Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 1,6b 95r] iskry z akumulatora i gotującą się woda
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416 1,6b 95r] iskry z akumulatora i gotującą się woda
Autor Wiadomość
adamszuniewicz 



Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 41
Skąd: Płock



Wysłany: Czw Lip 07, 2011 21:36   [R416 1,6b 95r] iskry z akumulatora i gotującą się woda
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1995

Witam
Pozwólcie Panowie i ewentualnie Panie, że przedstawię problem.

Ok miesiąca temu zagotował mi się płyn, odczekałem 30minut odpaliłem i dojechałem.( jak odkręciłem korek to płyn się zagotował).
Wczoraj zrobiłem autem 50km, zgasiłem a po 10h przy próbie odpalenia auto padło, dokręciłem klemę, stuknąłem w rozrusznik-odpalił.
Dziś tak samo zrobiłem 50 km zgasiłem auto, po 10h auto padło. Powtórzyłem czynności i nic ale zauważyłem że w momencie przekręcenia kluczyka lecą mi iskry z klemy"+". Generalnie działo się tak że raz zapaliły się kontrolki na desce, rozrusznik raz/dwa razy uderzył i nic, a następnym razem nie paliły się kontrolki( tylko te od otworzonych drzwi i maski). Podjechał gość podpiął mi auto na kable- odpalił. Przejechałem 40 metrów czujnik temperatury na maxa w górę, przekręciłem nawiew i tak dojechałem do domu. Odkręciłem więc korek aby sprawdzić czy woda znowu się zagotowała, ale w zbiorniczku była zimna,a górna rurka nad chłodnicą tak gorąca że nie dało się dotknąć!
Czy te dwie rzeczy mają jakiś związek?? O co może w ogóle chodzić? Szczerze powiedziawszy zaczynam mieć dość bo co moment coś mi w nim pada :mad:
Dodatkowo chciałbym dodać, że wiatrak chłodnicy słyszałem tylko raz w życiu, właśnie miesiąc temu jak odpiąłem czujnik ( na forum napisano mi że to czujnik od komputera, odpowiedzialny za temp ) Za pomoc z góry Wam dziękuję, zwłaszcza teraz gdy tylko autem mogę dojechać do pracy. Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 07, 2011 21:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
baksik28 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 139
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Lip 08, 2011 07:52   

Sprawdz termostat, wymien akumulator na jakis inny i popatrz czy przewody idace do rozrusznika sa dobrze przykrecone.
_________________
Coś za coś
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pią Lip 08, 2011 09:41   

Dokładnie od tego trzeba zacząć. Sprawdź te przewody, ewentualnie oczyść a walkę z układem chłodzenia zacznij od wymiany korka albo termostatu.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
adamszuniewicz 



Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 41
Skąd: Płock



Wysłany: Sob Lip 09, 2011 09:45   

hmm a jeśli można wiedzieć jest gdzieś na forum opisane jak wykręcić termostat??Bo nie znalazłem;/

[ Dodano: Sob Lip 09, 2011 10:45 ]
dokładnie jak się do niego dostać
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Lip 09, 2011 18:20   

adamszuniewicz napisał/a:
jest gdzieś na forum opisane jak wykręcić termostat??Bo nie znalazłem


Słabo szukasz. :wink: Wpisz w wyszukiwarkę, np: wymiana termostatu i coś na pewno znajdziesz.
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sob Lip 09, 2011 21:54   

adamszuniewicz napisał/a:
w momencie przekręcenia kluczyka lecą mi iskry z klemy"+".


odkręć klemę, wyczyść z nalotu i tlenków klemę i biegun aku i skręć porządnie

adamszuniewicz napisał/a:
raz zapaliły się kontrolki na desce, rozrusznik raz/dwa razy uderzył i nic, a następnym razem nie paliły się kontrolki


to są następstwa złego styku klemy na akumulatorze i/lub słabego styku masy między aku i nadwoziem

adamszuniewicz napisał/a:
w zbiorniczku była zimna,a górna rurka nad chłodnicą tak gorąca że nie dało się dotknąć


najbardziej prawdopodobna przyczyna to uszkodzenie termostatu

adamszuniewicz napisał/a:
Czy te dwie rzeczy mają jakiś związek??


raczej nie

adamszuniewicz napisał/a:
Dodatkowo chciałbym dodać, że wiatrak chłodnicy słyszałem tylko raz w życiu


bo też i tak właśnie jest - trzeba naprawdę zdrowo dać silnikowi w kość aby włączył się wentylator (nie licząc jego pracy przy włączonej klimie)

przy okazji nie zaszkodzi sprawdzić stan aku i jakość pracy alternatora
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
adamszuniewicz 



Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 41
Skąd: Płock



Wysłany: Nie Lip 10, 2011 17:03   

Właściwie to klemę odkręciłem wtedy ale była czysta, może to połączenie z nadwoziem faktycznie jest brudne pójdę sprawdzić dziś. Mam nadzieję że to termostat, bo nastraszył mnie mechanik że to uszczelka pod głowicą ale nie wierzę mu więc zmieniam mechanika:)

Pojawił się natomiast nowy objaw, a nawet dwa, przekręciłem kluczyk w stacyjce i podszedłem do silnika, i było słychać jakby pstrykanie w silniczku krokowym i jakby przy komputerze. A drugi objaw to padnięty akumulator czyli jakby coś mi prąd zabierało, bo auto od czasu awarii nie było ruszane.

We wtorek idę do serwisu, o rezultatach napiszę; tymczasem i tak dzięki bardzo za pomoc.
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Nie Lip 10, 2011 21:18   

adamszuniewicz napisał/a:
Pojawił się natomiast nowy objaw, a nawet dwa, przekręciłem kluczyk w stacyjce i podszedłem do silnika, i było słychać jakby pstrykanie w silniczku krokowym i jakby przy komputerze.


Przy sprawnym aucie jest to normalne.

adamszuniewicz napisał/a:
A drugi objaw to padnięty akumulator czyli jakby coś mi prąd zabierało, bo auto od czasu awarii nie było ruszane.


Nie pozostaje nic innego jak zaopatrzyć się w miernik i po kolei sprawdzać instalację - alternator i ładowanie, rozrusznik (czy sie nie przywiesił i cały czas nie pobiera prądu), i poszczególne obwody wyłaczając bezpieczniki i sprawdzając pobór pradu przy wyłączonej stacyjce.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Brak iskry
krzysztof7300 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Cze 18, 2017 11:30
Adrian
Brak nowych postów [R416 Si 97' 1.6 16V] Zgasł podczas jazdy i brak iskry.
kostas Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 49 Sro Maj 13, 2009 19:06
faecd
Brak nowych postów [R416] Brak iskry - urwany przewód z cewki
miniex Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Lis 12, 2016 16:48
miniex
Brak nowych postów [R416] Wymiary akumulatora
kpt Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Paź 06, 2008 12:24
Brt
Brak nowych postów [R416] poprawna wymiana akumulatora
Haczyk94 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Pon Mar 28, 2016 19:43
mamnaimiepatryk



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink