuwalna jest mniejsza moc samochodu, zarówno przy przyspieszeniach jak i prędkości max. (dotychczas było ok. 195k/h teraz daje rade tylko 175 km/h). Podczas sprawdzania jechał za mną kolega i twierdzi ze co jakiś czas z rury "strzelała" większa porcja dymu.

Rurę dolotową założyłem oryginalną (wcześniej po części była gumowa, część aluminiowa (czy inny metal - cholera wie), ale nie wydaje mi się żeby to wpłynęło aż w takim stopniu na spadek mocy.

Stąd moje pytanie - co to może być i jak to ewentualnie sprawdzać. Mechanik twierdzi, że rozrząd jest założony dobrze (robiłem u niego już drugi raz i wcześniej nie było problemu, sam jeździ roverkiem, więc nie jest zielony w tym temacie).
Ostatnio zmieniony przez szoso Wto Cze 21, 2011 07:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 20, 2011 14:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 20, 2011 15:41   

Wybłyskaj błędy ;)

[ Dodano: Pon Cze 20, 2011 15:41 ]
http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html i masz SDi a nie TDi ;)

Po sprawdzeniu bledow jak nic nie bedzie proponował bym zrobic testy elastycznosci 60-100 na 4 biegu jesli bedze ok 8 s to git jak nie to gdzies jest problem
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 20, 2011 17:38   

pompa oleju nie ma znaczenia.
Przestawiony rozrząd.. na pewno czułbyś coś jeszcze, bo przy przestawionym rozrządem cięzko odpala i cieżko jedzie.
Stacz napisał/a:
dolotu intercoolera (dolnego).

sprawdź połączenie. źle założone rurki robią psikusy łapiąc lewe powietrze i autko traci troszkę swoją moc.

[ Dodano: Pon Cze 20, 2011 17:38 ]
No i jak Żabka radzi, sprawdzenie przyśpieszenia też się przyda... może to tylko wrażenie ?:)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Stacz 




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 70
Skąd: Warszawa

MG ZS

Wysłany: Pon Cze 20, 2011 17:47   

Czyli trzeba będzie sprawdzić błędy

Czy jeśli rozrząd przestawiony byłby tylko o 1 ząbek to też byłyby problemy z odpalaniem? i czy może to mieć wpływ na spadek mocy?

Co do przyspieszenia... to na bank nie jest wrażenie. Jeżdżę nim 3 lata, więc trochę go poznałem ;)
poza tym tak jak pisałem - prędkość max. wcześniej 195 teraz dał radę tylko 175 (nie muszę chyba wspominać, że wolniej się rozpędzał i raczej ciężko mu było dojść do tej prędkości, podczas gdy wcześniej do 170 hulał raczej żwawo)
 
 
 
plemaster 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 391
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 20, 2011 20:34   

Kąt wtrysku ?
 
 
 
Stacz 




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 70
Skąd: Warszawa

MG ZS

Wysłany: Pon Cze 20, 2011 22:03   

Nie bardzo jestem oblatany w temacie, ale czy kąty wtrysku mogą się skopać podczas wymiany rozrządu? I jak można to sprawdzić - trzeba znowu wszystko "rozbierać"?

Jeśli chodzi o elastyczność, której sprawdzenie sugerowaliście to na 4 biegu 60-100 wychodzi jakieś 10 sekund, więc w sumie do dupy, co tylko potwierdza moje dotychczasowe wrażenie, że coś nie gra tak jak powinno.
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Cze 20, 2011 22:15   

Stacz, jak to czy mogą przy wymianie rozrządu? Praktycznie tylko przy wymianie rozrządu, lub wyjmowaniu pompy ;)
Ja bym obstawiał właśnie kąt wtrysku :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 21, 2011 00:07   

Cytat:
Ja bym obstawiał właśnie kąt wtrysku :)

zapytajmy kolegi jeszcze czy ma problemy z odpalaniem i czy nie kopci mu na biało :)
jeśli powie że tak, no to mamy "potwierdzenie" tego przypuszczenia.
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Stacz 




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 70
Skąd: Warszawa

MG ZS

Wysłany: Wto Cze 21, 2011 00:52   

Problemów z odpalaniem jak dotychczas żadnych. Nie zauważyłem też żeby kopcił na biało.
Generalnie silnik pracuje równo, nie zaobserwowałem żadnych nietypowych dźwięków, generalnie nic nie wskazuje żeby coś działało nie tak jak trzeba.
 
 
 
plemaster 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 391
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 21, 2011 07:52   

A spalanie się nie zwiększyło ? Może po prostu przyszedł czas zrobić coś z katalizatorem?
 
 
 
piatek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 19
Skąd: Legionowo



Wysłany: Wto Cze 21, 2011 10:13   

Krzysi3k napisał/a:
Stacz, jak to czy mogą przy wymianie rozrządu? Praktycznie tylko przy wymianie rozrządu, lub wyjmowaniu pompy ;)
Ja bym obstawiał właśnie kąt wtrysku :)


jak to by był minimalny bląd kątu wtrysku to by czasami sie wyswietlal check engine, przerabiałem to bo do swojego r 200 wrzuciłem silnik od 25 i musiałem wsadzic vp 37 ze starego motoru bo w tamtym byla vp 44 i wiązka nie pasowała i objawem błędnego ustawienia pompy był właśnie chceck engin i przymulenie samochodu jak sie odpusciło gaz wszystko wracało do normy, moze to cos pomoze ...

[ Dodano: Wto Cze 21, 2011 10:10 ]
adamsky napisał/a:
zapytajmy kolegi jeszcze czy ma problemy z odpalaniem i czy nie kopci mu na biało :)
jeśli powie że tak, no to mamy "potwierdzenie" tego przypuszczenia.



to jest juz duży bląd ustawienia pompy ;p

[ Dodano: Wto Cze 21, 2011 10:13 ]
ja bym obstawiał że cooler sie przetarł od strony lampy i nie ma kompresji albo za słabo ścisniete przewody dolotowe
 
 
 
Stacz 




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 70
Skąd: Warszawa

MG ZS

Wysłany: Wto Cze 21, 2011 10:22   

plemaster napisał/a:
A spalanie się nie zwiększyło ? Może po prostu przyszedł czas zrobić coś z katalizatorem?


Jeśli chodzi o spalanie to jeszcze nie miałem jak sprawdzić, bo jeżdżę nim dopiero 4 czy 5 dzień od remontu



Jeśli chodzi o check engine to do tej pory ani razu nie mrugnął nawet.

Spróbuję posprawdzać jakoś te przewody i IC
Jak zdobędę jakieś nowe info to dam znać
Jakby komuś coś wpadło jeszcze do głowy to niech się nie krępuje :)

Jeszcze pytanie: czy to może być kwestia samej turbiny?
 
 
 
piatek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 19
Skąd: Legionowo



Wysłany: Wto Cze 21, 2011 10:27   

Cytat:
Jeszcze pytanie: czy to może być kwestia samej turbiny?


jak by padła turbina to bys mial mocy az za nad to :D jak wymieniales przewód dolotowy to duzo oleju bylo w coolerze??
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 21, 2011 10:31   

piatek napisał/a:
ja bym obstawiał że cooler sie przetarł od strony lampy i nie ma kompresji albo za słabo ścisniete przewody dolotowe


Kolego co ty piszesz ;) jakiej kompresji ;) Gdyby była taka nieszczelność to by świszczał jak helikopter ;) i do 100 to tir był by szybszy ;)

[ Dodano: Wto Cze 21, 2011 10:31 ]
piatek napisał/a:

jak by padła turbina to bys mial mocy az za nad to :D jak wymieniales przewód dolotowy to duzo oleju bylo w coolerze??



Co az za and to ? kolega chyba niewie co pisze :D Gdyby ci padła turbina to raz z ryry dym jak z lokomotywy brak dynamiki spalanie ogromne i z ic lał by sie olej litrami
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Raptile Wto Cze 21, 2011 10:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
piatek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 19
Skąd: Legionowo



Wysłany: Wto Cze 21, 2011 10:33   

Raptile napisał/a:
Kolego co ty piszesz ;) jakiej kompresji ;) Gdyby była taka nieszczelność to by świszczał jak helikopter ;)


to poradz kolego co to moze byc ;)
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Cze 21, 2011 10:33   

piatek, wsadziłeś VP37 do iDT? Pozdrowienia :)
Jeśli nie zmieniłeś wtrysków to masz muła okropnego :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 21, 2011 10:35   

piatek, ja juz z kolegą Staczem rozmawialem ;) moje wszystkie rady zna
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piatek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 19
Skąd: Legionowo



Wysłany: Wto Cze 21, 2011 10:36   

Raptile napisał/a:

Co az za and to ? kolega chyba niewie co pisze :D Gdyby ci padła turbina to raz z ryry dym jak z lokomotywy brak dynamiki spalanie ogromne i z ic lał by sie olej litrami


jak olej pujdzie na tloki to masz wieksza moc kolego nie wiesz o ty ;) a z kąd sie bierze olej w dolocie w sdi?? z rozwalonej turbiny
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 21, 2011 10:38   

piatek napisał/a:
a z kąd sie bierze olej w dolocie w sdi??

z odmy np
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Cze 21, 2011 10:40   

piatek, weź skończ swoje teorie :hahaha:
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 LPG] Spadek mocy przy przełączaniu na gaz
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Kwi 18, 2010 12:42
piotrekcrash
Brak nowych postów [R200 sdi] Rura IC, spadek mocy i czarny dym
plemaster Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Wrz 05, 2010 21:08
plemaster
Brak nowych postów [R200 1.4. 8V 1998rok]Dziwny spadek mocy
zloty506 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pią Mar 12, 2010 07:01
zloty506
Brak nowych postów [R200] Spadek mocy, gorsze wkręcanie się na obroty
nospa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Gru 20, 2012 21:40
nospa



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink