Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214SI]Auto nie odpala po wymianie uszczelki pod głowicą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214SI]Auto nie odpala po wymianie uszczelki pod głowicą
Autor Wiadomość
Lesior 



Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 82
Skąd: Przemyśl

Rover 200

  Wysłany: Pią Lip 22, 2011 17:55   [R214SI]Auto nie odpala po wymianie uszczelki pod głowicą
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam mam taki problem z autem po wymianie uszczelki pod głowicą auto nie odpala i nie ma ciśnienia na żadnym cylindrze w aucie został wymieniony rozrząd ustawiony jest idealnie a auto nie chce odpalić do tego zostało wymienionych 9 zaworów splanowana głowica może miał ktoś już taki problem bo moi mechanicy nie dają sobie już z tym rady.
Z góry dziękuje za odpowiedź Pozdrawiam Lesior
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 22, 2011 17:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 18:10   

dociagnij glowice, za slabo skreciliscie
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Lesior 



Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 82
Skąd: Przemyśl

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 22, 2011 19:15   

flapjck1 napisał/a:
dociagnij glowice, za slabo skreciliscie

Kolego mechanicy twierdzą że jest dobrze dociągnięta że jest tyle co podają w książce masz może jakieś inne pomysły ?

[ Dodano: Pią Lip 22, 2011 20:15 ]
Mam jeszcze takie pytanie odnośnie tego problemu głownie chodzi mi o koła zębate z rozrządu czy zamiana ich może powodować brakiem ciśnienia i nie odpaleniem auta ?
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 19:40   

Lesior, problemem jest źle złożony rozrząd a dokładniej, zamiana kół na wałkach, ponieważ można je zamienić miejscami i zmienić kąt zapłonu o jakieś 180^.
Poczytaj i poszukaj na forum o ustawieniach rozrządu, było miliard razy o tym pisane.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
Lesior 



Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 82
Skąd: Przemyśl

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 22, 2011 20:00   

Jutro powiem to mechanikowi żeby zamienił te kola a mam jeszcze pytanie czy wałek rozrządu ten który podpina się zapłon czy jest rozpoławiany?
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 20:02   

Potwierdzam źle założone koła rozrządu
Sam to przeżyłem
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=48837
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 20:06   

Lesior napisał/a:
Jutro powiem to mechanikowi żeby zamienił te kola a mam jeszcze pytanie czy wałek rozrządu ten który podpina się zapłon czy jest rozpoławiany?


Nie, jest w całości przez całą głowice. Dzielony jest wersji ze zmiennymi fazami rozrządu.
Koło na wałku ssącego, klin musi być wsadzony od strony oznaczenia IN a koło kolektora wydechowego, klin musi być wsadzony od strony EXAUS. Tak założone koła na wałkach ustawiasz z resztą rozrządu, według znaków i wtedy silnik zagada :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Ostatnio zmieniony przez azor77 Pią Lip 22, 2011 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lesior 



Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 82
Skąd: Przemyśl

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 22, 2011 20:10   

Dziękuje za odpowiedzi najprawdopodobniej zostały zamienione te koła jutro dam znać czy auto odpaliło jeszcze raz bardzo dziękuje !
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 20:22   

Lesior napisał/a:
bo moi mechanicy nie dają sobie już z tym rady.


Widać uczą się na twoim silniku składać rozrząd w Roverze :roll:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
Lesior 



Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 82
Skąd: Przemyśl

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 22, 2011 20:28   

niby składali już rovera i nie mają z tym problemu...
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 20:31   

Cytat:
dociagnij glowice, za slabo skreciliscie

:głupek:
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 20:39   

keczu, kolega,
flapjck1 napisał/a:
dociagnij glowice, za slabo skreciliscie


Widać, jest moda w kilku tematach na dociąganie głowicy :mrgreen:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 21:58   

azor77 napisał/a:
Widać, jest moda w kilku tematach na dociąganie głowicy

Tak, tak i nawet w innym poscie jest dokladna procedura jak i ile dociagnac ,czyli dociagnac "odrobinke" . :shock:
To nowa jednostka miary , nie wszystkim jeszcze znana. Odrobinka-to algorytm pomiedzy sila w Nm i katem dokrecenia sruby z uwzglednieniem lepkosci oleju jakim byl smarowany gwint sruby i rozciagania sie srub glowicy . Inny dla kazdej sruby w glowicy bo tu jeszcze uwzgledniamy odksztalcenie magistrali olejowej w danej pozycji. Dociagniecie "odrobinke" robi sie zwyklym kluczem , nie dynamometrycznym .Zakladamy na srube nasadke i krecimy, iiiiiii....juz starczy , i tak kazda srube. Odrobinke stosujemy bo procedura fabryczna jest zla bo oni sie nie znaja, a idioci co zaprojektowali roverowskie jaki i reszte do prawie wszystkich obecnie produkowanych silnikow "rozciagliwe" sruby glowicy gadaja glupoty ze sie ich nie dociaga. itd. Pozdr.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 22:07   

keczu, :brawa: :rotfl:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 22:31   

madrzycie sie a ja swoje wiem

jakby mial zalozone odwrotnie kolka to kompresje mialby tak czy siak

a juz kilka razy spotkalem sie z tym ze skrecenie wg manuala to za malo - dziwne bo dokrecenie wstepne jest minimalne a potem jedzie sie katami - generalnie w dwoch przypadkach musialem dokrecac glowice i dodatkowe 20-30 stopni

inna kwestia ze te silniki mialy efekt "queen mary" - pochylone tuleje

i jeszcze jedno: sruby skreca sie na sucho - bez oleju :P
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Sob Lip 23, 2011 07:33   

Przy odwrotnie założonych koła kompresja jest 4 bary
Silnik nawet potrafi zapalić i chodzić na takim ustawieniu
Pozdrawiam
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Lip 23, 2011 08:31   

jedyna opcja zeby nie bylo kompresji wogole to zalozenie obydwu kolek znakami in lub ex

poza tym kto powiedzial ze ci mechanicy skrecali ten silnik tak jak nalezy?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Lesior 



Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 82
Skąd: Przemyśl

Rover 200

Wysłany: Sob Lip 23, 2011 11:49   

Samochód odpala już normalnie powodem były zamienione koła rozrządu ;)
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sob Lip 23, 2011 13:33   

flapjck1 napisał/a:
i jeszcze jedno: sruby skreca sie na sucho - bez oleju

Smaruje sie gwint i leb sruby (pod dokladnie ,tam gdzie styka sie z glowica).

[ Dodano: Sob Lip 23, 2011 13:33 ]

Patrz punkt nr. 3 wyraznie napisane o smarowaniu srub, mialem jeszcze gdzies biuletym techniczny ,ale nie bede spedzal soboty udowadniajac ze glupoty piszesz.Pozdr.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Lip 23, 2011 16:53   

zwracam honor
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r200] auto po wymianie uszczelki pod głowicą nie odpala.
albertlans Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Lip 22, 2011 15:46
keczu
Brak nowych postów [r216] Po wymianie uszczelki pod głowicą
group1320 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Sty 18, 2013 12:26
leszczu
Brak nowych postów [R200 1.4 99r] Stukanie po wymianie uszczelki pod głowicą
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Paź 31, 2008 10:49
oprawca_1978
Brak nowych postów [R25] Po wymianie uszczelki pod głowicą i rozrządu nie pali
arek_c Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Wrz 05, 2012 11:27
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R200] Problem po wymianie uszczelki pod głowicą.
romeczek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Sty 08, 2014 22:28
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink