Wysłany: Czw Lip 14, 2011 01:08 [MG ZT-T] Przegrzewanie się silnika
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam
Wczoraj wieczorem jadać do pracy zobaczyłem, że wskazówka od temperatury faluje miedzy połowa a 3/4. Pomyślałem, ze może mam wyciek w układzie, wiec stanąłem na stacji - wentylator od chłodnicy pracował (klimatyzacje miałem wyłączoną) , kupiłem baniaczek wody i poszedłem zerknąć co się dzieje - w zbiorniczku wyrównawczym było płynu na dnie - udało mi się dolać może 300ml. Czyli płyn był. Odpaliłem autko i zabrałem się za odpowietrzanie - na pracującym silniku odkręciłem odpowietrznik, a tu nic nie leci (normalnie sikał płyn jak szalony) - w zbiorniczku wyrównawczym pełno płynu. Temperatura trzyma się w polowie skali. Czasu już nie było, żeby kombinować, wiec pojechałem do pracy (jakieś 2 km). Temperatura trzymała się w połowie skali, ale wentylator na chłodnicy pracował jak stanąłem. Ustawiłem ATC na 28 stopni, ale za bardzo cieple powietrze nie leciało - czasem letnie. Zerknąłem jeszcze raz do zbiorniczka wyrównawczego - stan taki sam jak na stacji.
Autko stoi i zastanawiam się czy to pompa wody zdechła Czy tez termostat się zablokował. Silnik szybko się nagrzewa, płyn w układzie jest (przynajmniej w zbiorniczku wyrównawczym), pasek na pompie jest, kolko się kręci tylko z odpowietrznika nic nie leci..
Ktoś ma jakiś pomysł co może dolegać
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Lip 14, 2011 10:50, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 14, 2011 01:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Lip 14, 2011 10:49
Mortal napisał/a:
Autko stoi i zastanawiam się czy to pompa wody zdechła
Może być pompa lub
Mortal napisał/a:
Czy tez termostat się zablokował
Bez rozebrania nie da się ocenić. Możesz zdjąć pasek i pokręcić kołem od pompy ale raczej niewiele to da. Jak wyciągniesz pompę to od razu termostat gdyż termostat jest przykręcony do pompy.
a z pompą wody nie było by słychać jakiegoś stukotu? bo jakby się uszkodziła to coś by się działo np. z łopatkami. U kolegi tricky w R600 poszła pompa wody i coś tam stukało, zanim się zorientował, to zagrzał silnik.
w takim razie jeśli pompa wody to zwykły wirnik, to na czym polega jej uszkodzenie skoro wody już nie pompuje, ale nadal się kręci? szlag trafia łopatki i coś się musi z nimi dziać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum