Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZS zamiast ZR
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MG ZS zamiast ZR
Autor Wiadomość
xaoo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lip 17, 2011 23:16   MG ZS zamiast ZR

siema,
do głowy przyszedł mi szatański pomysł, który mam nadzieję obalicie lub pochwalicie.
Chciałbym po 2latach zamienić mojego ZR na ZS. Koniecznie iDT, prawdopodobnie po lifcie, a jeśli się uda to w budzie hatchback/liftback (widzianej tylko na zagranicznych forach).

Powód zmiany: mile widziane tylne drzwi, potrzeba ciszy w środku, ma mniej męczyć na trasie (rocznie robię >30tys.).

Poznałem chyba wszystkie kaprysy ZR-ki ale ciekaw jestem na co chorują ZSy :)
Z jakiegoś powodu wydaje mi się, że ZS są znacznie mniej popularne od mniejszego i większego brata - może ktoś miał możliwość porównania i podzieli się opinią :)
_________________
Paweł S.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 17, 2011 23:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 18, 2011 00:25   

wyprzedzanie zs iDT moze byc bardziej uciążliwe
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xaoo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lip 18, 2011 00:33   

Raptile napisał/a:
wyprzedzanie zs iDT moze byc bardziej uciążliwe


Ze względu na stosunek waga / moc? Czy zestopniowanie?
_________________
Paweł S.
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 18, 2011 00:35   

Nom stosunek mas przede wszystkim ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kaziu 




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: Kleczew

MG ZS

Wysłany: Pon Lip 18, 2011 10:37   

Jakiś czas temu chciałem kupić MG ZR lub R 25, nawet kilka oglądałem. Niestety wydał mi się za mały. Przez przypadek znalazłem MG ZS. Dużo więcej przestrzeni, pojemny bagażnik i komfort jazdy. Kupiłem i jestem zadowolony. O silniku diesla nic ci nie powiem bo ja szukałem benzyny.

Robisz krok w dobrym kierunku. Pozdrawiam
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 18, 2011 17:34   

Na plus dla MG ZS poliftowy przemawia to, że jest po prostu piękny. Dla mnie jedynym minusem jest, że jeśli będzie broń boże jakaś stłuczka/wypadek o części nie będzie tak łatwo. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 18, 2011 18:57   

xaoo napisał/a:
Powód zmiany: mile widziane tylne drzwi, potrzeba ciszy w środku, ma mniej męczyć na trasie

Ta buda wraz nie jest tak cicha. Na pewno będzie ciszej niż w ZR ale bez wielkiego kroku na przód. Jak się robi za jednym rzutem sporo km to daje się we znaki szum i inne rzeczy. Fakt że po drodze płynie lepiej inaczej wybiera nierówności.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Pon Lip 18, 2011 20:45   

Cytat:
jakaś stłuczka/wypadek o części nie będzie tak łatwo

a wrecz tragedia z cena jak juz cos jest

[ Dodano: Pon Lip 18, 2011 20:32 ]
greg-si napisał/a:
Fakt że po drodze płynie lepiej inaczej wybiera nierówności.

wydaje mi sie ze zs ma twarde zawieszenie ale jeszcze to bardziej wglebnie sprawdze

[ Dodano: Pon Lip 18, 2011 20:45 ]
ladny
ogolnie na pierwszy rzut oka ładny kolor i body kit taki jak mi sie marzy
ale flagi wyrabane w kosmos z wysokoscia
no i przy 40tys po wymianie rozrzadu:D
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
zefir 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: Tczew

MG ZS

Wysłany: Pon Lip 18, 2011 21:51   

Raptile napisał/a:
wyprzedzanie zs iDT moze byc bardziej uciążliwe


ja jakoś moim nie narzekam, aczkolwiek jeszcze sprzęgło prosi o wymianę (niebawem będzie nowe), to mogę powiedzieć, że z tymi 113KM i 260Nm to auto lata ładnie, wyprzedzanie np. na 5 biegu przy 80km/h to jest bajka - po prostu wciskasz gaz, bez redukcji i to auto od razu reaguje, nim się obejrzy to już po wyprzedzaniu :D
Jeżeli chodzi o hałas w trakcie jazdy, powiem tak: magiczna granica ok. 130-140km/h, powyżej to już czasem się zastanawiam czy dachu nie zgubiłem ;)
Szum powietrza mogę porównać do Celicy Vgen (drzwi bezramkowe), w Zs'ce jest troszkę lepiej :) , ale mogłoby być jeszcze lepiej. Osobiście myślę, że może to być (przynajmniej w moim przypadku) kwestia wymiany uszczelek drzwi, bo są luźne, a jak się je porządnie ułoży to każdej brakuje ok. 1cm (mocno oszczędzali przy produkcji tego modelu).
Jeżeli chodzi o zawieszenie, to oczywiście jest twardsze niż w 45-tce, ale tragedii nie ma :)

Generalnie auto polecam :)
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Pon Lip 18, 2011 22:39   

zefir, jezdziłes 45??
duzo twardsze?? przy takim bezposrednim porownaniu

a jezdzil ktos zs 180 i zs z innym silnikiem zeby porownał twardosc zawiechy??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Lip 18, 2011 22:42   

A orientuje się ktoś jak wygląda mechanizm okien? Tzn czy coś zmienione zostało od czasu R200?
Bo u mnie jest trochę kiepsko to rozpracowane bo silnik gdy zamknie szybkę to napiera na belkę w drzwiach i ją odgina, przez co cała konstrukcja się odkształca i wszystko szumi.
Zamontowany jest może jakiś ogranicznik skrajnych położeń?
 
 
 
zefir 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: Tczew

MG ZS

Wysłany: Pon Lip 18, 2011 22:54   

borek88 napisał/a:
zefir, jezdziłes 45??
duzo twardsze?? przy takim bezposrednim porownaniu


no niestety nie, raz przejechałem się 400 z 99r., ale z definicji i z założenia, MG jest twardsze bo jest 'usportowione' :)
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 18, 2011 23:00   

borek88 napisał/a:
wydaje mi sie ze zs ma twarde zawieszenie ale jeszcze to bardziej wglebnie sprawdze

No ma ale to w niczym nie przeszkadza. Zresztą przesiadka jest z ZR który też ma zrobione coś z zawieszeniem.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
xaoo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lip 19, 2011 08:39   

greg-si napisał/a:
borek88 napisał/a:
wydaje mi sie ze zs ma twarde zawieszenie ale jeszcze to bardziej wglebnie sprawdze

No ma ale to w niczym nie przeszkadza. Zresztą przesiadka jest z ZR który też ma zrobione coś z zawieszeniem.


Diesle ZR-rowe cieszą się jeszcze twardszym zawiasem od benzynowych. U mnie na każdym ziarnku piachu na drodze miałem wrażenie, że chce mi wszystkie plomby w zębach usunąć :)
Na szczęście znalazł się na forum właściciel 25tki w dieslu, z którym zamieniliśmy się na kolumny mcpersona :) i auto stało się używalne.

Nie wiem czy w przypadku ZS też bym się zdecydował na taki zabieg. Jechałem 45tką i mam wrażenie, że biorąc średnio ciasne zakręty nawet o 20-30 kmh wolniej niż ZR, to auto chce się wywrócić na dach.

Hałas to sprawa bardzo względna, dla mnie 140 to próg nie tyle słyszalności co bólu :)
Silnik i wydech sobie, ale opływowość (a raczej jej brak) sobie.

U mnie (najpierw 200, później ZR) stałym punktem programu były usterki przepływomierza, zamków w drzwiach (chrupanie), wiązek w drzwiach i klapie, grzania w zimę po 30km. Czy pod względem elektrycznym właściciele ZSów też narzekają?
_________________
Paweł S.
 
 
 
zefir 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: Tczew

MG ZS

Wysłany: Wto Lip 19, 2011 10:18   

xaoo napisał/a:
Czy pod względem elektrycznym właściciele ZSów też narzekają?


Co prawda mojego mamy, bodajże, od kwietnia, ale póki co jeszcze nic złego z autem się nie działo.
Jedyne naprawy to wymiana żarówek w liczniku i wymiana wentylatorów chłodnicy, bo padnięte były i klima nie działała.

A jeżeli chodzi o szybką jazdę ZS'ką to jest to czysta przyjemność, auto trzyma się drogi aż miło :D
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 19, 2011 11:06   

zefir, a zrób to samo w Zr przy wyprzedzaniu jak wagon z węglem vs kartonowy samochodzik ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 19, 2011 13:09   

Taaa 0,4s gorszy czas do setki i wagon z węglem. Czasem za dużo się Rapt podniecasz tym dieslem weź się może przejedź czymś naprawdę mocnym to Ci przejdzie :P Co do tematu największa przewaga ZS nad ZR to zawias i mimo wielkości powinno się prowadzić bardzo dobrze i być bardziej komfortowe od ZR'a
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 19, 2011 13:50   

i Pisze to ktos kto nigdy nie jezdzil jednym ani drugim ;) sam najlepiej powinienes wiedziec ze cyferki swoją drogą a realia swoją

[ Dodano: Wto Lip 19, 2011 13:50 ]
i w trasie raczej liczy sie elastyczosci niz 0-100 chyba ze sie myle :hmm:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 19, 2011 14:26   

Widzę, że doskonale wiesz czym jeździłem, a czym nie. Po za tym przewaga wielowahacza nad belka w tym przypadku nie podlega dyskusji. Baa wystarczy poczytać opinię właścicieli ZR'a, jakoś nie wychwalają pod niebiosa prowadzenia tego auta. Nie każdy jara sie ze zrobienia pięciu kuni więcej czy lepszego o ułemak sekundy przyspieszenia dla innnych w trasie się liczy też komfort i wyposażenie, a tu raczej będzie przewaga ZS chociaż jak ma być naprawdę komfortowo i koniecznie xaoo chcesz zostać przy marce to szukał bym 75 lub ZT.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 19, 2011 14:43   

widze ze bardzo ci to przeszkadza
Cytat:
Nie każdy jara sie ze zrobienia pięciu kuni więcej
Chyba ze kolega bedzie jezdzil tylko na naszych wspaniałych autostradach. Jesli natomiast nie napewno manerw wyprzedzania sprawniej wykona zr niz zs



Ps nigdzie nie ruszałem kwesti komfortu bo tu prawa jest jasna
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów MG ZTT zamiast MG ZR
Spiro Chcę kupić ROVERka 3 Sro Maj 12, 2010 21:51
MaReK
Brak nowych postów A może zamiast 600 to 400?
Co myślicie o tych 2 egzemplarzach?
ziober30 Chcę kupić ROVERka 19 Wto Kwi 20, 2010 18:30
olek997



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink