Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Sob Lip 23, 2011 09:13 [R45] Wymiana klamki zewnętrznej
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam.
Chciałbym zakupić i wymienić klamkę zewnętrzną od strony pasażera z przodu. Chciałbym, ponieważ urwał się plastikowy zaczep, który trzymał złotą śrubę widoczną na zdjęciu. Po prostu się pokruszył przy otwieraniu drzwi Mam jednak dylemat, bo nie miałem z tym wcześniej do czynienia.
Jak dostać się do klamki, co trzeba zrobić by ją wymienić?
No i druga sprawa, która kłopocze mnie jeszcze bardziej. Na allegro są klamki do R45 prawy przód, ale wszystkie posiadają zamki na kluczyk. Moja nie ma zamka! Gdzie mogę kupić klamkę, która będzie pasowała do mojego auta?
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lip 23, 2011 09:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
żeby dostać się do klamki musisz po prostu zdjąć boczek drzwi (tapicerkę od środka) nie jest to trudne, ani skomplikowane i na pewno jest opisane na forum. co do zdobycia klamki to nie mam pojęcia... może Tomi by miał... ale skoro i tak będziesz lakierował, to może po prostu zaszpachlować, albo zaspawać tę dziurę...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Sob Lip 23, 2011 09:29
Pewnie tak będę musiał zrobić. Mnie zastanawia czemu inne klamki mają zamki na kluczyk, a moja nie ma. Czyżby rok 2002 był pozbawiony zamka? A może klamka od prawego tyłu pasuje do przodu i właśnie ja mam założoną klamkę tylną? Stąd brak dziurki na zamek?
Generalnie to mam małe obawy przed zakupem klamki z "dziurką", bo może się okazać, że układ zaczepów itd. w środku może być inny niż w mojej Dobrze by było gdyby mógł się ktoś wypowiedzieć kto rozbierał tego sporo i miał z tym do czynienia.
nie wiem dokładnie, ale wydaje mi się, że nie powinno być z tym problemu. Przypuszczam, że występowanie lub nie zamka w prawej klamce może mieć związek z krajem pochodzenia lub wyposażeniem. Ja np mam auto z niemiec i mam zamek w prawej klamce (i działa) natomiast znajomego polski R400 jej nie ma. Może też być tak, że klamki na aledrogo są z anglików, a tam to jest właściwa strona dla zamka
Ale idąc tym torem to nie sądzę, żeby zmieniali całe drzwi, żeby wsadzić inną klamkę
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Angliki mają dziurkę, europa ma po drugiej stronie.
Z tego co wiem pasowała będzie klamka tylna gdyż są takie same (ale to muszę sprawdzić w garażu bo mam takie z 45`ki)
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
PopaY, Ja mialem podobny problem z klamka od strony kierowcy. najlepszym i najtrwalszym rozwiazaniem jest to co u mnie zrobil Mariusz418:
wyjmujjesz klamke i odkrecasz te tulejke co zostala w drzwiach.
miejsce w ktorym zlota tulejka byla w klamce porzadnie oczyszczasz i leciutko poglebiasz miejsce mocowania wiertelkiem o fi takim jak ta tulejka
wklejasz tulejke w jej miejsce w klamce za pomoca poxipolu dwuskladnikowego dokladnie otaczajac poxipolem cala tulejke - dosc grubo poloz.
czekasz az porzadnie wyschnie i wkrecasz z powrotem
U mnie w ten sposob juz dobre 2 lata sie trzyma solidnie. Jak kupisz klamke to masz duze prawdopodbienstwo ze za chwile temat sie powtorzy No chyba ze kupisz i zabezpieczysz dodatkowo to mocowanie.
Ja skleiłem u siebie Poxipolem, ale puściło po jakichś dwóch miesiącach Nakapałem wtedy na rozklejone elementy Kropelki (bez rozbierania i wyjmowania) i ścisnąłem. O dziwo, na razie trzyma (ponad miesiąc). Też prawy przód, widać, pasażerowie nie szanują Roverków i za bardzo szarpią...
Z tego co wiem pasowała będzie klamka tylna gdyż są takie same (ale to muszę sprawdzić w garażu bo mam takie z 45`ki)
Sprawdziłem i nie podejdzie. Inne jest rozmieszczenie śrub mocujących.
kruszon napisał/a:
Jak kupisz klamke to masz duze prawdopodbienstwo ze za chwile temat sie powtorzy No chyba ze kupisz i zabezpieczysz dodatkowo to mocowanie.
x2
Jak kupowałem klamki żeby przełożyć ten chrom to wszystkie dostałem poklejone. Jak już kupować to osobiście by sprawdzić czy wszystko jest ok bo jak klejone to możesz zrobić jak napisał kruszon. Będzie to kosztowało kilka złotych + 30min roboty.
Ps. U mnie tylna lewa jest w takim samym stanie. Ktoś chciał mi się do samochodu wbić i tylko klamkę wyrwał...
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Sob Lip 23, 2011 13:02
Dzięki Panowie, wszystko jasne. Nie pisałem wcześniej, bo kombinowałem jak zamocować klamkę. Zamocowałem aż miło Niestety, nie zrobiłem tego poxipolem lecz przewierciłem plastik i dołożyłem śrubę, trzyma pięknie choć wygląda tandetnie Ale jest to rozwiązanie tymczasowe dopóki nie kupię klamki, ale będę szukał takiej bez dziurki jednak. Pojeździłem dziś po radomskich szrotach, ale nigdzie nie mieli ani klamek, ani drzwi od R45 Szkoda, że te od tyłu się nie nadadzą, no, ale trudno. Wrzucę później zdjęcie mojej klamki po zamocowaniu. W przyszłym roku będę zmieniał auto na dużo większe więc muszę doprowadzić "R" do stanu sprzedażnego.
Ja jak szukałem na Allegro klamki pod kolor samochodu, sprawdzałem aukcje z częściami właśnie w moim kolorze i tam wysyłałem maile z pytaniem. Wysłałem chyba z 15, dostałem ok. 10 odpowiedzi, ale nikt już nie miał klameczki, więc dalej bujam się z tą uszkodzoną (trzymającą na razie, tfu, odpukać )
ja mam taka klameczkę z wersji europejskiej od zs'a
tylna na bank ci nie podejdzie bo wczoraj montowałem u siebie klamki i pomyliłem przednia z tylna i nie chciała wejść ta śrubka co ci sie urwała jest na innej wysości
warto było skleic bo niestety o przednie klamki ciezko bo lewe na alegro nie mają dziury a prawe znów ją mają (odwrotnie niż u nas)
Tak dodając troszkę i uzupełniając informacje o klamkach.
Wczoraj i dziś walczyłem z wyrwaną klamką i robiąc to sprawdziłem jak wygląda sytuacja w R400 a jak w R45.
No i mam kilka spostrzeżeń które mogą ułatwić wybór a przynajmniej powinny ułatwić.
Otóż to co pokazał w pierwszym poście PopaY czyli złotą tulejkę różni klamkę R45 od R400. W R400 ta tulejka jest wykonana ze zwykłego metalu który z czasem jak wiadomo pokrywa się rdzą. U mnie jedna tak mocno zardzewiała że niestety nie mogłem w żaden sposób wykręcić śruby z tulejki. Dodatkowo ta tulejka w R400 jest krótsza i nie ma tych odstępów pomiędzy zębami. Ogólnie ta tulejka z R400 jest sporo gorsza gdyż trzyma sporo słabiej całą klamkę.
Dlatego jeśli ktoś chce wymieniać klamki sugeruję by kupił te z R45.
To byłoby na tyle
Pozdrawiam
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
A to też dodam coś od siebie, jako, że niedawno naprawiałem wyrwaną klamkę
Poprzedni właściciel już wcześniej starał się usunąć ten feler, niestety
wkręcił śrubę pod kątem no i przekręcił gwint w tulejce, jak chciałem
dokręcić śrubkę to tulejka wyszła z kleju
W warunkach polowych zastąpiłem tulejkę dwiema mosiężnymi nakrętkami,
teraz trzyma, i nie bałem się, że znów wyrwę tulejkę.
dodam ze jak sie wyrwie w 45 i trochę sie zapiecze to tez nie idzie wykręcić
w kombinerkach sie obraca
ja spiłowałem na płasko w dwóch miejscach żeby łatwiej było złapać ale to nic nie dało dopiero podgrzanie opalarka i dało rade wykrecic
Przymierzam się do wymiany klamek przednich. Mam jedną nówkę zapasową, drugą będę musiał kleić. Wcześniej była klejona poxipolem, który moim zdaniem trzyma nie gorzej niż śruby w nówkach.
Mam tylko jedną wielką prośbę. Czy ktoś mógłby skrobnąć mały tutorial jak zdemontować boczki i dostać się do klamki?
Mam tylko jedną wielką prośbę. Czy ktoś mógłby skrobnąć mały tutorial jak zdemontować boczki i dostać się do klamki?
Temat przerabiany, jak słusznie zauważył panwilli przy wymianie głośników
http://www.roverki.pl/zro...-w-roverze.html
Demontaż łatwy, jedyne co trzeba pamiętać to aby wyjąć boczek trzeba go trochę przesunąć w stronę silnika aby zwolnić zatrzaski klamki wewnętrznej
Po roku z okładem zdecydowałem się na wymianę klamki. Opis króciutki, w kilku punktach. Dla mnie to jednak był KOSZMAR! O ile samo zdjęcie boczka większą filozofią nie jest, o tyle najwięcej problemu sprawiło zdjęcie uchwytu z cięgna klamki wewnętrznej i oddzielenie klamki od cięgna.
Potem już tylko pot i łzy. Klamka zewnętrzna oberwała się na trzpieniu przy zamku i za nic nie szło odkręcić zapieczonego mosiądzu ze stalowej śruby. Z przednią śrubą jeszcze gorzej - sworzeń obracał się w środku plastiku a plastik i tak nie dał się zdjąć.
Suma summarum skończyło się wizytą u mechanika, bo potrzeba było naprawdę mocnej żabki i dwóch osób do odkręcania. Żeby dostać się do przedniego trzpienia trzeba było wyrywać i rozdłubywać plastik klamki, który wbrew pozorom łatwo się nie poddawał.
Wymiana klamki kosztowała mnie 2 godziny mordowania się i udziału 2 osób. Wcale takie proste to nie jest. Trochę ekwilibrystyki wymaga też potem pozakładanie cięgien klamki i wkładu zamka. Założenie boczku po tym wszystkim to już przyjemność, choć znów problem przy nakładaniu klamki wewnętrznej na cięgno - robiłem to na założonym już boku, ale chyba łatwiej by było przed zatrzaśnięciem zatrzasków.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum