ja dolot czyściłem naftą pod ciśnieniem, sam byłem usmarowany tym nagarem ale zeszło tylko powierzchownie, gra nie warta świeczki, najlepiej to przy wlocie i wylotach na głowicę poskrobać nożem i tyle. Generalnie można użyć też płynu do mycia silników, dobrze się do tego nadaje. Jednakże co z nagarem na wlotach głowicy? tego już nie wyczyścisz... Poza tym nagar po pewnym czasie i tak się pojawi. Bierze się on z oleju idącego z turbiny i ze spalin które przepuszcza EGR
W kolektorze dolotowym masz czujnik ciśnienia, warto jest go przeczyścić.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 10, 2011 22:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie będzie ci sie zbierał. Przedmucha go do cylindrów.
Odrobina oleju na dolocie to normalne , nawet w nowym aucie. Turbina nie jest idelnie szczelna no i z najlepszej odmy mgła olejowa zawsze troszke idzie.
Nie ma co panikowac jezli z komina nie idzie błękitno-biały dym.
[ Dodano: Pon Lip 11, 2011 19:19 ]
kris-tofer napisał/a:
ja dolot czyściłem naftą pod ciśnieniem, sam byłem usmarowany tym nagarem ale zeszło tylko powierzchownie, gra nie warta świeczki, najlepiej to przy wlocie i wylotach na głowicę poskrobać nożem i tyle. .
Czytałem na forach BMW, że do czyszczenia uporczywego nagaru zprawdza sie kret (taki do czyszczenia rur). Nie wiem ile w tym prawdy, nie sprawdzalem.
tyle, że KRET jest silnie żrący i ciekawe czy nie uszkodzi w jakiś sposób plastikowego kolektora dolotowego. Trzeba by przetestować ale i uważać, bo z uszczelkami radzi sobie tak samo dobrze jak z tym do czego jest przeznaczony, więc nikt mądry nie użyje tego do czyszczenia intercolera, co najwyżej sam dolot ale i tu kwestia zagadkowa...
tyle, że KRET jest silnie żrący i ciekawe czy nie uszkodzi w jakiś sposób plastikowego kolektora dolotowego. Trzeba by przetestować ale i uważać, bo z uszczelkami radzi sobie tak samo dobrze jak z tym do czego jest przeznaczony, więc nikt mądry nie użyje tego do czyszczenia intercolera, co najwyżej sam dolot ale i tu kwestia zagadkowa...
Zawodnik od kreta używał go do czyszczenia kolektora dolotowego w silniku M57 w E39. Tam kolektor jest z tego samego materiału co w M47. Ale osobiscie też bym uważał i próbę bym zrobił na czymś innym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum