Wysłany: Pon Lip 25, 2011 10:10 [Civic 20T2N] czasem nie przyśpiesza,dławi się i temp rośnie
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam,
od jakiegoś czasu zauważyłem że autko ma problem po przejechaniu pewnego odcinka trasy. problem polega na tym że autko zaczyna się dusić... np jazda pod górkę, i nie ważne czy daje w rurę żeby powyprzedzać czy żeby spokojnie wyskoczyć na górkę... objaw jest taki sam że nagle brak mocy i wciskanie pedału gazu nic nie daje i np silnik nie przekroczy 3tys rpm, albo 2,5tys... jak mu się uwidzi... a po chwili pracuje normalnie i można ciągnąć do 4tys rpm...
przeglądając forum doczytałem że w podobnym przypadku czujnik przy pedale hamulca był winowajcą... ale tam nie było wspomniane o jeszcze jednej rzeczy... mianowicie to zazwyczaj występuje gdy temperatura silnika się podniesie... i np jadąc 100~110km/h cały czas silnik nie utrzymuje swojej temperatury, jak pojeździ po górkach to już tum bardziej temp. skacze zdecydowanie wyżej (zazwyczaj do 5mm od czerwonej kreski)...
kiedyś wskaźnik głupiał to go wymieniłem, pompa wody nowa, chłodnica nowa, olej 10w40 castrol, (za niedługo wymiana oleju i filtrów, ale żeby od tego to było to nie wiem...) na budziku 230tys km ale ile w rzeczywistości to czort wie ale sprzęgło chyba jeszcze pierwsze, wężyk podciśnienia jakiś czas temu naprawiony (poprzedni właściciel nawet nie wiedział od czego to było i nic z tym nie robił) i ogólnie żadna kontrolka się nie zapala... raz rok temu tylko się zaświeciła na autostradzie i komp ograniczył prędkość do 100km/h, ale nie dławiło się autko.... teraz to i przy 80km/h się zadławi... czasem i przy stałej prędkości wyczuwalne jest szarpanie...
z góry przepraszam za haos w poście... ale nie mam pojęcia o co tu może biegać....
turbina może sobie tak pracować jak się jej zachce? skąd skoki temp? (wiatrak na chłodnicy się włącza)
i nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale jak przed tymi problemami nie miałem problemu utrzymać średnie spalanie 5,7l tak teraz trochę się muszę namęczyć żeby mieć 6l na setkę... (fakt że opony zmieniane były <szerokość ta sama> ale teoretycznie miały nawet obniżyć spalanie a nie podnieść...)
aaaa a jak temp podrośnie to klima mówi papa... ale to chyba inny problem
z góry dziękuję za sugestie
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 25, 2011 10:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sprawdziłem termostat domowym sposobem i wydaje się być sprawny....
tzn zimny silnik, rozruch, pare minutek pyrkania i czy dwie czy jedna rur chodnicy ciepłe... no i górna ciepła a dolna zimna po 7min pracy... więc chyba termostat jest ok...
Ale może się otwierać częściowo, albo czasami otwierać częściowo.
Sam to przerabiałem. Czasem bez wyraźniej przyczyny się przegrzewał.
Na postoju bez obciążenia go tak łatwo nie przegrzejesz, tym bardziej ze to diesel.
Ale jak sam napisałeś od jazdy po górkach wskazówka idzie do góry - a nie powinna.
Czy kiedy wszystko było ok wskazówka też tak "szalała"?
Jeżeli silnik się przegrzewa, najpierw postarałbym się to jakoś załatwić. Tym bardziej że możesz go w ten sposób zniszczyć.
A potem martwić się resztą (jeżeli sama nie ustąpi).
czyli do sprawdzenia na razie
- termostat
- pompa wody
- poziom płynu
- chłodnica
- czujniki temperatury
edit: nie zauważyłem że pompa wody i chłodnica nowa ... no to zostaje reszta.
- poziom płynu ok - bo skoro chłodnica wymieniana to trzeba było nalać od nowa
- czujnik temp zmieniany jakieś pół roku temu, więc powinien być jeszcze ok
to pewnie wymienię ten termostat... w sklepie zaśpiewali 64zł to nie majątek... a jak temp rosła to szybki w dół i ciepłe powietrze do środka jakoś się ją zbijało wtedy
wskazówka kiedyś szalała ale to ona była walnięta bo zmieniłem ją i było ok ale wtedy to mijała czerwone pole i zostawiała je w tyle a wystarczyło wyłączyć i włączyć silnik i nagle cudowne ochłodzenie albo wystarczyło włączyć nawiew i nagle +30 stopni było
dzwoniłem do 3 sklepów co mam na miejscu.... i mówili ceny 64, 74, 220zł, pytając się o opis wizualny to był taki sam.... taka bańka z dwiema rurkami z jednej strony i jedną z drugiej strony... czyli chyba jednak z obudową.... jakieś francuskiej firmy...
a tak jeszcze zapytam.... czy też od tego zależy jak pracuje nawiew ciepłego powietrza wewnątrz kabiny? bo zauważyłem że np leci sobie ciepłe powietrze a nagle wylatuje znacznie cieplejsze...
piter-t, skoro cieplejszy płyn chłodniczy to i cieplejsze powietrze z nagrzewnicy
Być może masz parę różnych problemów i każdy odpowiada za co innego, ale się nakładają na siebie.
Jeśli silnik nie wyrabia pod obciążeniem (wjazd pod górkę, mocno załadowany, ciągnący przyczepę, wyprzedzając) to najprawdopodobniej map-sensor Ci pada...
Krzysi3k a to nie powinno być tak że jak pada ten map sensor to cały czas powinny być takie objawy? powiem szczerze że zielony jestem w tym temacie (ledwo co wygooglałem teraz na ten temat) jak temperaturę trzymam na nominalnym poziomie (ogrzewanie włączone) to nie ma górki żeby coś się działo.... no i nie musi być obciążenia żeby jakieś numery zaczęły się pojawiać, jak sam jadę to też takie coś mam a 300kg nie ważę ...jeszcze
piter-t, ja bym do listy rzeczy do sprawdzenia dorzucil wiatraki chlodnicy i klimy. Koledzy dieslowcy napewno Ci doradzą jak sprawdzić czy działają prawidłowo, bo szczerze powiedziawszy wiem jak to sprawdzić w K-series. Jak L-series pojecia nie mam
tak więc termostat założony.... przegoniłem autko po obwodnicy.... tak do 160km/h i temp. pozostała niezmienna, więc to pewnie dobry objaw, trzeba będzie wybrać się gdzieś dalej żeby się upewnić...
jednak przy wymianie termostatu sprawdziłem przy okazji rurę dolotową do IC.... a tu mnie zmartwiła niewielka obecność oleju.... czyli chyba będzie trzeba się jeszcze turbince przyglądnąć... choć sprint do setki być całkiem dobre... wyrobiła się hondzia w 11s
za to z wybłyskaniem błędów miałem problem bo nie znalazłem kostki trapezowatej z 16 pinami.... znalazłem prostokątną 18sto pinową w jakieś zapince z bolcami... ale nie ruszałem, może honda coś zmieniła i jest ciut inaczej jak w roverku...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum