Wysłany: Wto Cze 21, 2011 12:06 [R214] Nie włącza sie wentylator chłodnicy
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam
Rover 214 98r. 1.4 16v nie włącza sie wentylator chłodnicy. Chyba to wina czujnik temp. płynu(pomarańczowy) ale nie jestem pewny. Sprawdziłem już wszystkie przewody dochodzące do przekaźnika. Gdy podepnę pod wtyczek czujnika temp opornik 100Ohm to włączy sie wentylator a gdy wtyczka jest podpięta pod czujnik to gotuje mi płyn . Jaka powinna być rezystancja czujnik temp. wody(pomarańczowy)?
Ostatnio zmieniony przez yez Wto Cze 21, 2011 15:08, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 21, 2011 12:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
yez! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji
Jeśli sprawdzasz ten podpięty do ECU (nie ten co idzie do wskazniak na desce) to rezystancja wydaje się być prawidłowa, bynajmniej wg tej tabelki, zalezy w jakiej temp dokonywałeś pomiaru rezystancji:). (dobrze by było gdyby ktoś potwierdził czy ta tabelka jest poprawna).
yez,
Wymień korek zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli w układzie nie będziesz miał odpowiedniego ciśnienia (poprzez złe działanie korka), to płyn zacznie wrzeć, a czujnik nie zdąży włączyć wentylatora.
Zagrzej silnik do nominalnej temperatury. Zgaś silnik i posłuchaj po około 3-5 min czy nie ma syczenia w zbiorniczku wyrównawczym, jeśli tak to korek ewidentnie do wymiany.
W korku jest sprężynka, czasem pomaga kilkukrotnie jej rozruszanie i przeczyszczenie preparatem penetrującym.
Jeśli nie wymień korek.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Czw Cze 23, 2011 21:05
Ja miałem podobnie z wentylatorem, więc podłączyłem go pod 12V i sprawdziłem czy w ogóle działa, potem podusiłem silnik, nie włączył się więc kupiłem nowy czujnik i wszystko gra, cena czujnika EPS w moich okolicznych sklepikach to 34 pln pozdrawiam
a co ja mam powiedzieć jak u mnie jest problem taki że wczesniej wywalało mi wode korkiem bo syczał i co jakiś czas musiałęm dolewać wymieniłem nie wywala wody jest oki ale jak stoje na postoju np około 10-20 min nie daj boże więcej to się woda gotuje tzn nie wywala jej ale nagle weże stają się twarde a zbiornik robi pełny ... dzisiaj sprawdziłem wentylator czemu nie działa bo wydaje mi się ze gdy woda się zaczyna gotować i zbiorniczek robić nagle pełny to silnik dostał juz taką temp że wentylator powinien się włączyć i ja studzić tak mi się wydaje no to wyczepiłem czujnik temp silnika żeby sprawdzić czy wentylator działa okazało się że się załancza kręci bez problemu więc gdzie tkwi problem sprawdziłem bezpieczniki pod maską nie wiem jak sprawdzić przekaznik może on jest walnięty podobno jest jeszcze bezpiecznik w srodku auta ale to jest chyba ten sam bezpiecznik co od tylnej wycieraczki więc skoro wycieraczka działa to i wentylator powinien nie wiem sprawdzę to ale ogólnie co jeszcze sprawdzić gdzie tkwi problem...
Jeżeli po odłączeniu czujnika wentylator się włączył to bezpiecznik jest sprawny. A sprawdzałeś czujnik temperatury? Możesz jeszcze spróbować sprawdziż obwób rezystoem nastawnym. 1 kOm
byłem sprawdzić niedawno czy się włączy wentylator jak pochodzi troszkę na luzie i obserwowałem co się zacznie dziac bo wczesniej tego nie sprawdzałem od kąd wymieniłem korek i nawet nie wiedziałem czy się włączy wentylator czy nie teraz wdziałem coś takiego gazowałem go na rozgrzanym silniku obroty gazowane 11tys 12 max to zauważyłem że w zbiorniczku wyrównawczym woda która znajdowała się w połowie zbiorniczka delikatnie zaczeła bulgotać cisnienie w rórach do chłodnicy zapewne się zrobiło większe bo gdy chciałem nacisnąć te gruby wąż nad chłodnicą to był troszkę twardy ale patrzę wentylator się załączył i momentalnie węże zrobiły sie normalne już nie były twarde i woda nie bulgotała to chyba dobrze
wczesniej zanim to zrobiłem wypinałem wszelkie czujniki i sprawdzałem czy nie są zaśniedziałe natomiast (tak mi się wydaje) pod maską tam gdzie bezpieczniki u mnie była taka kwadratowa kostka zielona (przekaznik) i chyba nie był dobrze wcisnięty tak samo koło bezpieczników u mnie z boku są jeszcze 2 zielone przekazniki zaraz koło puszki z bezpiecznikami tez nie były podociskane może dlatego nie włączał się wentylator w każdym razie wydaje mi się że teraz jest ok jak sądzicie ?
Woda nie powinna bulgotać, jeśli to robi to albo gdzieś są przedmuchy albo masz nieszczelny układ chłodzenia.
Gdy silnik jest nagrzany to węże są twarde niezależnie czy wentylator chodzi czy nie.
Chyba jest dobrze, ale czujnik możesz sprawdzić. Nie zaszkodzi. Ewentualnie sprawdz przy jakiej temperaturze włączy się wentylator. Dziwne są te objawy początku wrzenia płynu. Może czujnik zaniża temperaturę. Termistory z czasem tracą watość i zawyżają rezystancję przez co czujnik może wskazywać temperaturę niższą niż jest w rzeczywitości.
no tak ale woda zaczyna bulgotać jak był na obrotach bo jak spuściłem go z obrotów to nic sie nie działo a o jaki czujnik chodzi żeby spradzić zdzichu ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum